وب‌سایت‌های دولتی اوکراین توسط هکرها از دسترس خارج شد هکرها یک حمله سایبری «گسترده» به چندین وب سایت دولتی اوکراین از جمله وزارت امور خارجه و وزارت آموزش و پرورش انجام دادند. وب‌سایت‌های دولتی اوکراین توسط هکرها از دسترس خارج شد. پلیس اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که هکرها «پیام های بحث برانگیز» را […]

وب‌سایت‌های دولتی اوکراین توسط هکرها از دسترس خارج شد

هکرها یک حمله سایبری «گسترده» به چندین وب سایت دولتی اوکراین از جمله وزارت امور خارجه و وزارت آموزش و پرورش انجام دادند. وب‌سایت‌های دولتی اوکراین توسط هکرها از دسترس خارج شد.

پلیس اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که هکرها «پیام های بحث برانگیز» را در صفحات اصلی وب سایت های دولتی منتشر کرده اند که دیگر در دسترس نیستند، اما هیچ اطلاعات شخصی تغییر یا دزدیده نشده است.

وب‌سایت‌های دولتی اوکراین توسط هکرها از دسترس خارج شد

اداره پلیس سایبری این کشور در حال حاضر با سرویس ارتباطی ویژه دولتی و سرویس امنیتی اوکراین برای بررسی حملات هکرها کار می کند. در زمان نگارش این مقاله، برخی از وب سایت ها ظاهراً بازسازی شده اند، اما بسیاری از آنها هنوز غیرقابل دسترسی هستند.

اولگ نیکولنلو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در توییتر خود نوشت:

در نتیجه یک حمله سایبری گسترده، وب‌سایت‌های وزارت امور خارجه و تعدادی دیگر از سازمان‌های دولتی به طور موقت بسته شده‌اند. متخصصان ما در حال حاضر شروع به بازیابی سیستم های فناوری اطلاعات کرده اند و پلیس سایبری تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است.

وب سایت هایی که مورد حمله هکرها قرار گرفته اند شامل وب سایت های کابینه اوکراین، تعدادی از وزارتخانه ها و وب سایت خدمات ملکی است که پاسپورت های الکترونیکی و گواهی های واکسیناسیون را ذخیره می کند. اوکراین مورد حمله هکرها قرار گرفت.

آیا روسیه مسئول هک وب‌سایت‌های اوکراین است

آیا روسیه مسئول هک وب‌سایت‌های اوکراین است

آیا روسیه مسئول هک وب‌سایت‌های اوکراین است؟

جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا نیز گفت که اتحادیه اروپا «تمام منابع خود» را برای کمک به اوکراین پس از حمله سایبری بسیج می کند. وی به خبرنگاران گفت:

این مستحق شدیدترین محکومیت است. البته من هنوز نمی توانم به کسی اشاره کنم زیرا هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد، اما می توانیم ایده ای داشته باشیم.

در حال حاضر هیچ گروه یا فردی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته و یا ادعای خاصی در مورد محل آن ارائه نکرده است. با این حال، تنها چند ساعت پس از این حمله بود که اتحادیه اروپا تصمیم گرفت تحریم های اقتصادی روسیه را برای شش ماه دیگر تمدید کند. روسیه تاکنون به انجام تعدادی حملات سایبری علیه اوکراین متهم شده است، از جمله حمله ای که منجر به قطع برق و قطع برق در دسامبر 2015 شد.