آشنایی بیشتر با سپر خودرو و وظایف آن شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که وظیفه و نقش سپر خودرو و قطعات بدنه خودرو چیست؟آیا فقط برای زیبایی خودرو به کار میرود یا وظایف دیگری هم دارند؟جنس سپر خودرو از چیست و بر چه اساسی ساخته شده است؟ قطعات بدنه ماشین باید به نحوی […]
شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که وظیفه و نقش سپر خودرو و قطعات بدنه خودرو چیست؟آیا فقط برای زیبایی خودرو به کار میرود یا وظایف دیگری هم دارند؟جنس سپر خودرو از چیست و بر چه اساسی ساخته شده است؟
قطعات بدنه ماشین باید به نحوی ساخته شود که که علاوه بر حفظ زیبایی از توان کافی در برابر تصادفات و حوادث نیز برخوردار باشد. این مورد چالش سختی در زمینه طراحی و نشان دادن خلاقیت برای ساخت قطعات بدنه و ظاهر خودرو به شمار می رود.طزاحان باید علاوه بر زیبایی به استحکام آن نیز توجه ویژه ای داشته باشند.در شرکت کیا موتورز و هیوندای نیز، همانند دیگر کمپانی ها یکی از مهم ترین بخش های خودرو و بدنه ی آن سپر جلو و عقب کیا و هیوندای به شمار می رود. چون این قطعه ها کاملا در معرض تصادفات و خسارات هستند و اولین چیزی می باشند که در اکثر تصادفات به آن آسیب وارد میشود. در این جا تصمیم داریم با سپر خودرو ها بیشتر آشنا شویم پس با ما همراه باشید.
بخش اپتدایی از جلو و عقب بدنه ی خودرو را سپر خودرو مینامند.سپر ها از مهم ترین قسمت ها و قطعات بدنه خودرو می باشند. سپر جلو سراتو و سپر عقب سراتو به گونه ای طراحی می شود که سبب افزایش زیبایی خودرو شود.و طراحان توجه ویژه ای به این قطعه دارند. در گذشته از سپر بیشتر برای محافظت و ایمنی خودرو در برابر تصادفات و حوادث به کار گرفته میشد. اما امروزه علاوه بر ایمنی بخشی از زیبایی خودرو نیز محسوب میشود.البته در تصادف هایی با سرعت بالا این بخش توانایی مهار خسارت ها را ندارد و فقط بخشی از خسارت ها را کاهش میدهد.
سپر عقب سراتو معمولا دارای دو مدل سنسور دار و بدون سنسور می باشد. سپر جلو نیز به همین صورت، اما در سپر جلو تنها سراتو های وارداتی از سال 2014 به بعد دارای سنسور هستند
بیشتر مردم بر این باورند که سپر جلو و عقب خودرو به صورت یک قطعه یک تکه ساخته شده است. ولی اینگونه نیست و از قسمت های زیادی ساخته شده است. به جزء قسمت های جانبی سپر مانند:جلوپنجره, سنسور,مه شکن,گارد و … یک سپر از سه بخش اصلی تشکیل شده است
1.پیشانی:که قسمت اصلی و زیبایی سپر خودرو را تشکیل میدهد و توان جذب ضربه های شدید را ندارد.
2.فوم جاذب:این بخش انرژی جنبشی و ضربه و فشار وارد شده به سپر خودرو را تا حدودی از بین میبرد.
3.دیاق سپر: این قسمت که قطعه انتهایی و سپر می باشد به جذب فشار و انرژی ضربه وارد شده در تصادف کمک میکند و در برابر ضربات مقاومت بیشتری دارد. .
سپر ماشین از اول تا به الآن همانند تمامی قطعات خودرو دچار دگرگونی های زیادی شده است.در گذشته سپرهای فلزی برای خودرو ها ساخته میشد که تا حدی قدرت و استحکام بالایی در مقابل ضربات داشتند. اما با رشد تکنولوژی مهندسان متوجه شدند که به دلیل وزن زیاد و نبود خاصیت ارتجاعی، سپر ضربات را به خوبی جذب نمی کند. این موضوع باعث میشد تابیشتر فشار و ضربه وارد شده به اتاق خودرو منتقل شود و سبب آسیب های زیادی شود . استفاده از سپر کاملا پلاستیکی نیز در برابر برخورد ها و ضربه های شدید به دلیل عدم مقاوم سبب آسیب های جدی میشد . ولی با پیشرفت تکنولوژی و علم با ترکیب برخی از مواد و آلیاژ های فلز,پلاستیک و فیبر کربنسپر هایی ساخته می شود که دارای مقاومت بالا و خاصیت ارتجاعی و آیرودینامیکی نیز می باشد.و تا حدود زیادی از خسارت های وارد شده جلوگیری می کند.
سپر خودرو های کیا و هیوندای دارای مدل ها بسیار متنوع می باشد که هر کدام از جنس ها و کیفیت های مختلفی برخوردار هستند. مدل های مختلف چینی، تایوانی و اصلی. معمولا سپر ها به صورت خام بوده و باید قبل از نصب رنگ شوند. فروش لوازم یدکی کیل و لوازم یدکی هیوندای درمجموعه کیاسرویس1 و انواع سپر خودرو های کیا و هیوندای با کیفیت های مختلف ارائه می شود. که می توانید برای تهیه به وبسایت فروشگاه کیاسرویس1 مراجعه نمایید
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.
سوفا مبل
ویزای استرالیا
خرید قهوه اینترنتی
خرید کاور آیپد
دریل مگنت
ابعاد درب ضد سرقت
سامانه ارسال پیامک حرفه ای
ویزای دانمارک
انواع قطعاتsmd
فروش انواع کانکتور
وام با چک
safahanservice.com
سفارش غذا
خرید قسطی موتور
آموزش تعمیرات مک بوک
هدیه شب یلدا
لوازم یدکی خودروهای خارجی
کانال سیگنال ارز دیجیتال
سوکت لیفتراکی
میز جلو مبلی مدرن
تجارتخانه آراد برندینگ
اینفینیتی
تشک طبی
طلا گشت
عجم گشت
ساختمان سلامت
هاریکا ایده
اخبار روز ایران
Saturday, 21 December , 2024