اگر کسب و کار نوپایی دارید حتما این مطلب را مطالعه کنید امروزه با افزایش کسب و کار ها و زیاد شدن شرکت های نوپا و استارتاپی هر شرکتی که بتواند مسیر بهتری را پیش بگیرد نتیجه بهتری نیز خواهد داشت.اولین قدم برای به رسمیت شناختن هر شرکتی ثبت قانونی آن است زیرا در این […]

اگر کسب و کار نوپایی دارید حتما این مطلب را مطالعه کنید

امروزه با افزایش کسب و کار ها و زیاد شدن شرکت های نوپا و استارتاپی هر شرکتی که بتواند مسیر بهتری را پیش بگیرد نتیجه بهتری نیز خواهد داشت.اولین قدم برای به رسمیت شناختن هر شرکتی ثبت قانونی آن است زیرا در این صورت فقط یک شرکت می تواند خود را در بین همه شرکت های بزرگ تر معرفی کند.در این مطلب راهنمای ثبت شرکت در شهر های مختلف مثل ثبت شرکت در تبریز را مطالعه می کنیم.

چرا لازم است شرکت خود را ثبت کنیم؟

در تجارت و تعداد بسیار زیاد شرکتی که فعالیت می کنند تنها راه تمایز آن ها ثبت شرکت و طی کردن روال قانونی تاسیس شرکت است که باعث معرفی شرکت به افراد دیگر و شناخته شدن آن در بین باقی رقبا خواهد شد.از دیگر نکات مهمی که ثبت شرکت را امری ضروری میکند می توان به این مورد اشاره کرد که یک شرکت از گرد هم آمدن چند فرد به نام شریک به وجود می آید.زمانی که این همکاری در یک مسیر قانونی ثبت شود باعث دید بهتر مشتریان و اعتماد راحت تر آنها به شرکت می شود.

از دیگر مزایای ثبت شرکت این است که این اعتماد سازی موجب می شود تا شما بتوانید مسیر راحت تری برای دریافت تسهیلات بانکی و دریافت وام و حتی اجازه های لازم برای صدور نمایندگی را داشته باشید و از این امکانات برای پیشرفت شرکت خود و پیشی گرفتن از رقبا و دیده شدن در بین مشتریان استفاده کنید.

انواع شرکت به چند دسته تقسیم می شوند

طبق ماده 20 قانون تجارت ایران شرکت ها به 10 بخش تقسیم بندی می شوند که هر فرد می تواند با توجه به فعالیت خود یکی از این موارد را انتخاب کرده و شرکت خود را به ثبت برساند.

  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیرسهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی
  • شرکت بازرگانی
  • شرکت دانش بنیان

مراحل ثبت شرکت

ثبت شرکت مراحل سخت و طاقت فرسایی ندارد اما باید قبل از اقدام به ثبت شرکت بعضی از موارد را تعیین و جمع آوری کنید:

انتخاب نهایی اسم و هدف شرکت

ابتدا باید مدارک کامل خود را جمع آوری کنید.سپس درباره تعداد شرکا،سهامداران و … به تصمیم نهایی خود برسید و در نهایت نوع شرکت خود به همراه هدف تجاری و یک نام برای شرکت خود انتخاب کنید.

تعیین سمت مدیرعامل و هیئت مدیره

برای ثبت شرکت به جمع آوری مدارک لازم برای هر سمت شغلی احتیاج دارید به همین دلیل تعیین سمت هر فرد و جمع آوری مدارک هر فرد و ثبت نام اعضای شرکت در سامانه رسمی اداره ثبت ضروری می باشد.

آشنایی کامل با قوانین تجاری و حقوق مالی

در حین ثبت شرکت و بعد از آن یک سری مسئولیت ها و تعهدات بر دوش افراد می باشد که باید با همه این موارد آشنایی کامل داشته باشند .همچنین برای ثبت آدرس مکان خود که به صورت اجاره یا خریداری شده است فقط 3 ماه فرصت دارید و همچنین مسئولیت پرداخت حق بیمه و حقوق کارکنان با شرکت است و باید از پس آن بر آید.مالیات کشوری و هزینه های ثبت شرکت نیز از مواردی است که قبل از ثبت شرکت باید از شرابط آن آگاه شوید.

نکات لازم برای ثبت انواع شرکت

  1. دقت کنید که چه شرکتی می خواهید تاسیس کنید و هدف شما فعالیت در چه زمینه ای است.
  2. انتخاب سهامداران و شرکا برای شرکت بسیار مهم است زیرا به تنهایی ثبت شرکت کار چندان آسانی نخواهد بود
  3. چقدر سرمایه دارید و آیا سرمایه شما برای ثبت شرکت ارزان کافی است؟
  4. با توجه به نوع و هدف شرکت خود مجور های مربوطه را تعیین کنید.
  5. همه مدارک لازم را قبل از شروع فرایند ثبت شرکت جمع آوری کنید تا به دلیل نقص مدارک کارتان به تعویق نیفتد.

انتخاب نام مناسب از مهم ترین راه ها برای ثبت شرکت است

  1. نام شرکت باید خاص باشد تا هم در ذهن افراد بماند هم در بین رقبا به راحتی قابل تشخیص باشد.
  2. نام مورد نظرتان حتما باید فارسی باشد و از اعداد به صورت ریاضی در آن استفاده نشود.
  3. شئونات و قوانین کشور باید در انتخاب اسم به آن توجه شود و برای استفاده از اسامی که به ایران مربوط است باید مجوز های مربوطه گرفته شود.
  4. نباید از عنوان های مربوط به شهدا و ایثارگران استفاده شود.
  5. از عناوین دانشمندان و شعرا و فرهیختگان نیز نباید استفاده شود.
  6. از اسم های مخفف به هیچ عنوان استفاده نکنید.

نتیجه گیری

ثبت شرکت برای قانونی شدن و انحصاری شدن اعتبار برند و شناخته شدن هرچه بیشتر در بین رقبا و مشتریان بسیار ضروری می باشد و صاحبین کسب و کار نوپا به عنوان اولین قدم خود باید اقدام به ثبت شرکت خود کنند و روال قانونی ثبت را پیش بگیرند.شما می توانید برای ثبت شرکت خود به سایت های مربوطه مثل مدیران ثبت:modiransabt.com مراجعه کرده و اطلاعاتی که لازم است بدانید را با مشاوره بدست آورید.