فیلمنامه «هیزم» با موضوع ترورهای گروه فرقان منتشر شد به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری فیلمنامه «هیزم» با موضوع ترورهای گروه فرقان منتشر شد  به گزارش خبرنگار هاریکا، کتاب هیزم» فیلم نوشته حامد قربانی با موضوع ترورهای گروه فرقان به‌تازگی توسط نشر بزنگاه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این فیلمنامه […]

فیلمنامه «هیزم» با موضوع ترورهای گروه فرقان منتشر شد

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری فیلمنامه «هیزم» با موضوع ترورهای گروه فرقان منتشر شد  به گزارش خبرنگار هاریکا، کتاب هیزم» فیلم نوشته حامد قربانی با موضوع ترورهای گروه فرقان به‌تازگی توسط نشر بزنگاه منتشر و راهی بازار نشر شده است.
این فیلمنامه سینمایی درباره نخستین پرونده قتل‌های زنجیره‌ای در آغازین ماه‌های انقلاب اسلامی است. داستانی جنایی که کشمکش اصلی آن درباره به دام انداختن رهبر و اعضای گروه فرقان است.
گروهی با گرایشات مارکسیستی که در اواسط سال ۱۳۵۶ تأسیس شد و با تفسیرهای التقاطی از متون دینی و مذهبی و تحلیل‌های آمیخته به توهم از انقلاب اسلامی، اشخاص تأثیرگذاری چون سپهبد قرنی، آیت‌الله مطهری، حاج مهدی عراقی، دکتر مفتح را مورد هدف ترور قرار داد.
در این فیلمنامه، درام جنایی – تاریخی با پشتوانه اسناد پژوهشی و گفتگوهای متعدد با بازپرسان پرونده، روایت شده است. همچنین در کنار معرفی اعضای گروه و افکار آنان، دو معمای جنایی مطرح می‌شود.
نخست شیوه شناسایی و دستگیری اعضای جوان و ناپخته گروه در دورانی که نهادهای امنیتی و پلیسی، نظم سیاسی منسجم خود را شکل می‌دهند، و دوم معمای حمایت و پشتیبانی قدرت‌های مرموز و جاسوسی از چنین تشکیلاتی را واکاوی می‌کند. امیدوارم براتون خبر   فیلمنامه «هیزم» با موضوع ترورهای گروه فرقان منتشر شد براتون مفید بوده باشه

 
2023-10-16 14:07:37