آشنایی با چند کتاب خوب بدون شک علاقمندان به کتاب، همیشه به دنبال این هستند تا کتاب های خوب و مفید را شناسایی کرده و مطالعه نمایند. در این میان نقش کسانی که به معرفی کتابهای خیلی خوب و مفید میپردازند، بسیار پررنگ است. لذا ما امروز در این مقاله میخواهیم به شما چند کتاب […]

آشنایی با چند کتاب خوب

بدون شک علاقمندان به کتاب، همیشه به دنبال این هستند تا کتاب های خوب و مفید را شناسایی کرده و مطالعه نمایند.

در این میان نقش کسانی که به معرفی کتابهای خیلی خوب و مفید میپردازند، بسیار پررنگ است. لذا ما امروز در این مقاله میخواهیم به شما چند کتاب عالی را معرفی کنیم.

سه کتابی که در ادامه معرفی میکنیم در سه سبک و سه زمینه مختلف هستند تا شما بتوانید بسته به سلیقه و نیازتان از آن‌ها استفاده نمایید.

با ما همراه باشید

 

معجزه شکرگزاری

یکی از مشهورترین کتابهایی که طی سالهای اخیر بسیار سر و صدا کرده و تقریبا همه ما حداقل یک بار نام آن را شنیده ایم، معجزه شکرگزاری اثر راندا برن نویسنده استرالیایی است.

این کتاب یکی از پر فروش ترین و معروف ترین کتاب هایی است که در قرن بیست و یک منتشر شده است و تقریبا می شود گفت به همه زبان های زنده دنیا تا امروز ترجمه شده است.

راندا برن در این کتاب به ما می آموزد که با شکر گزاری می توانیم علاوه بر تقویت روحیه و تقویت اندیشه مان، به پیشرفت های مادی نیز دست پیدا کنیم.

افراد شکر گزار که یاد گرفته اند برای هر نعمتی که در اختیارشان قرار می گیرد شکرگزار خدا و طبیعت باشند، همیشه در وضعیت روحی و روانی نرمال تری نسبت به دیگران قرار دارند.

نویسنده کتاب خانون راندا برن، یک نویسنده و سخنران انگیزشی است که با مجموعه کتاب های خود تا امروز بسیاری از افراد در اقصی نقاط جهان را کمک کرده است تا کیفیت زندگی بالاتری داشته باشند.

نشریه مشهور و بین المللی تایم در سال 2007 نام راندا برن را به عنوان یکی از تاثیر گزار ترین افراد جهان معرفی نمود.

در کتاب شکرگزاری شما با کمک بیست و هشت تمرینی که نویسنده به شما آموزش می‌دهد، در مسیر رسیدن به پول و موفقیت و ثروت و سلامتی و شادابی قرار خواهید گرفت.

تاریخ ایران کمبریج

اصولا افراد علاقمند به تاریخ همیشه به دنبال یک منبع موثق و غیر تحریف شده برای مطالعه تاریخ هستند.

تاریخ ایران کمبریج پژوهشی فوق العاده از دانشگاه کمبریج انگلستان است که در هفت جلد و با همکاری ده‌ها پژوهشگر و مورخ و محقق و تاریخدان، تدوین شده است.

این کتاب به تاریخ ایران از دوران باستان تا دوران معاصر پرداخته و کوشیده است تا هر آنچه مربوط به تاریخ و تمدن و فرهنگ ایرانی میشود را برای مخاطب مهیا سازد.

مولفان و ویراستاران این اثر سترگ، بزرگان ایران‌شناسی نظیر آرتور آربری، هارولد بیلی، رابرت زینر، سید حسن تقی‌زاده، عیسی صدیق، لارنس لاکهارت، جان اندرو پویل، ماکس مالوان، ادموند باسوورت، ذبیح‌الله صفا، ایلیا گریشویچ، دیاکونوف، فیشر، ریچارد فرای، احسان یارشاطر، مری بویس، عبدالحسین زرینکوب، و… هستند. هر کدام از این افراد به تنهایی ده ها کتاب و پژوهش در زمینه ایران شناسی و تاریخ ایران دارند و حضور آن ها در کنار هم در تدوین این اثر معظم، امری فوق العاده جالب توجه است.

جلد اول این کتاب در مورد جعرافیای ایران و سرزمین های با ریشه آریایی است. در جلد دوم تاریخ ماد و هخامنشی، جلد سوم تاریخ سلوکی و اشکانی و ساسانی، جلد چهارم حکومت های ایرانی پس از اسلام مثل سامانیان و صفاریان و آل زیار و… مورد پژوهش قرار گرفته اند.

جلد پنجم در بردانرده تاریخ سلاجه، خوارزمشاهیان و مغولان می‌باشد. جلد ششم به بررسی تاریخ تیموریان و صفویان پرداخته و نهایتا جلد هفتم تاریخ معاصر ایران از افشاریه و زندیه تا قاجاریه و پهلوی را در بر دارد.

تاریخ ایران کمبریج همچنین به عنوان یک منبع درسی برای دانشجویان رشته تاریخ هم در ایران و هم در برخی از کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، تدریس می‌شود.

فمیلی اند فرندز

زبان آموزان به خوبی میدانند که بهترین کتاب برای آموزش زبان انگلیسی از پایه برای کودکان و نوجوانان مجموعه کتاب های فمیلی اند فرندز (Family and Friends) می‌باشد. این کتاب برای گروه سنی 7 تا 13 سال تدارک دیده شده و در تام جهان به عنوان یک منبع فوق العاده برای مطالعه زبان انگلیسی استفاده می شود.

کتاب فمیلی اند فرندز یک کتاب تصویری رنگی است که با کمک تصاویر به کودک آموزش می دهد تا به سریع ترین شکل و بهترین شکل ممکن، زبان انگلیسی را فرا بگیرد.

تمامی مهارت‌های زبان انگلیسی از جمله اسپیکینگ،‌ لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ در این کتاب به خوبی در قالب یک سری داستان به هم پیوسته و با روشی نوین مهیا شده است.

کتاب family and friends را میتوان انقلابی در عرصه آموزش زبان انگلیسی قلمداد کرد. این کتاب توسط دانشگاه اکسفورد طراحی شده و افزون بر کتاب اصلی شامل چند کتاب کار و سی دی های آموزشی نیز می باشد که همه به عنوان مکمل شش جلد کتاب اصلی آن در اختیار زبان آموزان قرار می‌گیرد.

تمرکز اصلی و بنیادین این کتاب بر دو مورد نوشتار و گفتار است. زبان آموز به راحتی پس از تکمیل دوره های این کتاب می تواند به زبان انگلیسی  صحبت کرده و متون انگلیسی را مطالعه نماید.

سخن پایانی

معمولا افراد علاقمند به کتاب دغدغه اصلی شان پیدا کردن کتاب هایی است که برای مطالعه مفید باشد. از این رو مدام در حال پیگیری و جستجوی این موضوع هستند که چه کتاب ها و آثاری ارزش مطالعه را دارند.

در این مقاله کوشش ما بر این بود تا سه کتاب در سه زمینه مختلف را به شما معرفی کنیم تا بتوانید متناسب با نیاز و سلیقه شخصی خود از آن ها استفاده نمایید.

این کتاب ها بهترین آثار برای مطالعه در رسته های خود هستند.

موفق باشید