افتخار هنرمندان این است که معارف دینی را در قالب هنر معرفی کنند به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری افتخار هنرمندان این است که معارف دینی را در قالب هنر معرفی کنند  به گزارشهاریکا خبر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه «نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین» […]

افتخار هنرمندان این است که معارف دینی را در قالب هنر معرفی کنند

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری افتخار هنرمندان این است که معارف دینی را در قالب هنر معرفی کنند  به گزارشهاریکا خبر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه «نخستین سوگواره بین المللی ملت امام حسین» که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: سوگواره ملت امام حسین (ع) کار بسیار خوب و مبارکی است که بین دستگاه‌های مختلف فرهنگی صورت گرفت. این سوگواره از جمله کارهای هم افزایی است که برگزار شد.
وی با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت، تصریح کرد: دهه کرامت را در پیش رو داریم که دهه نورانی است که با ولادت حضرت معصومه آغاز و با تکریم امامزادگان ادامه می‌یابد و در نهایت با میلاد امام رضا این دهه به اتمام می‌رسد؛ بنابراین ایامی که پیش رو داریم بسیار مبارک است و سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی در این ایام برنامه‌های مختلف و متعددی را طراحی و برگزار خواهد کرد. همچنین بنیاد بین المللی امام رضا برنامه‌های فراوانی در نظر گرفته که اوج این برنامه‌ها شب ولادت امام رضا است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع امام حسین (ع) در عرصه فرهنگ و هنر پایان ندارد، گفت: مراسم امروز در اصل پایان فصل اول محسوب می‌شود و مهمترین هدف این سوگواره تحکیم و تعمیق علاقه و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت است. فرهنگ و هنر ابزاری است که می‌توان در این عرصه از آن بهره برد و دلدادگی مردم به اهل بیت را افزایش داد.
وی افزود: افتخار هنرمندان ما این است که معارف دینی را در قالب هنر به مردم معرفی کنند، برای مثال استاد فرشچیان که خود را خادم امام حسین (ع) می‌داند و عصر عاشورا را در قالب نقاشی به نمایش گذاشت، بیانگر این علاقه و محبت به اهل بیت است.
اسماعیلی محبت به امام حسین را بزرگترین افتخار خواند و گفت: همه مأموریت و دغدغه وزارت فرهنگ و ارشاد این است که بتواند با بهره گیری از فرهنگ و هنر دلدادگی و محبت اهل بیت را در قلوب جان‌ها افزایش دهد. در این عرصه نباید منفعل بود، بلکه باید در عرصه‌های مختلف محکم و با افتخار وارد شد، بنابراین اگر در بخش فضای مجازی مسئولیت تولید محتوای آن بر عهده ما است باید در آن عرصه محکم وارد شد و با دل و جان تلاش کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: متأسفانه هر کار هنری وقتی وارد نهادهای دولتی و در مسیر بروکراسی ضعیف و به هم ریخته می‌شود حاصل آن کسی را راضی نمی‌کند. حوزه فرهنگ و هنر در دولت مردمی نیازمند تسهیل گری است و باید موانع این مسیر برداشته شود. این مایه افتخار است که یک گروه سرود در یک شهرستان شروع و اجتماع عظیم و با شکوهی را در شهرستانهای مختلف ایجاد کرد. این نوع حرکت و اقدامات تیری در قلب صهیونیست جهانی است، سلام فرمانده کار هنری بود که شکوه فرهنگ و هنر شیعی و اهل بیت را با هنر دینی و انقلابی به نمایش گذاشت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نهادهای حاکمیتی باید فضا را آماده کرده و با تسهیل کری از فرهنگ و هنر دینی حمایت کنند نهضت بازگشت به مساجد شعاری است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که دستور کار خود قرار داده است. این که گفته می‌شود دولت مردمی در عرصه فرهنگی برنامه دارد یکی از مصادیقش آن است که زمینه بازگشت فرهنگ و هنر به مساجد را فراهم کند. بنابراین ریل گذاری ها باید به سمت تعالی فرهنگ و هنر آن هم در تراز انقلاب اسلامی صورت بپذیرد. امیدوارم براتون خبر   افتخار هنرمندان این است که معارف دینی را در قالب هنر معرفی کنند براتون مفید بوده باشه

 
2022-05-31 22:10:04