آیین نامه ملی حمایت از شرکت های دانش بنیان تدوین می شود به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  آیین نامه ملی حمایت از شرکت های دانش بنیان تدوین می شود  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از وزارت بهداشت، دکتر علیرضا زالی سخنگوی «کارگروه تحقیقات پاسخگو، دانش بنیان و اشتغال آفرین» در اجلاس […]

آیین نامه ملی حمایت از شرکت های دانش بنیان تدوین می شود

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  آیین نامه ملی حمایت از شرکت های دانش بنیان تدوین می شود  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از وزارت بهداشت، دکتر علیرضا زالی سخنگوی «کارگروه تحقیقات پاسخگو، دانش بنیان و اشتغال آفرین» در اجلاس روسای دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مازندران گفت: در این کارگروه بر تبیین سیاست های جدید تحقیقات و فناوری و برنامه تحولی تحقیقات مبتنی بر ۸ ماده، تاکید شد.
زالی افزود: در برنامه تحولی تحقیقات، نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان از سال گذشته دیده شده اند که خوشبختانه نامگذاری سال جدید به این مساله کمک می کند.
وی با اشاره به این‌که ارکان سودمندی، اثربخشی و کارآیی باید در راستای تحقیقات پاسخگو مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: آیین نامه ملی حمایت از شرکت های دانش بنیان به هیات وزیران ارسال شده و پس از تایید ابلاغ خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: نیازهای کشور در حوزه تحقیقات فهرست شده و پژوهش ها بر اساس آن اولویت گذاری خواهد شد.
وی با اعلام این که تاکنون ۷۵ هزار مقاله و ۲۲ هزار پایان نامه منتشر شده ولی خروجی آن حدود ۲۴۰۰ محصول بوده است، گفت: این میزان محصول به نسبت مقالات و پایان نامه ها خیلی کم است و در این زمینه از دنیا عقب هستیم.
زالی افزود: برای تبدیل شدن پژوهش‌ها به محصول باید راه های میان بُر را انتخاب کنیم. در این راستا ۲۰ برابر شدن خدمات دانش بنیان و ۱۰ برابر شدن تولیدات پژوهش محور هدفگذاری شده است.
وی اظهار داشت: ایجاد فرصت های مطالعاتیِ صنعتی برای اعضای هیات علمی، محصول محور کردن پایان نامه‌ها، توجه به مارکتینگ و پشتیبانی از طرح های حوزه غذا و دارو مباحث دیگر مطرح شده در کارگروه بود. امیدوارم براتون خبر   آیین نامه ملی حمایت از شرکت های دانش بنیان تدوین می شود براتون مفید بوده باشه

 
2022-05-20 15:28:30