ایده محوطه سازی ویلا با کمترین هزینه ما در مقاله ی پیش روی تصمیم داریم به معرفی ۶ ایده محوطه سازی ویلا بپردازیم. امروزه محوطه سازی در بخش های مختلف به خصوص ویلا طراحی و اجرا شده و طرفداران زیادی دارد. به طوری که با به کارگیری ایده های جذاب و کاربردی می توانید یک […]

ایده محوطه سازی ویلا با کمترین هزینه

ما در مقاله ی پیش روی تصمیم داریم به معرفی 6 ایده محوطه سازی ویلا بپردازیم. امروزه محوطه سازی در بخش های مختلف به خصوص ویلا طراحی و اجرا شده و طرفداران زیادی دارد. به طوری که با به کارگیری ایده های جذاب و کاربردی می توانید یک محوطه سازی مناسب برای ویلا داشته باشید.

انواع محوطه سازی ویلا

همانطور که می دانید محوطه سازی به معنای به کارگیری المان ها و عناصر مختلف در یک محیط به جهت افزایش زیبایی آن می باشد. یک محوطه سازی اصولی باعث لوکس تر شدن ویلای شما خواهد شد. از جمله المان های محوطه سازی ویلا می توان به فضای سبز، دیوار سبز، چمن، درخت، کفپوش، آلاچیق و آبنما اشاره کرد.

محوطه سازی به سبک های مختلفی اجرا می شود. از جمله اصلی ترین سبک های محوطه سازی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

سبک فرانسوی

هارمونی در سبک فرانسوی اهمیت بالایی دارد. این سبک از باغ های رنسانس ایتالیا الهام گرفته شده است.

سبک انگلیسی

یکی از انواع سبک های محوطه سازی، سبک انگلیسی است. در این سبک از انواع بوته و گیاهان استفاده می شود. همچنین در سبک انگلیسی باید سعی کنید از ستون و مجسمه ها استفاده نمایید.

سبک شرقی یا ژاپنی

این سبک از محوطه سازی برگرفته از فرهنگ ژاپنی است. نظم و هارمونی از اصلی ترین ویژگی های سبک شرقی یا ژاپنی می باشد. استفاده از حوضچه، پل، فواره و گیاهانی نظیر بامبو از جمله المان های اصلی در این سبک هستند.

سبک مدیترانه ای

در سبک مدیترانه ای از دیوارهای بلند، حوضچه و فواره استفاده می شود. در این سبک محوطه سازی انواع درختان زیتون و سرو به کار گرفته خواهد شد. می توان از گل و گیاهان رونده در این سبک از محوطه سازی استفاده کرد.

سبک مدرن

از جمله مصالحی که در این سبک از محوطه سازی ویلا استفاده می شود مصالحی سخت مانند چوب، سنگریزه و بتن به رنگ های تیره می باشد. به طور کلی این سبک غالبا سبک مینیمال را دنبال می کند.

سبک رسمی

تعادل و تقارن از جمله ویژگی های مهم سبک رسمی محوطه سازی می باشد. استفاده از اشکال هندسی و خطوط مستقیم از دیگر ویژگی های این سبک است. لازم به ذکر است در این شیوه چینش تمامی عناصر به صورت منظم و هدفمند صورت می گیرد.

سبک غیر رسمی

این سبک محوطه سازی برای ویلا و ساختمان های مسکونی مناسب است. در سبک غیر رسمی برخلاف نوع رسمی از خطوط منحنی به جای خط های مستقیم استفاده شده و چینش گل و گیاهان به صورت تصادفی اجرا خواهد شد. این سبک نیاز به نگه داری کمتری داشته و به گیاهان اجازه می دهد رشد طبیعی خود را پیش بگیرند.

جهت مشاوره و طراحی فضای سبز ویلا خود با مناسب ترین هزینه با گروه فضای سبز نادی با شماره  22265014 تماس بگیرید.

6 ایده جذاب محوطه سازی ویلا

محوطه سازی ویلا به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر استفاده ی بهینه از فضا با استراحت و دورهمی های دوستانه در این محوطه لذت ببرید. اگر به نکات ذیل در محوطه سازی ویلا توجه کنید قادر خواهید بود اصولی ترین و بهترین محوطه سازی را برای ویلای خود اجرا نمایید.

1.     مسیر ورودی در محوطه سازی ویلا

یکی از اصلی ترین نکات محوطه سازی ویلا توجه به مسیر ورودی می باشد. استفاده از سنگفرش، گل و گیاهان تزئینی، طرح های مارپیچ و نورپردازی های حرفه ای به عنوان ایده محوطه سازی ویلا شناخته می شود.

استفاده از سنگفرش های منقطع یا پیوسته در مسیر ورودی، پل و دالان های مختلف از جمله نکاتی است که در مسیر ورودی باید به آن توجه شود.

2.     استخر و حوضچه در محوطه سازی ویلا

از دیگر ایده های جذاب محوطه سازی ویلا به کارگیری حوضچه و استخر می باشد. می توانید با توجه به ابعاد ویلا از این المان ها به جهت محوطه سازی استفاده نمایید. وجود آب در محوطه سازی سبب افزایش حس طراوت و شادابی خواهد شد. نکته ی مهم در استفاده از این المان اجرای استخر در معرض نور خورشید به جهت جلوگیری از یخ زدگی آن در فصل زمستان می باشد.

3.     فضای سبز در محوطه سازی ویلا

قطعا یکی از المان های مهم محوطه سازی ویلا به کارگیری انواع گل و گیاه است. ابعاد فضای سبز با توجه به اندازه ی ویلا در نظر گرفته می شود. استفاده از درختچه های مینیاتوری، گیاهان سبز یا گلدان های زیبا از جمله المان های اجرای فضای سبز برای محوطه سازی ویلا می باشند.

4.     نورپردازی در محوطه سازی ویلا

یکی از اصول مهم در محوطه سازی ویلا نورپردازی محیط است. نورپردازی به 3 روش سرتاسری، موضعی یا تاکیدی اجرا می شود.

در نورپردازی سرتاسری محیط یا فضای مورد نظر به صورت کامل پوشش داده شده و روشن خواهد شد. در شیوه ی نورپردازی موضعی بخشی از مسیر مانند مسیر رفت و آمد روشن خواهد شد. در نورپردازی به روش تاکیدی استفاده از نورافکن ها رایج بوده و در این نوع نورپردازی بخشی از یک محیط مورد توجه قرار خواهد گرفت.

استفاده از لامپ های ثابت، ریسه ای، چمشک زن و چراغ های ایستاده از جمله المان های کاربردی در محوطه سازی ویلا می باشد.

5.     آلاچیق در محوطه سازی ویلا

استفاده از آلاچیق متناسب با رنگ، سبک و طراحی ویلا ایده محوطه سازی ویلا می باشد. آلاچیق های مدرن، سنگی، چوبی از المان های مهم در محوطه سازی است. آلاچیق محل مناسبی برای استراحت و دورهمی های دوستانه در ویلا خواهد بود.

6.     دیوار سبز و محوطه سازی ویلا

دیوار سبز در واقع تلفیقی از معماری با طبیعت بوده و به باغ های عمودی اطلاق می شود که از پوشش های گیاهی تشکیل شده است. از دیوار سبز می توان در فضای های داخلی مانند ساختمان های اداری، تفریحی و تجاری و فضاهای خارجی از جمله حیاط، تراس، ویلا، روف گاردن و… استفاده کرد. از مهمترین مزایای دیوار سبز می توان به کاهش آلودگی، عایق صوتی، بهبود شرایط آب و هوایی و تولید اکسیژن اشاره کرد.

برای استفاده از دیوار سبز در ویلا می توانید بر روی دیوارهای بدون استفاده انواع گرین وال های مصنوعی و طبیعی را اجرا نمایید. دیوار سبز جذاب ترین ایده محوطه سازی ویلا می باشد که با توجه به شرایط آب و هوایی، سلیقه، میزان نور و… باید طراحی شود.

 

 محوطه سازی ویلا کوچک

برای اجرای زیباترین محوطه سازی ویلا در آن دسته از ویلاهایی که ابعاد کوچکی دارند باید از تمامی فضا به صورت بهینه استفاده کرد. در ادامه به بیان چند ایده محوطه سازی ویلاهای کوچک پرداخته ایم.

از تجهیزات مناسب استفاده کنید

امروزه بسیاری از تجهیزات با هدف استفاده در فضاهای کوچک و به منظور بهینه سازی فضا تولید و عرضه می شوند. به عنوان مثال اگر قصد استفاده از منقل و باربیکیو در محوطه سازی ویلای خود را دارید بهتر است از انواع مدل های تاشوی آن استفاده نمایید.

استفاده از گیاهان مینیاتوری

بسیاری از افراد به دلیل کوچک بودن فضای ویلای خود از کاشت درخت منصرف می شوند. اما در این مواقع استفاده از درختچه های مینیاتوری مانند انواع بن سای ایده ی مناسبی است.

استفاده از فلاور باکس

جعبه گل یا فلاورباکس ها یکی از مهمترین المان ها برای محوطه سازی ویلاهای کوچک می باشد. می توانید از انواع گل و گیاه در فلاورباکس ها استفاده نمایید.