امیدوارم سینما به گذشته خود بازگردد/ تفریحی که گران شد به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری امیدوارم سینما به گذشته خود بازگردد/ تفریحی که گران شد  غلامرضا آزادی تهیه کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار هاریکا گفت: می‌توان گفت در حال حاضر به دلیل شرایط موجود امکان تولید فیلم وجود […]

امیدوارم سینما به گذشته خود بازگردد/ تفریحی که گران شد

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری امیدوارم سینما به گذشته خود بازگردد/ تفریحی که گران شد  غلامرضا آزادی تهیه کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار هاریکا گفت: می‌توان گفت در حال حاضر به دلیل شرایط موجود امکان تولید فیلم وجود ندارد، چرا که هزینه تولید فیلم به گونه‌ای افزایش پیدا کرده که نمی‌توان به راحتی دست به ساخت فیلم زد. این در حالی است که زمانی در بیشترین حالت ممکن می‌توانستیم با ۶۰۰ هزار تومان فیلم بسازیم و در زمان اکران نیز می‌توانستیم بازگشت سرمایه مناسبی داشته باشیم.
وی توضیح داد: متاسفانه امروز نمی‌توان با چنین بودجه‌هایی فیلم ساخت، حتی اگر هم پول کافی برای ساخت یک اثر سینمایی را فراهم کنید، بعد از ساخت باید آن را چه کار کنیم؟ در واقع برای اینکه بتوانیم یک فیلم جدید بسازیم باید سرمایه فیلم قبلی خود را بازگردانیم و برای این کار فیلم اول باید اکران و بعد فروش خوبی داشته باشد.
آزادی ادامه داد: این در حالی است که قبل از شیوع ویروس کرونا، سینمای کودک تمام شد و امید چندانی به آن وجود نداشت. البته فیلم‌هایی در حوزه سینمای کودک ساخته می‌شود اما این آثار چندان باب میل ما نیست و دوست نداریم چنین آثاری را تولید کنیم.
این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز همچنان پروژه «آرش کمانگیر» در مرحله تولید است، بیان کرد: در واقع بخش‌های انیمیشن این پروژه باقی مانده و به دلیل افزایش قیمت در این حوزه مجبور هستیم تا کار را در شهرستان ادامه دهیم که همین مساله نیز خود نیازمند بودجه است. این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از افراد جوان تا وارد سینما می‌شوند بودجه‌های قابل توجهی برای تولید در اختیارشان قرار می‌گیرد، البته حضور جوانان در سینما بسیار خوب است اما باید همه جوانب را مورد توجه قرار داد.
وی توضیح داد: به عنوان مثال، فیلم‌هایی که سال ۱۴۰۰ در بنیاد سینمایی فارابی تولید شد، هرکدام بودجه‌های میلیاردی داشت اما تقریباً نمی‌توان نام یک سینماگر قدیمی چه در پشت دوربین و چه در جلوی دوربین را در این پروژه‌ها دید. این در حالی است که بسیاری از سینماگران در حوزه‌های مختلف در شرایط نامناسبی قرار دارند.
تهیه کننده فیلم‌های کودک بیان کرد: فیلم‌هایی که این روزها در سینمای ایران ساخته می‌شود، یا دولتی است و یا به فرموده است. فیلم‌هایی که در گیشه یک دهم هزینه تولید خود را در نمی‌آورند.
وی توضیح داد: در چنین شرایطی امیدوارم در سال جدید سینمای ایران به گذشته خود بازگردد، من از آینده حرف نمی‌زنم چرا که آینده سینمای ایران مشخص است. ببینید سینمای کودک ایران در گذشته چه اندازه موفق بود و یا سری به موزه سینما بزنید و شاهد جوایزی باشید که سینمای ایران در گذشته دریافت می‌کرد.
وی ادامه داد: امیدوارم فیلمسازان بخواهند دوباره به سینما بازگردند و آثار جذابی بسازند، به یاد دارم زمانی که فیلم «کاکلی» اکران شد، همراه با خانم بهزاد به سینماهای مختلف سر می‌زدیم و با دیدن صف‌های طولانی جلوی در سینماها نسبت به ادامه فعالیت امیدوار می‌شدیم.
آزادی در پایان گفت: مساله دیگر است که سینما رفتن و فیلم دیدن بعد از کرونا، چندان دغدغه مردم نیست، زمانی مردم برای دیدن یک فیلم به سینما می‌رفتند. اما امروز به دلیل افزایش هزینه‌ها، سینما رفتن تبدیل به یک تفریح گران شده است. امیدوارم براتون خبر   امیدوارم سینما به گذشته خود بازگردد/ تفریحی که گران شد براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-22 11:19:53