انتخاب و خرید لباس بچه گانه و دخترانه وتاثیر آن در سلامتی یکی از مهمترین عواملی که برای پوست بدن انسان ضروری هست انتخاب لباس موقع خرید هست . وقتی در خرید لباس به جنس لباس دقت نکنید ممکن هست آسیب های جدی به پوست بدن و حتی کبد و درنتیجه به انواع بیماری های […]

انتخاب و خرید لباس بچه گانه و دخترانه وتاثیر آن در سلامتی

یکی از مهمترین عواملی که برای پوست بدن انسان ضروری هست انتخاب لباس موقع خرید هست . وقتی در خرید لباس به جنس لباس دقت نکنید ممکن هست آسیب های جدی به پوست بدن و حتی کبد و درنتیجه به انواع بیماری های مختلف دچار شوید. در بازار امروزی بدلیل انتخاب مدل های مختلف خیلی از افراد به جنس لباس دقت نمیکنند. متاسفانه تنها چیزی که مهم هست زیبایی و تن خوری لباس مد نظر افراد هست. درحالی که در کنار مد و زیبایی باید جنس لباس هم دقت شود. شاید در جوانی این امر مهمی به نظر نرسد ولی اگر به آمار جهانی بیماری های پوستی – ریوی – کبدی وغیره دقت کنید خواهید فهمید که لباس چقدر نقش مهمی در سلامتی دارد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با تاثیر لباس در سلامتی بیشتر آشنا شوید.

تاثیر لباس بر سلامتی

فاکتورهای تعیین کننده نقش لباس بر سلامتی انسان عبارتند از:

جنس لباس

سایز مناسب لباس

رنگ لباس

پاکیزگی لباس

شکل و فرم لباس

یکی از مهمترین فاکتورها “جنس لباس” است.

پوشاک از الیاف طبیعی (پنبه، کتان، کنف، ابریشم، بامبو، پشم) یا الیاف مصنوعی (نایلون، پلی استر، اکریلیک) تهیه می شود.

امروزه بر اثر پیشرفت تکنولوژی و علوم شیمی مدرن، الیاف مصنوعی جای الیاف طبیعی را گرفته‌اند و متأسفانه این الیاف هیچ‌ گونه سنخیتی با شرایط طبیعی و بیولوژیکی بدن ندارند و منشأ اختلالات گوناگونی در بدن می ‌شوند.

استفاده از الیاف مصنوعی در تهیه لباس

الیاف مصنوعی، از فروعات نفت است که در آزمایشگاه های مخصوص تغییر و تبدیل ماهیت می دهند. خاصیت الکتریسیته ‌زایی و تحریک عصبی دارند، هادی حرارت نیستند (گرما ساز) و چون نمی ‌توانند عرق بدن را جذب کنند، باعث آلرژی و تحریک پوستی می ‌شوند. دارای رنگ های شیمیایی هستند که به مرور عوارضی از جمله حساسیت پوستی، عفونت و اگزما ایجاد می کند.

پوشاک الیاف مصنوعی تهدیدی جدی برای سلامت انسان هستند. تهوع، سردرد، جوش، کهیر تماسی و عفونت های قارچی بخشی از عوارض پوشیدن این لباس هاست.

مواد افزودنی که در پارچه های ساخته شده از الیاف مصنوعی به کار می رود تا دوام، مقاومت در برابر لکه و چین و چروک را افزایش دهد، تهدیدی جدی برای پوست است.

نگرانی جدی پژوهشگران در مورد اثرات این مواد سمی بر سلامت انسان منحصر به آسیب های پوستی و عفونت ها نیست بلکه آسیب های کبدی، کلیوی، ناباروری و خطر ابتلا به سرطان را نیز شامل می شود.

تاثیر لباس بر سلامتی

انتخاب لباس مناسب با الیاف طبیعی

انتخاب لباس با الیاف طبیعی در نوزادان و کودکان (به علت لطافت پوستشان) و زنان باردار (به علت تغییرات هورمونی، احساس گرما و گرفتگی، افزایش ریسک عفونت ها و تاثیر بر جنین) اهمیت دو چندان دارد..

در انتخاب جنس لباس، برای پوشش سر (کلاه، شال، روسری، مقنعه) و لباس زیر باید وسواس بیشتری به خرج داد، زیرا پوشش سر با الیاف مصنوعی، باعث ایجاد بار الکتریکی، سردرد و‌ تحریکات عصبی می شود. لباس زیر هم به دلیل تماس مستقیم با‌ پوست، اگر از الیاف مصنوعی تهیه شود، باعث عفونت های قارچی و عود شونده می شود. جهت مطالعه بیشتر در این مورد میتوانید به سایت جایا کالا مراجعه کنید و مقالات جایا کالا در مورد لباس مطالعه فرمایید.

حال که با تاثیر انتخاب لباس در سلامتی آشنا شدید ، شرکت جایا کالا برای رفاه هموطنان عزیز مخصوصا قشری که پوست ظریفتر و حساستری دارند سعی کرده تا لباس های بچه گانه و دخترانه را با جنس های با کیفیت و رنگ و مدل های به روز توسط تولیدی های زیر نظر خود شرکت با قیمتی بسیار مناسب در اختیار هموطنان عزیز قرار دهد. جهت خرید لباس دخترانه جدید کافیست به سایت جایا کالا مراجعه کرده و لباس های مورد نظر خود را انتخاب و بصورت آنلاین خرید کنید.

معرفی جایا کالا

فروشگاه بزرگ جایا کالا با انواع شعبه های مختلف در کشور از جمله تهران ، اهواز ، تبریز ، میاندوآب وغیره با دنیای از محصولات و انواع کالای دیجیتال و نهال و لباس و قطعات موبایل و غیره در خدمت هموطنان عزیز می باشد. جایا کالا با پشتیبانی مردم عزیز امروزه توانایی فروش گوشی اقساطی را در منوی فروش خود دارد تا کسانی که برای خرید گوشی موبایل اقساطی به برنامه ریزی طولانی مدت نیاز دارند بتوانند گوشی موبایل خود را به راحتی خرید کنند . تمامی مدل های جدید سامسونگ – شیائومی – آیفون و غیره از سال 2021 به بعد موجود می باشد.

نهالستان جایا کالا بخش بزرگی از جایا کالا ، تاسیس انواع نهالستان های مختلف در شهرهای میاندوآب و دماوند می باشد که میتوانید برای خرید نهال با قیمت مناسب و ضمانت چندین ساله به سایت جایا کالا مراجعه فرمایید.

بخش دیگر جایا کالا فروش قطعات موبایل از جمله گلس تعمیراتی – باتری – اسپیکر – برد – دوربین و غیره میباشد که همگی اصل و اورجینال خود شرکت تولید کننده می باشد که برای خرید قطعات موبایل میتوانید روی لینک کلیک کنید.

 

جهت تماس و یا خرید می توانید با شماره های زیر تماس گرفته و یا به آدرس وبسایت زیر مراجعه فرمایید.

https://jayakala.irآدرس وبسایت :

09104162520 – 09387306937شماره همراه مدیریت :

04445348175 شماره ثابت شرکت :