آیفون‌های اپل یک شرکت تحقیقاتی ادعا می کند که اپل حدود ۲۵ درصد از بازار جهانی تلفن های ۵G را در اختیار دارد و از نظر فروش و همچنین درآمد بالاتر از هر شرکت دیگری است. بنابراین، آیفون های اپل پرفروش ترین و سود آورترین گوشی های ۵G در جهان هستند. در حالی که انتظار […]

آیفون‌های اپل

یک شرکت تحقیقاتی ادعا می کند که اپل حدود 25 درصد از بازار جهانی تلفن های 5G را در اختیار دارد و از نظر فروش و همچنین درآمد بالاتر از هر شرکت دیگری است. بنابراین، آیفون های اپل پرفروش ترین و سود آورترین گوشی های 5G در جهان هستند.

در حالی که انتظار می رفت سامسونگ فاصله خود را با گوشی های 5G کوپرتینویی کاهش دهد و به برند شماره یک بازار تبدیل شود، آیفون ها همچنان پرفروش ترین گوشی های 5G جهان هستند. البته بازار 5G در حال گسترش است و بازیگران اصلی در حال تغییر هستند.

گوشی های 5G در سراسر جهان

بر اساس آخرین گزارش شرکت تحقیقاتی «Strategy Analytics»، اپل در سه ماهه سوم سال 2021 توانسته بیشترین گوشی های 5G در سراسر جهان به فروش برساند. البته به طور کلی فروش گوشی های 5G با برندهای مختلف در این مدت نسبت به سه ماهه سوم سال 2020 رشد قابل توجهی داشته و درآمد حاصل از فروش این محصولات سه برابر شده است.

گوشی های 5G در سراسر جهان

سامسونگ به عنوان بزرگترین سازنده گوشی در جهان، با محصولات جدید خود توانسته عملکرد خود را در بازار گوشی های 5G بهبود بخشد و رشد خوبی را در سه ماهه سوم سال 2021 تجربه کند.

بر اساس این گزارش، سامسونگ پس از تجربه رشد منفی در بازار گوشی های 5G برای سه فصل متوالی، اکنون رشد مثبتی را در این بازار تجربه می کند. به گفته Strategy Analytics، سامسونگ به دلیل افزایش تقاضا در چندین منطقه و همچنین عرضه محصولات مختلف با قیمت های متفاوت، توانسته چنین رشدی را تجربه کند.

سهم رو به رشد سامسونگ در بازار به معنای جلوگیری از افزایش سهم دیگر سازنده گوشی های اندرویدی، شیائومی است. در حالی که چینی ها در سه ماهه دوم سال 2021 رشد قابل توجهی را در بازار 5G تجربه کردند، رشد آنها در سه ماهه سوم متوقف شد و فروش محصولات آنها نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشت.

اگرچه آیفون های اپل پرفروش ترین گوشی های 5G در بازار هستند، اما ممکن است در آینده چنین نباشد، زیرا گزارش اخیر نشان می دهد که برند آنر به سرعت در حال رشد است. این برند که مستقل از هواوی است، توانست در سه ماهه سوم سال 2021 رشد 194 درصدی را تجربه کند، بنابراین ممکن است نه تنها بتواند در سال آینده سازندگان اندروید را دور بزند، بلکه به تهدیدی بزرگ برای اپل تبدیل شود.