آنچه باید از آزمون‌های بین‌المللی ترکی استانبولی بدانید! بسیاری از دانش آموزان قبل از اینکه در دانشگاه و کالج‌ها پذیرفته شوند، باید در یک آزمون بین‌المللی شرکت کنند. این آزمون‌ها توسط یک الگو یکنواخت توسعه پیدا کردند و سؤالات مشترکی با یکدیگر دارند. به طور معمول این آزمون‌ها به منظور سنجش توانایی‌های فرد متقاضی برای […]

آنچه باید از آزمون‌های بین‌المللی ترکی استانبولی بدانید!

بسیاری از دانش آموزان قبل از اینکه در دانشگاه و کالج‌ها پذیرفته شوند، باید در یک آزمون بین‌المللی شرکت کنند. این آزمون‌ها توسط یک الگو یکنواخت توسعه پیدا کردند و سؤالات مشترکی با یکدیگر دارند. به طور معمول این آزمون‌ها به منظور سنجش توانایی‌های فرد متقاضی برای سنجش سطح زبانی آن‌ها اجرا می‌شوند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که قبل از حاضر شدن برای آزمون اصلی، به یک مدرس زبان آنلاین مراجعه کنید و زبان ترکی خود را تقویت کنید. برای انجام این کار می‌توانید با آکادمی آنلاین زبان تیکا در ارتباط باشید. اما در ادامه می‌خواهیم به معرفی آزمون‌های بین‌المللی ترکی بپردازیم.

لیست آزمون‌های بین‌المللی ترکی

مهم‌ترین آزمون‌های بین‌المللی ترکی شامل موارد زیر هستند:

آزمون پذیرش کالج پزشکی MCAT

این آزمون یک آزمون پذیرش کالج پزشکی است که برای پذیرفته شدن افراد متقاضی در دانشکده پزشکی انجام می‌شود. این آزمون بیش از ۸۰ سال است که برگزار می‌شود. دانش‌آموزان برای شرکت در این آزمون نیاز به خواندن منابع اضافی ندارند بلکه تنها نیاز است تا دانشی که از مربیان و پزشکان به‌عنوان پیش‌نیاز دریافت کرده‌اند را ارائه دهند.

آزمون SAT

این آزمون برای ارزیابی آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان برای پذیرش در کالج‌ها طراحی شده است به‌طوری‌که دریافت مدرک این آزمون شرط اصلی ورود به بسیاری از کالج‌ها در سراسر جهان است. هدف اصلی آزمون SAT سنجش مهارت‌های افراد متقاضی است و شما باید به سؤالاتی که از دوره دبیرستان از شما پرسیده می‌شود پاسخ دهید.

آزمون GMAT

این آزمون برای ارزیابی مهارت‌های تحلیلی، کلامی، نوشتاری و خواندنی فرد متقاضی به زبان انگلیسی به کار گرفته می‌شود. مدرک این آزمون برای ثبت‌نام دانشجویان در برنامه مدیریت فارغ‌التحصیلی مانند MBA ضروری است.

آزمون TOEIC

این آزمون، یک آزمون زبان انگلیسی است که برای محک‌زدن مهارت‌های روزمره زبان انگلیسی افرادی که قصد تحصیل یا کار در یک محیط بین‌المللی را دارند طراحی شده است. این آزمون شامل تست‌های خواندنی، شنیداری و آزمون‌های گفتاری و نوشتاری است؛ بنابراین طول مهارت اصلی فرد متقاضی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

“برای مشاهده پروفایل بهترین اساتید برای آمادگی آزمون‌های ترکی استانبولی و رزرو کلاس خصوصی زبان آنلاین از سایت تیکا دیدن کنید.”

آزمون ITEP

این آزمون، یک آزمون بین‌المللی مهارت زبان انگلیسی است و هدف اصلی آن ارزیابی و اندازه‌گیری مهارت‌های زبان انگلیسی افراد غیربومی انگلیسی‌زبان است. از مدرک این آزمون برای پذیرش در کالج‌ها و برخی رشته‌های دانشگاهی استفاده می‌شود.

آزمون YÖS

آزمون YÖS یک آزمون بین‌المللی برای دانشجویان ترکی است و برای کسانی که قصد دارند به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کشور ترکیه تحصیل کنند باید این آزمون را با نمره قبولی خوبی پشت سر بگذارند. اگر شما یک دانش‌آموز بین‌المللی هستید که از دبیرستان یا هر مؤسسه آموزشی دیگری فارغ‌التحصیل شده‌اید، می‌توانید برای شرکت در این آزمون درخواست خود را صادر کنید. همچنین نکته مهمی که وجود دارد این است که شما باید شرایط ثبت‌نام که توسط مؤسسات آموزش عالی تعیین می‌شود را داشته باشید. نکته جالب دیگری که درباره آزمون وجود دارد این است که تمامی دانشگاه‌ها گرد هم می‌آیند و سؤالات آزمون را طرح می‌کنند؛ بنابراین اگر تصمیم دارید در این آزمون شرکت کنید باید درک کنید که با چه نوع سؤالاتی روبرو خواهید شد. این آزمون مهم‌ترین آزمون بین‌المللی کشور ترکیه محسوب می‌شود و دارای دو بخش مهارت‌های یادگیری پایه و آزمون ترکی است. مهارت‌های یادگیری پایه شامل مهارت‌های زبانی و مهارت‌های ارتباطی اولیه است و آزمون ترکی شامل سؤالاتی درباره قواعد و دستور زبان ترکی، افعال بیانی، ضرب‌المثل‌ها و برخی عبارت‌ها است. اگر می‌خواهید به‌خوبی برای شرکت در این آزمون آماده شوید می‌توانید از فرهنگ لغت ترکی استفاده کنید و یا چند فیلم ترکی تماشا کنید تا درباره زندگی روزمره ایده بگیرید.

کاربرد آزمون‌های بین‌المللی ترکی چیست؟

آزمون‌های بین‌المللی به طور معمول با اهداف خاصی مانند سنجش سطح زبان و سنجش مهارت‌های دیگری که ممکن است به رشته‌های تخصصی‌تر وابسته باشد انجام ‌شود. آزمون‌های بین‌المللی ازاین‌جهت مفید هستند که به تعیین توانایی‌های دانش‌آموزان کمک می‌کنند و استعداد، مهارت‌های منطقی، زبانی و تفکر دانش‌آموزان را مورد آزمایش قرار می‌دهند. نکته جالب‌توجه دیگر این است که دانش‌آموزان را از کشورها و فرهنگ‌های مختلف به طور کاملاً مساوی مورد قضاوت قرار می‌دهد. همچنین مدرک بسیاری از این آزمون‌ها برای پذیرش شدن در رشته‌های تحصیلی مختلف در دانشگاه‌ها و کالج‌ها به قصد تحصیل و در بسیاری از شرکت‌ها برای انجام کار ضروری است.

نمونه سؤالات آزمون YÖS

1) Cep telefonu ile sınava girmek kesinlikle yasaktır. Çağrı cihazı, telsiz, vb. haberleşme araçları ile cep bilgisayarı, saat fonksiyonu dışında fonksiyonu bulunan saat vb. her türlü bilgisayar özelliği bulunan cihazlarla ve ayrıca silah vb. teçhizatla, müsvedde kâğıdı, defter, kitap, sözlük, sözlük işlevi olan elektronik aygıt, hesap makinesi, hesap cetveli, pergel, açıölçer, cetvel vb. araçlarla da sınava girmek yasaktır. Bu araçlarla sınava girmiş adayların yabancı uyruk numaraları mutlaka Salon Sınav Tutanağına yazılacak, bu adayların sınavları geçersiz sayılacaktır.

(2Bu sınavda verilen cevaplama süresi 135 dakikadır.

(3Sınav evrakını teslim ederek salonu terk eden aday, her ne sebeple olursa olsun tekrar sınava alınmayacaktır.

(4Sınav sırasında herhangi bir nedenle dışarı çıkmak yasaktır. Sınavın başlamasını izleyen ilk 30 dakika ve sınav süresinin son 15 dakikası içinde, sınavlarını tamamlasalar bile hiçbir adayın salondan çıkmasına izin verilmeyecektir. Sınavın başlamasını izleyen ilk 30 dakikadan sonra hiçbir aday sınava alınmaz.

(5Sınav süresince görevlilerle konuşmak ve onlara soru sormak yasaktır. Aynı şekilde görevlilerin de adaylarla yakından ve alçak sesle konuşmaları; ayrıca, adayların birbirinden kalem, silgi vb. şeyleri istemeleri kesinlikle yasaktır.

(6Sınav sırasında görevlilerin her türlü uyarılarına uymak zorundasınız. Gerektiğinde görevliler oturduğunuz yerleri de değiştirebilir. Sınavınızın geçerli sayılması, her şeyden önce sınav kurallarına uymanıza bağlıdır. Kurallara aykırı davranışta bulunur ve yapılacak uyarılara uymazsanız kimliğiniz tutanağa yazılacak ve sınavınız geçersiz sayılacaktır.

(7Sınav sırasında kopya çeken, çekmeye girişen, kopya veren, kopya çekilmesine yardım edenlerin kimlik bilgileri Salon Sınav Tutanağına yazılacak ve bu adayların sınavları geçersiz sayılacaktır. Görevliler kopya çekmeye veya vermeye çalışanları uyarmak zorunda değildir. Sorumluluk size aittir. Sınav sırasında cevap kâğıdınızı başkaları tarafından görülmeyecek şekilde tutmanız sizin için son derece önemlidir.

(8Cevap kâğıdında ilgili alanları doldurmanız gerekmektedir. Cevap kâğıdına yazılacak her türlü yazıda ve yapılacak bütün işaretlemelerde kurşun kalem kullanılacaktır. Tükenmez kalem ve dolma kalem kesinlikle kullanılmayacaktır. Cevapların cevap kâğıdına işaretlenmiş olması gerekir. Soru kitapçığına işaretlenen cevaplar geçerli değildir.

(9Soru kitapçığınızı alır almaz, sayfaların eksik olup olmadığını, kitapçıkta basım hatalarının bulunup bulunmadığını kontrol ediniz. Soru kitapçığınızın sayfası eksik veya basımı hatalı ise değiştirilmesi için derhâl Salon Başkanına başvurunuz. Soru kitapçığında her sayfanın tepesinde basılı bulunan soru kitapçığı türünün, kitapçığın ön kapağında basılı soru kitapçığı türüyle aynı olup olmadığını kontrol ediniz. Farklı olması durumunda Salon Başkanından yeni bir soru kitapçığı isteyiniz. Soru kitapçığınızın türünün değişik olduğunu daha sonra fark ederseniz, size o zamana kadar cevaplama yaptığınız türden, hatasız bir soru kitapçığı verilmesi için Salon Başkanına başvurunuz. Cevap kâğıdınıza, size verilecek olan soru kitapçığının türünü işaretlemeyi unutmayınız. Bu işaret konmamışsa sınavınızın değerlendirilmesine olanak bulunmadığından sınavınız geçersiz sayılacaktır.

یادگیری زبان ترکی استانبولی در تیکا

در این مقاله به معرفی آزمون‌های بین‌المللی ترکی پرداختیم. برای شرکت در این آزمون‌ها و کسب نمره قبولی راه پیشنهادی ما به شما این است که از روش کلاس خصوصی زبان آنلاین استفاده کنید. برای انجام این کار می‌توانید با آکادمی آنلاین زبان تیکا در ارتباط باشید و با بهترین اساتیدی که می‌توانند برای آماده شدن شما در این آزمون‌ها کمک کنند گفت گو کنید و نگرانی بابت قبولی نداشته باشید.