اجتناب از مصرف گوشت در پیشگیری از دیابت موثر است به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  اجتناب از مصرف گوشت در پیشگیری از دیابت موثر است  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از هلث دی نیوز، غذاهای سالم گیاهی شامل میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، قهوه / چای، روغن‌های گیاهی و حبوبات است. غذاهای […]

اجتناب از مصرف گوشت در پیشگیری از دیابت موثر است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  اجتناب از مصرف گوشت در پیشگیری از دیابت موثر است  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از هلث دی نیوز، غذاهای سالم گیاهی شامل میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، قهوه / چای، روغن‌های گیاهی و حبوبات است. غذاهای گیاهی ناسالم شامل غلات تصفیه شده، آب میوه، سیب زمینی، نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر و شیرینی‌ها / دسرها هستند.
محققان نوشتند: «یافته‌های ما از نقش مفید رژیم‌های غذایی گیاهی سالم در پیشگیری از دیابت حمایت می‌کند و بینش جدیدی برای تحقیقات آینده ارائه می‌کند.»
برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۱۰۶۰۰ شرکت‌کننده را در سه مطالعه بلندمدت ایالات متحده تجزیه و تحلیل کردند.
یافته‌ها نشان داد در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که دیابت نوع ۲ نداشتند، افراد مبتلا به دیابت، غذاهای گیاهی سالم کمتری مصرف می‌کردند.
بر اساس این گزارش، آنها همچنین میانگین BMI (شاخص توده بدنی) بالاتری داشتند، احتمال ابتلاء به فشار خون و کلسترول بالا، مصرف داروهای فشار خون و کلسترول، فعالیت کمتر و سابقه خانوادگی دیابت نیز در آنها بیشتر بود.
شرکت‌کنندگان همراه با تکمیل پرسش‌نامه‌هایی در مورد عادات غذایی خود، نمونه‌های خونی را ارائه کردند که از نظر متابولیت‌های مرتبط با رژیم غذایی آن‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. متابولیت ها زمانی تولید می‌شوند که بدن غذا، دارو، مواد شیمیایی یا بافت خود را برای تولید انرژی تجزیه می‌کند.
«فرانک هو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «ما دریافتیم متابولیت‌های تک ناشی از مصرف غذاهای گیاهی غنی از پلی‌فنول مانند میوه‌ها، سبزیجات، قهوه و حبوبات همگی با یک رژیم غذایی گیاهی سالم و کاهش خطر ابتلاء به دیابت مرتبط هستند.»
هو و همکارانش به این نتیجه رسیدند: «یافته‌های ما در مورد متابولیت‌های میانی در حال حاضر جالب است، اما مطالعات بیشتری برای تأیید نقش علت و معلولی آنها در ارتباط با رژیم‌های غذایی گیاهی و خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ مورد نیاز است.»
به گفته محققان، موارد ابتلاء به دیابت نوع ۲ در بزرگسالان در سراسر جهان در کمتر از دو دهه، سه برابر شده است؛ به بیش از ۴۵۰ میلیون در سال ۲۰۱۹ از ۱۵۰ میلیون در سال ۲۰۰۰. پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۵، این تعداد به ۷۰۰ میلیون افزایش یابد.
دیابت نوع ۲ می‌تواند عوارضی مانند بیماری قلبی ایجاد کند و به کلیه‌ها، چشم‌ها و سیستم عصبی آسیب برساند. امیدوارم براتون خبر   اجتناب از مصرف گوشت در پیشگیری از دیابت موثر است براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-18 04:33:28