اتمام نگارش «الا»/ ورود فیلمسازان کوتاه به سینمای بلند سخت است به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری اتمام نگارش «الا»/ ورود فیلمسازان کوتاه به سینمای بلند سخت است  نوید صولتی نویسنده و کارگردان سینما که در سینمای کوتاه فعال است، درباره نگارش فیلمنامه جدید بلند سینمایی‌اش بههاریکا خبر گفت: در حال حاضر […]

اتمام نگارش «الا»/ ورود فیلمسازان کوتاه به سینمای بلند سخت است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری اتمام نگارش «الا»/ ورود فیلمسازان کوتاه به سینمای بلند سخت است  نوید صولتی نویسنده و کارگردان سینما که در سینمای کوتاه فعال است، درباره نگارش فیلمنامه جدید بلند سینمایی‌اش بههاریکا خبر گفت: در حال حاضر در مرحله آخر نگارش فیلمنامه بلند سینمایی با عنوان «الا» هستم تا بعد از فراهم شدن بودجه کافی وارد مرحله پیش تولید شود. این اثر با تلفیق ۲ فرهنگ از ۲ کشور غنیِ فرهنگی، داستانی از عشق و مهاجرت را در بستری ملتهب تعریف می‌کند. «الا» در زبان کردی به معنای پرچم است.
وی در توضیح بیشتر درباره فیلمنامه این اثر بیان کرد: «الا» قصه‌ای عاشقانه فانتزی دارد و قصه انسان‌های تنهایی است که به دلیل مهاجرتِ عزیزان‌شان، درگیر تبعات روحی و عاطفی می‌شوند و به ناچار قسمتی از روح و دلبستگی‌های شأن را با رفتن آنها از دست می‌دهند و از آن پس، زندگی معمولشان به انتظار و مرور خاطرات‌شان تبدیل می‌شود. امروزه مهاجرت در اکثر خانواده‌های ایرانی به مساله و اولویت تبدیل شده است و انسان‌های زیادی درگیر مسائلی از این دست هستند.
کارگردان فیلم کوتاه «جونده» درباره ایده اولیه این فیلمنامه اظهار کرد: ایده اولیه «الا» از تجربه زیسته‌ام می‌آید که رضا علی پور آن را پرداخت و به نگارش درآورده است. امیدوارم با فراهم شدن شرایط تولید، وارد مرحله پیش تولید شویم.
وی با اشاره به اینکه در صورت فراهم شدن امکانات، «الا» اولین ساخته بلند سینمایی‌اش محسوب می‌شود، درباره شرایط تولید فیلم گفت: «الا» از لحاظ تولیدی فیلم سختی است. متأسفانه فیلمسازان کوتاه برای ورود به سینمای بلند و تهیه شرایط و بودجه لازم، همیشه مسیری سخت و پرتلاطمی را در پیش داشته‌اند تا بتوانند رویاهایشان خلق و آن را کنار مردم روی پرده نقره‌ای تماشا کنند. من هم از این موضوع مستثنی نیستم و ساخت «الا» رؤیای من است.
صولتی در پایان خبر داد: فیلم کوتاه «جونده» نیز آخر هفته جاری در سه پلتفرم ودیو، هاشور و تیوال اکران آنلاین خواهد شد. امیدوارم براتون خبر   اتمام نگارش «الا»/ ورود فیلمسازان کوتاه به سینمای بلند سخت است براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-27 10:10:05