اجاره سند چگونه انجام می شود ؟ یکی از مواردی که مردم در دادگاه با آن سرو کار دارند به امانت گذاشتن یک سند معتبر بعنوان ضمانت دادگاه است این سند به عنوان وثیقه نزد دادگاه به امانت گذاشته می شود تا از حضور متهم در زمان مقرر در دادگاه اطمینان حاصل شود. پس از […]

اجاره سند چگونه انجام می شود ؟

یکی از مواردی که مردم در دادگاه با آن سرو کار دارند به امانت گذاشتن یک سند معتبر بعنوان ضمانت دادگاه است این سند به عنوان وثیقه نزد دادگاه به امانت گذاشته می شود تا از حضور متهم در زمان مقرر در دادگاه اطمینان حاصل شود. پس از آنکه اتهام به فرد تفهیم شد براساس ماده 132 قانون دادرسی دادگاه جهت اطمینان از حضور به موقع متهم در دادگاه و همچنین جلوگیری از متواری شدن متهم قرار تامین اعاده دادرسی کیفری صادر میشود.

انواع سند

سند دارای دو نوع منقول و غیر منقول است در قانون مدنی اموال منقول به اموالی گفته میشود که بتوان بدون اینکه به آن مال ضرری وارد کرد آن را جابه جا کرد مانند اشیای منزل، خودرو سواری و هر اشیای قابل حمل دیگری، اموال غیر منقول نیز در قانون مدنی تعریف مشخصی دارد و اموالی را شامل میشود که نتوان آن را بدون خرابی از محلی به محل دیگر انتقال داد مانند زمین

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم گاهی در دادگاه قرار تامین اعاده دادرسی کیفری صادر میشود و متهم برای اینکه بتواند به جای بازداشت ، آزاد بوده و دنبال اثبات بی گناهی خود باشد نیاز دارد تا به مقدار قرار تعیین شده سندی به دادگاه ارائه کند. مالی که میتوان به عنوان ضمانت متهم به دادگاه ارائه کرد باید مال غیر منقول مانند سند ملکی باشد که در بیشتر مواقع سند باید سند ملکی شش دانگ عرصه و اعیان باشد. اما اکثرا تهیه سندی که بتواند ارزشش حداقل به میزان قرار تعیین شده باشد برای اکثر افراد بسیار مشکل است در چنین مواردی بهترین راهکاری که به نظر می رسد وجود دارد اجاره سند است که میتوان با استفاده از آن و اجاره یک سند معتبر غیرمنقول به دادگاه موجبات آزادی متهم را فراهم کرد.

در چه مواردی میتوان از اجاره سند استفاده کرد؟

با استفاده از اجاره سند میتوان ضمانت وآزادی زندانیان جرایم غیر عمد را برعهده گرفت همچنین یکی از مواردی که میتوان از اجاره سند بهره گرفت سند جهت مرخصی زندانی است علاوه بر موارد ذکر شده میتوان جهت ضمانت وام بانکی سند اجاره کرد البته در موارد مختلف که نیازمند سند میباشد میتوان از راهکار اجاره سند استفاده کرد.

معتبرترین مرکز اجاره سند در کشور کجاست؟

چند مورد از مهمترین سوالاتی که مردم در زمان نیاز به اجاره سند با آن مواجه میشوند در زیر ذکر شده است.

از کجا باید سند اجاره ای تهیه کنم؟

 آیا مرکزی که قصد دارم سند از آن اجاره کنیم معتبر است؟

شاید کلاه برداری باشد؟

قیمت اجاره سند چقدر است؟

چه زمانی طول میکشد تا بتوانم سند اجاره کنم؟

در کشور ما مراکز مختلفی در زمینه سند اجاره ای فعالیت میکنند که در اکثر موارد میتوان گفت این مراکز غیر تخصصی هستند و بیشتر پیشه کلاه برداری را در دست گرفتند و افراد مختلف زمانی که به این مراکز مراجعه میکنند علاوه براین که ضررهای مالی جبران ناپذیری را متحمل میشوند هرگز به نتیجه مطلوب که آزادی عزیزان خود هستند نائل نمیشوند که چه بسا این ضرر ، بسیار بالاتر نسبت به ضرر مالی باشد.چرا که در بسیاری از موارد ممکن است  با آزادی به موقع متهم بتوان بی گناهی وی را ثابت کرد.

همه روزه ما با شکایت های مختلفی از این مراکز در ایران مواجه هستیم. اما سوال اصلی این است معتبرترین مرکزی که در ایران اقدام به ارائه سند اجاره ای میکند کدام مرکز است. میتوان گفت از معتبرترین مراکزی که در ایران در این زمینه فعالیت میکند باید دارای تجربه فراوان و کافی  در امر اجاره سند و تودیع وثیقه باشند . گروه مشاورین کارگزاران ! این گروه دارای کارشناسان بسیارخبره در زمینه اجاره سند میباشد که تجربه افراد مختلف نشان دهنده حرفه ای بودن این تیم مشاوره ای است یکی از مزیت بسیار مهم این گروه نسبت به مراکز مشابه دیگر ، مشاوره رایگان است که میتوانید جهت مشاوره و ارائه بهترین راهکار همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 عصر با مشاورین این گروه تماس گرفته  و راهنمایی رایگان مشاورین خبره بهرمند شوید.

یکی دیگر از سوالاتی که مردم همیشه میپرسند هزینه اجاره سند است و اینکه چه زمانی باید هزینه را پرداخت کنند. جواب این سوال به اینصورت است که هزینه اجاره سند براساس موارد مختلف و مدت زمان اجاره سند و همچنین ارزش سند اجاره داده شده تعیین میشود. همانطور که قبلا نیز گروه مشاورین کارگزاران را معرفی کردیم و برخی از مزایای این گروه را بیان نمودیم در ادامه یکی دیگر از مزیت های بسیار جالب این گروه را که عدم پرداخت هیچ هزینه ای در ابتدا به عنوان پیش پرداخت است را بررسی میکنیم این گروه مشاورین در ابتدا هیچ مبلغی را از شما جهت اجاره سند دریافت نمیکند و همه هزینه ها پس از تکمیل فرایند اجاره سند و آزادی متهم دریافت میشود.

اما چه میزان طول میکشد تا بتوانیم سند اجاره‌ای تهیه کنیم؟

مدت زمان تهیه سند اجاره ای در مراکز مشاوره ای مختلف با یک دیگر متفاوت است و در برخی موارد که توسط مراکز غیر متخصص این کار انجام میشود ممکن است هزگز به نتیجه مطلوب نرسیم و نتوانیم سندی را جهت اجاره تهیه کنیم گروه مشاورین کارگزاران مفتخر است که اعلام کند در کمترین زمان ممکن ، سند مورد نیاز افراد را با ارزش درخواستی و بدون محدودیت کارشناسی شده تهیه کند این گروه در 48 ساعت سند اجاره ای را در اختیار شما قرار خواهد داد البته در اکثر موارد این اتفاق در کمتر از 48 ساعت رخ می دهد.

چرا اجاره سند؟

شاید این سوال برای شما رخ دهد چرا ما باید سند ضمانتی را اجاره کنیم ؟ جواب این سوال بسیار ساده است چرا که در اکثر موارد فکر میکنیم که میتوان هر سندی را به عنوان ضمانت به دادگاه ارائه داد اما همیشه اینطور نیست و در اکثر موارد به دلایل مختلف سند ما مورد قبول دادگاه قرار نمی گیرد و یا ارزش سند ما کمتر از میزان قرار وثیقه تعیین شده است در چنین مواردی مجبور هستیم تا اقدام به اجاره سند کنیم علاوه براین ممکن است سندی داشته باشیم و با مراحل اداری و قضایی این پروسه آشنا نباشیم و نتوانیم راه درست را پیدا کنیم در چنین مواردی میتوانیم با مجموعه های متخصص در این زمینه همکاری نمائیم .