ادعای نماینده موافق طرح صیانت در ادعای نماینده موافق طرح صیانت گفته شد: اگر اینستاگرام قانون ایران را نپذیرد، اقدام اقتصادی برای آسیب رساندن به پلت فرم و خروج از کشور انجام می دهند. او همچنین معتقد است که پلتفرم هایی مانند Kyoku China و Skype جایگزین های خوبی برای اینستاگرام هستند. حسین میرزایی، نماینده […]

ادعای نماینده موافق طرح صیانت

در ادعای نماینده موافق طرح صیانت گفته شد: اگر اینستاگرام قانون ایران را نپذیرد، اقدام اقتصادی برای آسیب رساندن به پلت فرم و خروج از کشور انجام می دهند. او همچنین معتقد است که پلتفرم هایی مانند Kyoku China و Skype جایگزین های خوبی برای اینستاگرام هستند.

حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی معتقد است که اینستاگرام در صورت رعایت نکردن قوانین ایران، بازار خود را در کشور از دست می دهد: «این امر باعث کاهش محبوبیت اینستاگرام در شبکه های اجتماعی جهانی می شود. بنابراین چنین چیزی برای او صرفه اقتصادی ندارد و از قانون جمهوری اسلامی تبعیت خواهد کرد.»

وی افزود: «اگر با تامین کننده انحصاری سروکار داشتیم، نوشتن قانون به این آسانی نبود. اما اکنون ما ارائه دهندگان خدمات مختلفی داریم و یک انتخاب داریم.”

نماینده مجلس در دفاع از طرح حفاظتی

وکیل مدافع طرح صیانت

پس از ادعای نماینده موافق طرح صیانت – کیوکیو چین و اسکایپ جایگزین خوبی برای اینستاگرام هستند . وکیل مدافع طرح صیانت با تاکید بر اینکه اینستاگرام تا زمانی که تخلفی وجود نداشته باشد دلیلی برای حذف آن ندارد، در پاسخ به این سوال که آیا در صورت تخلف مسدود می شود یا خیر، گفت:

لطفاً در مورد فیلترها، مسدود کردن و پهنای باند صحبت نکنید. در بازار اقتصادی جایی که اینستاگرام آسیب دیده و از نظر اقتصادی شکست خورده است بدون فیلتر کردن اقدام خواهیم کرد. این باعث می شود که او تصمیم بگیرد کشور را ترک کند.»

به گفته وی، با معرفی جایگزین‌های اینستاگرام، مردم نیز به سمت این پلتفرم‌ها رفته‌اند و همین موضوع باعث فروپاشی اینستاگرام می‌شود: «مردم وقتی می‌بینند برایشان سودآور است و می‌توانند در فضای اقتصادی بهتری فعالیت کنند». پلتفرم جدید منتقل خواهد شد.”

میرزایی از پلتفرم‌هایی مانند کیوکو چین و اسکایپ آمریکایی به عنوان جایگزین اینستاگرام نام برد و افزود: تامین‌کنندگان این محصولات مانند کارخانه‌های مختلف در سطح بین‌المللی هستند و ما می‌توانیم از این قابلیت برای جلوگیری از تحمیل هر چیزی که اینستاگرام می‌خواهد به ما استفاده کنیم. ”

وی همچنین بر لزوم استفاده از توانمندی های داخلی تاکید کرد و گفت: باید این ظرفیت ها تا جایی گسترش یابد که کشور در خط مقدم دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

نماینده مجلس اصفهان معتقد است کارخانه ای که می خواهد بازار را در دست بگیرد باید یک پروسه چند ساله را طی کند و وقتی آقایان محصول بهتری را ببینند، عموم مردم شروع به استفاده از آن کنند، گفت: بیایید نتیجه گیری کنیم و مردم فضای مجازی را انتخاب کنند.