ارتباط مصرف استامینوفن در بارداری و مشکلات رفتاری کودک به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش اخبار هاریکا به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند اگر مادران در دوران بارداری مکرر از استامینوفن استفاده کنند، کودکان بین ۲ تا ۴ سال بیشتر در معرض مشکلات توجهی و رفتاری هستند. «سوزان شانتز»، […]

ارتباط مصرف استامینوفن در بارداری و مشکلات رفتاری کودک

به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش اخبار هاریکا به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند اگر مادران در دوران بارداری مکرر از استامینوفن استفاده کنند، کودکان بین ۲ تا ۴ سال بیشتر در معرض مشکلات توجهی و رفتاری هستند.
«سوزان شانتز»، محقق ارشد از دانشگاه ایلینوی، می‌گوید: «انواع رفتارهایی که مراقبین گزارش کردند شامل مواردی مانند تأثیر بر صحبت کردن کودک، عدم توجه، ساکت نبودن زمانی که قرار بود ساکت باشند، ننشستن زمانی که قرار بود بنشینند و کمی پرخاشگر بودن، بود.»
محققان در یادداشت‌های پس‌زمینه گفتند، استامینوفن، بی‌خطرترین مسکن و کاهش‌دهنده تب برای بارداری در نظر گرفته می‌شود، اما مطالعات قبلی شواهدی از پیامدهای منفی برای کودکانی که در دوران بارداری در معرض این دارو قرار گرفته‌اند، پیدا کرده‌اند.
به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر افزایش قرار گرفتن در معرض استامینوفن در بارداری را با تأخیر زبانی در کودکان مرتبط دانست.
در مطالعه اخیر، محققان از زنان باردار در مورد مصرف شش بار استامینوفن در طول دوران بارداری شأن پرسیدند تا تصویر دقیق‌تری از قرار گرفتن در معرض داروها را به دست آورند.
سپس تیم تحقیق، کودکان متولد شده از این حاملگی‌ها را دنبال کرد و از مراقبان ده‌ها سوال استاندارد در مورد رفتار و توجه کودک در سنین ۲، ۳ و ۴ سالگی پرسید.
شانتز گفت: «مهم‌ترین یافته این بود که با افزایش مصرف استامینوفن توسط زنان باردار، به‌ویژه در سه ماهه دوم، فرزندانشان در هر سنی، مشکلات مربوط به توجه و رفتارهای نوع اختلال بیش فعالی را نشان می‌دهند.»
شانتز تأکید کرد که یافته‌ها نشانه‌ای از این نیست که کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی هستند.
با این حال، بچه‌ها نسبت به همسالان همسنشان که در رحم کمتر در معرض استامینوفن بوده یا اصلاً در معرض استامینوفن قرار نگرفته بودند، مشکل بیشتری با توجه دارند.
به گفته محققان، تحقیقات بیشتری برای تمرکز بر سه ماهه دوم و تأیید اینکه استفاده مکرر از استامینوفن بر مغز در حال رشد تأثیر می‌گذارد، مورد نیاز است. امیدوارم خبر  ارتباط مصرف استامینوفن در بارداری و مشکلات رفتاری کودک براتون مفید بوده باشه