اولین گزارش شفافیت یوتیوب اولین گزارش شفافیت یوتیوب: ۲.۲ میلیون ادعای نادرست کپی رایت علیه ویدیوها یوتیوب ابتدا در گزارشی گزارش داد که بیش از ۲٫۲ میلیون ویدیو بین ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۱ ظاهراً نقض حق نسخه برداری بوده است، اما در نهایت این درخواست ها نادرست بودند. یوتیوب اخیرا گزارشی با عنوان “گزارش شفافیت […]

اولین گزارش شفافیت یوتیوب

اولین گزارش شفافیت یوتیوب: ۲.۲ میلیون ادعای نادرست کپی رایت علیه ویدیوها

یوتیوب ابتدا در گزارشی گزارش داد که بیش از 2.2 میلیون ویدیو بین ژانویه تا ژوئن 2021 ظاهراً نقض حق نسخه برداری بوده است، اما در نهایت این درخواست ها نادرست بودند.

اولین گزارش شفافیت یوتیوب

یوتیوب اخیرا گزارشی با عنوان “گزارش شفافیت حق چاپ” منتشر کرده است و قرار است هر شش ماه یک بار به اشتراک گذاشته شود. این گزارش می گوید که در نیمه اول سال 2021، بیش از 2.2 میلیون ادعای حق چاپ دریافت کرده است که معادل کمتر از 1٪ از 729 میلیون ادعای حق چاپ است. هنگامی که سازندگان محتوا این درخواست ها را به چالش کشیدند، YouTube در 60٪ موارد به نفع سازندگان محتوا رای داد.

بر اساس این گزارش، 99 درصد از درخواست ها توسط سیستم خودکار یوتیوب به نام Content ID صادر شده است. علاوه بر این، یوتیوب‌برها در مجموع 3698019 شکایت کپی‌رایت ثبت کرده‌اند که 40 درصد آن‌ها رد شده‌اند.

یوتیوب به دنبال بهبود مشکلات سیستم کپی رایت

یوتیوب به دنبال بهبود مشکلات سیستم کپی رایت است. گزارش شفافیت یوتیوب بیان می کند که هیچ سیستمی کامل نیست. حتی زمانی که اقدامات مناسب برای مبارزه با سوء استفاده از مکانیسم ها انجام می شود، ممکن است خطا رخ دهد. با این حال، انتظار می‌رود مکانیسم‌های بهتری برای ادعای حق نسخه‌برداری در نظر گرفته شود.

اگرچه تعداد درخواست‌های کپی رایت نادرست در مقایسه با حجم زیاد درخواست‌های دیگر کم به نظر می‌رسد، یوتیوب‌برها مدت‌هاست که از نحوه رسیدگی به آنها انتقاد می‌کنند. ادعای حق نسخه‌برداری می‌تواند ویدیوها را غیرقابل دسترسی کند، صدا را قطع کند یا بر درآمد شاکی آنها تأثیر بگذارد.

در سال 2019، سوزان ویسکی، مدیرعامل یوتیوب در پستی در وبلاگ این شرکت نوشت که انتقادهایی را از تولیدکنندگان محتوا شنیده است. در آن زمان اعلام شد که یوتیوب به دنبال راه هایی برای متعادل کردن حقوق صاحبان حق چاپ و سازندگان محتوا است.