بازسازی افسانه‌ها در «هزار افسان»/ به‌دنبال بودجه هستیم به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری بازسازی افسانه‌ها در «هزار افسان»/ به‌دنبال بودجه هستیم  مهدی دلخواسته تهیه کننده آثار مستند و کوتاه در گفتگو با خبرنگار هاریکا درباره مجموعه مستند «هزار افسان» گفت: هرچند که قرار بود این مستند را به کارگردانی مهدی پاکدل […]

بازسازی افسانه‌ها در «هزار افسان»/ به‌دنبال بودجه هستیم

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری بازسازی افسانه‌ها در «هزار افسان»/ به‌دنبال بودجه هستیم  مهدی دلخواسته تهیه کننده آثار مستند و کوتاه در گفتگو با خبرنگار هاریکا درباره مجموعه مستند «هزار افسان» گفت: هرچند که قرار بود این مستند را به کارگردانی مهدی پاکدل مدتی پیش جلوی دوربین ببریم، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا ساخت آن به تعویق افتاد. خوشبختانه با تغییر شرایط امیدواریم این مجموعه مستند را با حضور افراد جدید پیش ببریم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، بحث جذب سرمایه یکی از مهمترین مشکلات برای شروع این پروژه به شمار می‌رود، توضیح داد: با توجه به اینکه مستند درباره داستان‌ها و افسانه‌های اساطیری و عاشقانه شهرها و روستاهای کشور است، به همین دلیل برای ساخت آن باید به شهرها و روستاهای مختلف سر بزنیم.
این عکاس سینمایی در پاسخ به این پرسش که درخواست حمایت دولتی برای ساخت این پروژه نداشته است، تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مجموعه مستند «هزار افسان» با سرمایه گذاری بخش خصوصی تولید شود، چرا که در صورت استفاده از حمایت‌های دولتی احتمال اعمال سلیقه در پروژه بسیار زیاد است.
وی درباره روند تحقیق و ساخت این پروژه توضیح داد: بی شک باید تحقیقات لازم برای انتخاب مناطق مورد نظر که می‌تواند خاستگاه مناسبی برای افسانه‌ها و داستان‌های اساطیری باشد. اما مهمترین مساله در «هزار افسان» این نیست که تنها راوی یک افسانه یا داستان باشیم، بلکه قرار است هر داستان یا افسانه قرار شد به صورت کاملاً مستند بازسازی شود.
این هنرمند بیان کرد: از جمله اولویت‌های ما برای انتخاب افسانه‌ها به خصوص در شروع کار، استفاده از داستان‌هایی است که معادل سازی آن راحت تر باشد که شامل داستان‌های معاصرتر است که از جمله آن می‌توان به مراسم «زار» اشاره کرد، هرچند بارها در این باره آثار ساخته شده است اما ما نیز سعی کردیم با نگاه خود به این افسانه می‌پردازیم.
دلخواسته در پایان گفت: در حوزه سینمای کوتاه نیز چند فیلمنامه به دستم رسید که هربار آمدیم پروژه‌ها را شروع کنیم بنا به دلایلی از جمله کرونا امکان آغاز آن فراهم نبود، اما امیدوارم شرایط مناسب در سال جاری فراهم شود. امیدوارم براتون خبر   بازسازی افسانه‌ها در «هزار افسان»/ به‌دنبال بودجه هستیم براتون مفید بوده باشه

 
2022-05-03 10:11:39