ارتباط موثر و مستمر میان دانشگاه‌ها و متخصصان ایرانی خارج از کشور به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  ارتباط موثر و مستمر میان دانشگاه‌ها و متخصصان ایرانی خارج از کشور  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری […]

ارتباط موثر و مستمر میان دانشگاه‌ها و متخصصان ایرانی خارج از کشور

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  ارتباط موثر و مستمر میان دانشگاه‌ها و متخصصان ایرانی خارج از کشور  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال ۹۴ به شکلی جدی با اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور تلاش می‌کند تا ارتباطی دوسویه و ثمربخش میان مراکز علمی کشور و توان دانشی و تخصصی ایرانیان کارآفرین و متخصصانی که به هر دلیلی در ایران زندگی نمی‌کنند؛ اما می‌توانند نقشی موثر در توسعه علمی کشور داشته باشند، شکل دهد.
این اتفاق هم طی ۸ سال اخیر به بازگشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از نخبگان به کشور منجر شده و ثبت بیش از ۱۰ هزار همکاری را در این سامانه رقم زده است. اما این کار با ایجاد دفاتر تعاملات علم و فناوری کشور در دانشگاه‌ها به شکلی منسجم‌تر و در ارتباطی مستقیم با بدنه دانشگاهی و علمی کشور ادامه یافته است و این مراکز در دانشگاه‌هایی چون شیراز، الزهرا، شریف و امیرکبیر ایجاد و به زودی در همه دانشگاه‌ها راه اندازی خواهد شد.
این دفاتر به دنبال جذب دانش و توان متخصصان ایرانی در خارج از کشور، استفاده از سرمایه انسانی علمی و حرفه‌ای در خارج از کشور، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، فناورانه و کارآفرین و نیز برقراری ارتباط موثر میان مراکز پژوهشی و علمی داخلی با متخصصان غیر مقیم هستند. ارائه ۱۰ خدمت از جمله سربازی نخبگان ایرانی غیر مقیم، استاد معین، استارتاپ‌ها و تاسیس شرکت‌های نو مهم‌ترین خدماتی است که در این مراکز ارائه و زمینه بهره مندی از دانش متخصصان ایرانی غیر مقیم در دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری فراهم خواهد شد.
مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای این برنامه در تلاش است تا در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه‌ای همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب‌وکارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط موثر متخصصان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک کند. امیدوارم براتون خبر   ارتباط موثر و مستمر میان دانشگاه‌ها و متخصصان ایرانی خارج از کشور براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-13 09:11:45