آب کِرنبری در پیشگیری از عفونت مجاری ادراری موثر است به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  آب کِرنبری در پیشگیری از عفونت مجاری ادراری موثر است  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از مدیسن نت، حدود ۶۰ درصد از زنان بالای ۱۸ سال در طول زندگی خود دچار یک یا چند مرتبه […]

آب کِرنبری در پیشگیری از عفونت مجاری ادراری موثر است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  آب کِرنبری در پیشگیری از عفونت مجاری ادراری موثر است  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از مدیسن نت، حدود ۶۰ درصد از زنان بالای ۱۸ سال در طول زندگی خود دچار یک یا چند مرتبه عفونت دستگاه ادراری می‌شوند.
بررسی ۵۰ کارآزمایی قبلی نشان داد که مصرف مکمل‌های کرنبری یا نوشیدن آب آن خطر تکرار علائم عفونت ادراری را تا بیش از ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.
در کودکان، محصولات کرنبری این عفونت‌ها را بیش از ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
افرادی که پس از درمان‌های پزشکی با آنتی بیوتیک ها یا پروبیوتیک ها مستعد ابتلاء به عفونت‌های مکرر بودند، ۵۳ درصد با کاهش ابتلاء مجدد روبرو بودند.
«ژاکلین استفنز»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه فلیندرز استرالیا، گفت: «برای اولین بار ما نشان دادیم که محصولات کرنبری برای برخی از گروه‌ها، و به طور خاص، افرادی که به دلیل مداخلات پزشکی، عفونت ادراری مکرر را تجربه می‌کنند، کودکان و افرادی که مستعد ابتلاء به عفونت ادراری هستند، مؤثر است.»
این بررسی به روز شده از تحقیقات در سراسر جهان شامل نزدیک به ۹۰۰۰ نفر بود.
عفونت ادراری می‌تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد، اما به دلیل آناتومی زنان، در آنها شایع است. عفونت بیشتر در مثانه رخ می‌دهد. زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها، معمولاً از پوست یا رکتوم، وارد مجرای ادرار می‌شوند.
این عارضه می‌تواند باعث درد، تکرر ادرار و سایر علائم آزاردهنده شود.
عفونت‌ها می‌توانند به کلیه‌ها منتقل شوند و باعث درد و عوارض بیشتر شوند. موارد بسیار شدید ممکن است منجر به سپسیس شود.
به گفته محققان، عفونت مجاری ادراری اغلب می‌تواند با هیدراتاسیون کافی خود به خود برطرف شود. این بدان معناست که آب زیادی بنوشید تا باکتری‌ها را از سیستم خود خارج کنید. اما کرنبری می‌تواند راه دیگری باشد.
بر اساس این مطالعه، کرنبری حاوی موادی به نام پروآنتوسیانیدین است، ترکیبات شیمیایی که می‌تواند از چسبیدن باکتری‌ها به دیواره‌های مثانه جلوگیری کند.
شایع‌ترین عارضه جانبی مصرف کرنبری که در این مطالعه مشاهده شد، ناراحتی معده بود. امیدوارم براتون خبر   آب کِرنبری در پیشگیری از عفونت مجاری ادراری موثر است براتون مفید بوده باشه

 
2023-05-21 16:06:38