محصولات دانش بنیان و فناورانه گیلان ۵ برابر افزایش یافته است به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,بهرام عین اللهی در در جریان سفر به گیلان در گفت و گو با اخبار هاریکا اظهار کرد: متأسفانه حضور رئیس دولت سیزدهم، شهید رئیسی را در سفر استانی نداریم اما قطعاً روح بلند ایشان […]

محصولات دانش بنیان و فناورانه گیلان ۵ برابر افزایش یافته است

به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,بهرام عین اللهی در در جریان سفر به گیلان در گفت و گو با اخبار هاریکا اظهار کرد: متأسفانه حضور رئیس دولت سیزدهم، شهید رئیسی را در سفر استانی نداریم اما قطعاً روح بلند ایشان ناظر بر اعمال ما است و مقرر شده بود که بسیاری از پروژه‌ها با حضور رئیس جمهور شهید به بهره برداری برسد علی الخصوص پروژه‌های بزرگی که در دست اقدام است، شهید رئیسی حتی سفر خود را به تعویق انداختند تا این پروژه‌ها تکمیل شود.
وی با بیان اینکه راه شهید جمهور با قوت ادامه دارد، افزود: پروژه‌هایی که کاملاً به اتمام رسیده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد لذا این افتتاح‌ها نمایشی نیست و در استان گیلان با زحماتی که ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و استاندار محترم در حوزه سلامت متقبل شده‌اند در ماه‌های آتی خبرهای خوش بیشتری را در حوزه سلامت خواهیم شنید و وزارتخانه نیز حمایت لازم را انجام خواهد داد.
عین اللهی با اشاره به افتتاح ۲۰ پروژه حوزه سلامت در استان گیلان ادامه داد: ۱۴ پروژه درمانی، ۶ پروژه بهداشتی و ۷۱۴۵ متر مربع زیربنای پروژه‌هایی است که امروز افتتاح می‌شود و ۴۷۰ میلیارد تومان بابت این پروژه‌ها هزینه شده و ۵۰ تخت توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه سرا را شامل می‌شود لذا کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، دو دستگاه MRI افتتاح می‌شود.
وزیر بهداشت تصریح کرد: یک دستگاه سی تی آنژیو در زیربنای ۲۰۰ متر مربع و اعتبار ۴۵ میلیارد تومان و بخش آنژیو گرافی در زیربنای ۸۰ مترمربع و با صرف اعتبار ۴۰ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.
وی تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طی سه سال دولت مردمی سیزدهم فعالیت‌های خوبی را شاهد بودیم، ۱۱۸ پروژه با احتساب ۲۰ پروژه‌ای که امروز به بهره برداری می‌رسد در دولت سیزدهم انجام شده و ۳۰۰ تخت نیز به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه شده و ضریب اشغال به ۷۰ درصد رسیده است.
عین اللهی با تاکید بر اینکه مرگ و میر نوزادان در استان از ۵/۹۹ به ۴/۸ رسیده که نشان دهنده کیفیت درمان است، افزود: دفاتر خدمات سلامت از ۲ تا به ۱۸ تا افزایش پیدا کرده و نظارت‌های بهداشتی در استان بهتر شده است و تعداد داروخانه‌ها از ۳۶۷ به ۵۲۸ عدد رسیده است.
وی با بیان اینکه میزان محصولات دانش بنیان و فناورانه پنج برابر افزایش یافته است، گفت: ۱۷ پایگاه اورژانس شهری در این مدت افزایش یافته است که با توجه به میزان تصادفات این تعداد پایگاه می‌توانند کمک رسانی کنند.
وزیر بهداشت ادامه داد: ۲ پایگاه اورژانس مخصوص بانوان که همه پرسنل آن نیز بانو هستند به بهره برداری رسیده که کار جدید و ویژه ای است.
وی اضافه کرد: در جهت درمان ناباروری در مکان‌های مختلف ایجاد شده است که در درمان نابارورها مؤثر است. مرکز شیمی درمانی سرپایی و تشخیص سرطان در بندر انزلی ایجاد شده است.
عین اللهی با اشاره به اینکه ۳۸ استاد عضو هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان جذب شده‌اند، تصریح کرد: ۲۱ مجوز مرکز مراقبت‌های پرستاری در منزل افزایش یافته است. میزان رشد علمی و مقالات به میزان ۸۰ درصد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارتقا یافته است و از تعداد ۳۱۰۰ مقاله در ۱۴۰۰ به ۵۶۰۰ مقاله علمی افزایش یافته است.
وزیر بهداشت گفت: دوره‌های جدید کارشناسی ارشد در فیزیوتراپی، دکترای فیزیولوژی، دکترای آناتومی، فلوشیپ جدید جراحی سوختگی و راه اندازی اولین پژوهشکده تروما با توجه به تصادفاتی در استان است، انجام گرفته است.
وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان یک دانشگاه رو به جلو است با دارا بودن اساتید دانشمند، علاقمند و باسواد و خدمات بسیاری خوبی را انجام می‌دهند و امیدواریم که مشکلات سخت افزاری و بیمارستانی که در استان وجود دارد با راه اندازی بیمارستان‌های جدید رفع می‌شود. امیدوارم خبر  محصولات دانش بنیان و فناورانه گیلان ۵ برابر افزایش یافته است براتون مفید بوده باشه