ابتکار و دقت در عملکرد و ساخت بالابر هیدرولیکی بالابر های هیدرولیکی یکی از پر کاربرد ترین تجهیزاتی هستند که در صنایع مختلف از آن ها استفاده می شود. به دلیل اهمیت و فوایدی که در زمینه کاری دارند به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. برای آشنایی بیشتر و بهتر با این دستگاه ها، […]

ابتکار و دقت در عملکرد و ساخت بالابر هیدرولیکی

بالابر های هیدرولیکی یکی از پر کاربرد ترین تجهیزاتی هستند که در صنایع مختلف از آن ها استفاده می شود. به دلیل اهمیت و فوایدی که در زمینه کاری دارند به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. برای آشنایی بیشتر و بهتر با این دستگاه ها، بهتر است در ابتدا با نحوه ساخت بالابر هیدرولیکی آشنا شوید.

مواد مورد نیاز برای ساخت بالابر هیدرولیکی

برای طراحی و ساخت یک بالابر هیدرولیکی استاندارد و با کیفیت که پاسخگو نیازهای افراد باشد، از مواد و مصالح مختلفی استفاده می شود. توجه داشته باشید که کیفیت و کارایی یک جک هیدرولیکی به طور مستقیم به متریال و کیفیت ساخت آن بستگی دارد. پس در انتخاب مواد مورد نیاز برای ساخت این دستگاه باید نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهید تا محصول نهایی شما کیفیت مناسبی داشته باشد.

از آن جایی که بالابر یک دستگاه چند جزئی است، برای ساخت هر بخش آن از مواد منحصر به فردی استفاده می شود. واحد انتقال، واحد قدرت و واحد آبکاری، بخش های مختلفی هستند که برای ساخت آن ها مواد متفاوتی به کار برده می شود.

مواد خام بکار رفته در ساخت بالابر هیدرویک

به طور کلی از فلزات مستحکم مانند آهن، فولاد، استيل و سيالاتي همچون روغن هيدروليکي برای طراحی و ساخت بالابر هیدرولیکی استفاده می کنند. شایان ذکر است که بالابرهای هیدرولیکی به دو دسته ثابت و محرک تقسیم بندی می شوند اما با این همه حال مواد مورد نیاز برای ساخت هر دو نوع آن مشابه هم بوده و تفاوت چندانی در قطعات به کار برده شده وجود ندارد.

مواد مورد نیاز برای واحد انتقال نیرو

از قطعات مختلف با عملکرد های متفاوت برای ساخت واحد انتقال نیرو یک بالا بر هیدرولیکی استفاده می شود. زنجیر، شیلنگ، جک هیدرولیک، قرقره، سیم های حمل و … از مهم ترین قطعات این واحد شناخته می شوند. جک هیدرولیک که به عنوان یکی از ضروری ترین قطعات یک بالابر دانسته می شود، از یک سیلندر آهنی مستحم ساخته شده است. از طرفی دیگر سیم ها و زنجیر هایی که در ساخت این واحد استفاده می شوند، همگی دارای مقاومت بالایی بوده و توان تحمل بارهای بسیار سنگین را دارند.

قرقره های استفاده شده در این واحد نیز از جنس فولاد گالوانیزه است از این رو ظرفیت باربری بالایی دارند. شایان ذکر است شیلنگ هایی که در واحد انتقال نیرو بکار گرفته می شوند، لاستیکی بوده و انتها و کف آن ها با گیره های هیدرولیکی پرس شده است.

مواد مورد نیاز برای واحد قدرت

قطعاتی مانند شیر برقی، الکتروموتور، پمپ هیدرولیک و اتصالات برای ساخت واحد قدرت بالابر هیدرولیکی مورد استفاده قرار می گیرند. موتور الکتریکی که در ساخت بالابر هیدرولیکی استفاده می شود، از یک سیم پیچ با پوشش فلزی خنک تشکیل شده است. شایان ذکر است که تمام قطعات به کار رفته در واحد قدرت وظیفه انتقال سیال از داخل مخزن روغن به شیلنگ ها و سپس بالابر هیدرولیک را بر عهده دارند.

مواد مورد نیاز برای واحد آبکاری

در واحد آبکاری قسمت های مختلفی از بالابرها را رنگ آمیزی می کنند تا استحکام و طول عمر بیشتری داشته باشند. مواد مورد نیاز برای انجام این کار رنگ خودرو یا اپوکسی است. این رنگ ها مطابق با دستور العمل های مهندسی خاصی تولید می شوند و استفاده از آن ها می تواند تا حد بسیار زیادی کیفیت عملکرد ساخت جک هیدرولیکی را افزایش دهد.

مراحل ساخت بالابر هیدرولیکی

پیش از انجام هر کاری بایستی تمام تجهیزات و قطعاتی که برای ساخت بالابر هیدرولیکی نیاز دارید را تهیه کنید. بعد از تامین تجهیزات مورد نیاز، قسمت های مختلف بالابر(واحد انتقال، واحد قدرت و واحد آبکاری) را به طور جداگانه ای بسازید. بعد از اتمام تمام بخش ها حال کافی است تا آن را به یکدیگر وصل کنید. اگر تمام مراحل نصب قطعات را به درستی پیش رفته باشید، بالابر شما به درستی کار خواهد کرد.

کاربرد بالابر هیدرولیک

بالابرهای هیدرولیکی به دلیل برخورداری از مزایا و ویژگی های متعدد در زمینه های مختلفی به کار برده می شوند. مهم ترین کاربردهای این دستگاه عبارتند از:

برای انجام دادن کارهایی که در ارتفاع بالاتری از سطح زمین هستند، مناسب است.

برای جابجایی مواد و محصولات در فروشگاه های مختلف مانند سوپرمارکت های بزرگ یا انبار شرکت ها به کار گرفته می شود.

با استفاده از این دستگاه می توانید افراد را به صورت سریع و بسیار آسان جا به جا کنید.

از آن می توان به عنوان آسانسور نفربر در منازلی که فضای کوچکی دارند، استفاده کرد.

در تعمیرگاه های خودرو برای جا به جایی و بالا بردن خودروها بهترین گزینه است.

همان طور که مشاهده کردید این وسیله کاربردهای بسیار زیادی داشته و شما می توانید با ساخت یا خرید این محصول از کاربردهای مختلف آن بهره مند شوید.

مزایای ساخت بالابر هیدرولیک

ساخت بالابر هیدرولیکی مزایا مختلفی را برای افراد به دنبال دارد. در ادامه مهم ترین مزایا این کار را برای شما ذکر کرده ایم.

حمل راحت و سریع اجسام سنگین

اشغال کردن حجم کمی از فضا

میزان تخریب بسیار کم

نیاز به سرویس کم و نگهداری آسان

قیمت پایین نگهداری و تعمیرات

انعطاف پذیری بالا

نتیجه گیری

جک هیدرولیکی یکی از بهترین و پر استفاده ترین تجهیزات صنعتی است که در زمینه های مختلفی از آن استفاده می شود. از این رو افراد بسیار زیادی به خرید و استفاده از این محصول احتیاج دارند. شرکت بازرگانی و مهندسی آراز فخر آذر جک های هیدرولیکی را که با بهترین کیفیت و توسط شرکت های معروف ساخته شده اند را برای مشتریان خود ارائه می دهد و شما می توانید نسبت به تهیه محصولات مورد نیاز خود از طریق شرکت بازرگانی و مهندسی آراز فخر آذر اقدام کنید. شرکت بازرگانی و مهندسی آراز فخر آذر با تکیه بر دانش و تجربه چندین ساله خود، جک های هیدرولیکی را که در بالاترین استاندارد ها و بهترین متریال ساخته شده اند، برای مشتریان عزیز خود عرضه می کند.