آزمایش یک داروی طب سنتی روی کرونا توسط برگزیده جایزه مصطفی به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار فناوری  آزمایش یک داروی طب سنتی روی کرونا توسط برگزیده جایزه مصطفی , به گزارش هاریکا خبر به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج جایزه مصطفی(ص)، محمد اقبال چودری، رئیس مرکز بین‌المللی علوم شیمی و بیولوژیکی […]

آزمایش یک داروی طب سنتی روی کرونا توسط برگزیده جایزه مصطفی

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار فناوری  آزمایش یک داروی طب سنتی روی کرونا توسط برگزیده جایزه مصطفی , به گزارش هاریکا خبر به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج جایزه مصطفی(ص)، محمد اقبال چودری، رئیس مرکز بین‌المللی علوم شیمی و بیولوژیکی (ICCBS) و برگزیده مقیم کشورهای اسلامی چهارمین دوره جایزه مصطفی(ص) از تکمیل آزمایش موفقیت آمیز یک داروی گیاهی بر روی ۳۰۰ بیمار خبر داد.
داروی (Jinhua Qinggan Granule) JHQG که توسط شرکت دارویی Juxiechang (پکن) تولید می شود، در حال حاضر برای درمان بیماران کووید۱۹ در چین قابل استفاده است.
چودری در خصوص اثربخشی این داروی سنتی بر سویۀ امیکرون کووید۱۹ گفت: از آنجایی که این دارو بر روی بیماران مبتلا به انواع مختلف کووید۱۹ آزمایش شده است، انتظار داریم که روی امیکرون نیز مانند سایر سویه‌ها موثر باشد.
طبق گفتۀ دکتر رضا شاه، محقق اصلی این آزمایش، «در پاکستان آزمایش‌ این داروی سنتی بر روی بیمارانی انجام شد که در خانه تحت درمان قرار می‌گرفتند و نتایج آن برای موارد خفیف تا متوسط کووید۱۹ صدق میکند.» وی همچنین افزود که میزان اثربخشی حدود ۸۲.۶۷ درصد بود.
وی افزود: آزمایشهای انجام گرفته توسط این داروی سنتی توسط سازمان تنظیم مقررات دارویی پاکستان تایید شده است.
محمد اقبال چودری یکی از برگزیدگان مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) ۲۰۲۱ در حوزۀ شیمی آلی زیستی برای «کشف مولکولهای جذاب با کاربردهای درمانی» است. علاقه تحقیقاتی وی بر روی یافتن فعالیتهای بیولوژیکی ترکیبات طبیعی و مصنوعی متمرکز است. پروژه های تحقیقاتی تیم چودری عمدتا بر روی اختلالات متابولیک و عصبی متمرکز هستند.