فواید آب گرم به گزارش کانال خبری ایران در اخبار سلامت تحقیقات علمی کمی در مورد فواید آب گرم وجود دارند. با این حال، بسیاری از مردم مزایای این درمان را احساس می‌کنند؛ مخصوصاً اول صبح یا درست قبل از خواب. طبق تحقیقات، هنگام نوشیدن نوشیدنی‌های داغ، دمای مطلوب بین ۵۴ تا ۷۱ درجه سانتی‌گراد […]

 فواید آب گرم

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار سلامت تحقیقات علمی کمی در مورد فواید آب گرم وجود دارند. با این حال، بسیاری از مردم مزایای این درمان را احساس می‌کنند؛ مخصوصاً اول صبح یا درست قبل از خواب.

طبق تحقیقات، هنگام نوشیدن نوشیدنی‌های داغ، دمای مطلوب بین ۵۴ تا ۷۱ درجه سانتی‌گراد توصیه می‌شود. برای تقویت بیشتر سلامتی، مقداری ویتامین C هم به آن اضافه کنید. سعی کنید کمی لیمو را به آب داغ اضافه کنید تا آب لیمو درست شود.

فواید آب گرم

از نوشیدن آب گرم غافل نشوید

از نوشیدن آب گرم غافل نشوید فواید آب گرم ممکن است گرفتگی بینی را برطرف کند نگه داشتن یک فنجان آب داغ و استنشاق عمیق بخار ملایم آن به شل شدن سینوس‌های مسدود و حتی تسکین سردرد سینوسی کمک می‌کند. به هضم کمک میکندآب گرم به ویژه برای فعال کردن دستگاه گوارش موثر است. تئوری این است که آب داغ، می‌تواند غذایی که خورده‌اید و در هضم آن دچار مشکل هستید را حل کند و از بین ببرد.

تحقیقات معتبر در سال ۲۰۱۹ نشان داده اند که فواید آب گرم می‌تواند فعالیت سیستم عصبی مرکزی و همچنین خلق و خو را بهبود بخشد. این تحقیق نشان داد که نوشیدن آب، فعالیت مغز شرکت کنندگان را در طول فعالیت‌های سخت افزایش و اضطراب را کاهش می‌دهد.