گوشی های سری ۱۲ شیائومی شیائومی به طور رسمی از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی می کند و تا به امروز گزارش های زیادی و البته اطلاعات رسمی در مورد آنها منتشر شده است. در این مقاله نگاهی می اندازیم به تمامی شایعات و اطلاعات رسمی در مورد گوشی های سری ۱۲ شیائومی است. ما منتظر […]

گوشی های سری 12 شیائومی

شیائومی به طور رسمی از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی می کند و تا به امروز گزارش های زیادی و البته اطلاعات رسمی در مورد آنها منتشر شده است. در این مقاله نگاهی می اندازیم به تمامی شایعات و اطلاعات رسمی در مورد گوشی های سری 12 شیائومی است.

گوشی های سری 12 شیائومی 

ما منتظر بودیم تا شیائومی از جدیدترین پرچمداران خود در اواخر سال 2021 رونمایی کند و هر چه به تاریخ معرفی این محصولات یعنی 7 ژانویه نزدیک می شویم، اطلاعات بیشتری در مورد آنها در اینترنت در دسترس خواهد بود.

با ما همراه باشید تا انچه باید از گوشی های سری شیائومی 12 بدانید .

تاریخ معرفی و قیمت شیائومی 12

تاریخ معرفی و قیمت شیائومی 12 در امروز تاریخ ۷ دی شیائومی از جدیدترین پرچمدارهایش در کشور چین رونمایی می‌کند و پس از چندین ماه، نسخه جهانی‌اش از راه می‌رسد. در گذشته شاهد چنین رویکردی برای سری می ۱۱ بوده‌ایم. شیائومی می ۱۱ در دسامبر ۲۰۲۰ برای بازار چین معرفی شد و سپس در فوریه ۲۰۲۱ وارد بازار جهانی شد.

طبق گزارش‌ها، شیائومی 12 در چین با قیمت پایه ۵۸۰ دلار از راه می‌رسد که البته قیمت این پرچمدار در بازار جهانی بسیار بالاتر خواهد بود. برای مثال شیائومی می ۱۱ در بازار جهانی با قیمت نزدیک به ۱۰۰۰ دلار عرضه شد که در راستای قیمت پرچمدارهای سامسونگ و وان پلاس قرار می‌گیرد. بنابراین منتظر قیمت ۶۰۰ دلاری این پرچمدار شیائومی برای بازار جهانی نباشید.

طراحی و نمایشگر شیائومی 12

طبق تصاویر رسمی برای طراحی و نمایشگر شیائومی 12، شیائومی 12 مانند اکثر پرچمداران اندرویدی دارای یک سوراخ در مرکز بالای صفحه نمایش است که حاشیه کمی در اطراف صفحه نمایش دارد. این سری از گوشی های شیائومی در مدل های استاندارد و پرو عرضه می شوند که به ترتیب دارای پنل تخت و منحنی خواهند بود.

به گفته شیائومی، مدل استاندارد از یک نمایشگر 6.28 اینچی برای رویارویی با یک گوشی تقریبا جمع و جور استفاده می کند. مدل Pro مجهز به پنل تولید شده با وضوح 2K با نرخ تازه سازی 1 تا 120 هرتز است. البته مدل استاندارد از نرخ رفرش 120 هرتز نیز پشتیبانی می کند، اما وضوح نمایشگر آن فول اچ دی پلاس است.

طراحی کلی با توجه به رندرها مشابه نسل قبل است اما در پنل پشتی این خانواده دوربین بزرگی قرار گرفته است. در حالی که برخی گزارش‌ها به دوربین سلفی در زیر صفحه‌نمایش اشاره کرده‌اند، همچنان با سوراخ بالای صفحه‌نمایش مواجه می‌شویم.

دوربین و باتری شیائومی 12

شایعات زیادی در مورد دوربین شیائومی 12 منتشر در ارتباط با دوربین و باتری شیائومی 12 شده است و برخی به سنسورهای 192 و 200 مگاپیکسلی اشاره کرده اند اما خبری از این دوربین نیست و شیائومی برای نسل بعدی پرچمداران خود از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

دوربین مدل پرو عملکرد بالاتری نسبت به نسخه استاندارد خواهد داشت. در کنار سنسور 50 مگاپیکسلی، شیائومی 12 به دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر مجهز شده است. دوربین سلفی این محصولات 32 مگاپیکسلی خواهد بود.
گفته می شود شیائومی 12 به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ بی سیم 67 واتی و شارژ بی سیم 30 واتی مجهز شده است. البته مدل پرو سرعت شارژ بالاتری نسبت به برادر خود خواهد داشت. این گوشی هوشمند از فناوری شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می کند. شیائومی در این نسل از تراشه اختصاصی Surge P1 برای مدیریت سیستم شارژ و انرژی استفاده خواهد کرد.

تراشه و سایر قابلیت‌های شیائومی 12

تراشه و سایر قابلیت‌های شیائومی 12 در نسل جدید بدینگونه است که شیائومی از نسل اول تراشه اسنپدراگون برای پرچمداران جدید خود استفاده خواهد کرد تا به یکی از اولین شرکت هایی تبدیل شود که به دنبال آخرین تراشه پرچمدار کوالکام است. این تراشه قدرت بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این تراشه در پرچمداران آینده شیائومی با 12.8 گیگابایت رم و 128 تا 512 گیگابایت حافظه داخلی قرار خواهد گرفت.
شیائومی در گوشی های آینده خود از جدیدترین سیستم عامل موبایل گوگل یعنی اندروید 12 استفاده خواهد کرد و البته به سراغ نسخه جدید رابط کاربری MIUI نیز خواهد رفت. شیائومی 12 و 12 پرو به طور پیش فرض از رابط کاربری MIUI 13 استفاده می کنند که نسبت به مدل های قبلی خود روان تر است، امنیت را افزایش می دهد و برنامه ها را سریعتر اجرا می کند.

محصولات خانواده شیائومی 12

سایر محصولات خانواده شیائومی 12

احتمالاً شیائومی چندین عضو دیگر را در کنار مدل‌های استاندارد و پرو معرفی خواهد کرد، اگرچه به احتمال زیاد در رویداد فردا معرفی نخواهند شد. یکی از این گوشی ها که در هفته های اخیر شایعات زیادی درباره آن شنیده ایم، شیائومی ۱۲ ایکس است که انتظار می رود از اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده کند و با قیمتی کمتر از نسخه استاندارد در اختیار خریداران قرار گیرد.

یکی از سایر محصولات خانواده شیائومی 12 اولترا خواهد بود که از مشخصات فنی و امکانات بهتری نسبت به دیگر اعضا برخوردار خواهد بود. انتظار می رود این دستگاه اوایل سال آینده و اواخر فصل اول سال 2022 معرفی شود. دیگر اعضای احتمالی سری Xiaomi 12 مدل Light خواهد بود که احتمالا در اوایل سال 2022 با ضعیف ترین مشخصات فنی نسبت به سایر گوشی ها وارد بازار خواهد شد. در این خانواده

شیائومی نه تنها از گوشی های سری 12 شیائومی در مراسم خود رونمایی خواهد کرد. در رویداد باید منتظر معرفی کامل رابط کاربری MIUI 13، ساعت هوشمند Watch S1 و همچنین کیسه هوای بی سیم جدید باشیم. چینی ها همچنین احتمالا اپلیکیشن رسمی خود را برای اندروید 12 و MIUI 13 برای محصولات بازار خود منتشر خواهند کرد.