آغاز گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری آغاز گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین  به گزارش خبرنگار هاریکا، گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با حضور جمعی از هنرمندان سینما، تئاتر، تلویزیون، موسیقی و هنرهای تجسمی، امروز شنبه ۲۹ هاریکا […]

آغاز گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله هنری آغاز گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین  به گزارش خبرنگار هاریکا، گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با حضور جمعی از هنرمندان سینما، تئاتر، تلویزیون، موسیقی و هنرهای تجسمی، امروز شنبه ۲۹ هاریکا ماه در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز شد.
در این مراسم هنرمندان نقاش در فضای ورودی موزه هنرهای معاصر به خلق اثر با موضوع مرتبط با مردم مظلوم فلسطین پرداختند.
محمود سالاری معاون هنری وزارت ارشاد، محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی، عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، سیدمحمد نادری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، رضا مهدوی دبیر جشنواره موسیقی فجر، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر، محمود گبرلو، اسماعیل خلج، جلیل فرجاد، مرشد محسن میرزاعلی، منصور خلج، یدالله وفاداری، محمد شیری، محسن ابراهیم زاده، محمد گلریز، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، رضا بنفشه خواه، شهرام شکوهی، وحید لک، شهرام نوشیر و هنرمندان دیگر عرصه تئاتر، موسیقی و تجسمی در این مراسم حضور دارند.
اجرای برنامه با نقالی مرشد ابوالفضل ورمزیار آغاز شد.
علی خلیلی مجری فلسطینی برنامه تلویزیونی «ساعت به وقت قدس» اجرای این مراسم را بر عهده داشت که در ابتدا از حاضران خواست برای احترام به شهدای غزه و به‌ویژه کودکان سکوت کنند.
وی در ادامه گفت بسیاری از او می‌پرسند چرا در تهران حضور دارد و به فلسطین و میدان نبرد نمی‌رود که او هم در ادامه توضیح داده که مبارزه هنرمندان هم به مانند مبارزه با سلاح بسیار مهم و اثرگذار است.
خلیلی در ادامه نامی از نویسندگان و هنرمندان فلسطینی ترور شده توسط رژیم صهیونیستی به زبان آورد.
در ادامه بعد از پخش کلیپی کوتاه، محمود سالاری معاون هنری وزیر ارشاد اسلامی روی صحنه رفت و گفت: این اندیشه که اسراییل نمی‌تواند از شهروندانش محافظت کند، باعث نابودی آنها می‌شود. امروزه ثابت شده که این رژیم دیگر نمی‌تواند از شهروندانش محافظت کند و این نرم‌افزار فکری آسیب‌دیده است.
وی ادامه داد: حضور شما در این مراسم چند مفهوم دارد که یکی حمایت از مظلوم است و دیگری طبق فرمایش مقام معظم رهبری این است که اسراییل آسیب‌ دیده و ترمیم‌پذیر نیست.
سپس حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی به ایراد سخنانی پرداخت.
وی گفت: این روزها غم‌ناک‌تر و فاجعه‌بارتر از آن ایت که بتوان درباره‌اش سخن گفت. انسانی که عاطفه داشته باشد نمی‌تواند به راحتی از کنار این فجایع بگذرد. اینکه قدرت‌ها از ظالم حمایت و سکوت می‌کنند تاسف‌برانگیز است. هنرمندان نمی‌توانند در این خصوص سکوت کنند.
نوربخش یادآور شد: هم‌نسلان من می‌دانند معنای بمباران و موشک‌باران یعنی چه. ما کشوری پهناور و مردمی منسجم بودیم. حال در محدوده و نوار غزه که حدود ۲ میلیون جمعیت دارد، بمباران باعث کشته شدن بسیاری می‌شود. امیدوارم جنایت‌کاران صهیونیست به سزای اعمال خود برسند و مردم مظلوم فلسطین آزاد شوند.
در ادامه غلامرضا صنعتگر به اجرای زنده موسیقی پرداخت.
هوشنگ توکلی دیگر سخنران این مراسم بود. وی یادآور شد: اقتدار رژیم صهیونیستی شکست و این مهمترین موضوع است و باقی حاشیه است. اگر حاشیه را به درستی کنترل کنیم شهادت مردان و زنان و کودکان غزه کمرنگ نمی‌شود.  
وی متذکر شد: درست بلافاصله بعد از پیام مقام معظم رهبری درباره پیروزی حماس و شکست اسراییل، مرحوم داریوش هاریکاجویی به قتل رسید تا پیام مقام معظم رهبری کم‌رنگ شود. ما عزادار مردم غزه و درگذشت داریوش هاریکاجویی و همسرش شدیم.
توکلی اظهار کرد: باید دوگانگی در مردم رفع شود تا هر اتفاقی می‌افتد به نظامی که شبانه‌روز در تلاش برای ثبات و پیشرفت است، ربط داده نشود.
وی یادآور شد: ساواک با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله ابزارهای فرهنگی و هنری تلاش کرد تا در سرتاسر ایران سلطه مطلق داشته باشد. دکتر غلامحسین ساعدی سردرمدار بیان رعب و وحشت ساواک در آثار خود بود. بعد از انقلاب دیگر نیازی به دوگانه حرف‌زدن نداشتیم. ۴۲ سال است به مدیران فرهنگی و هنری می‌گوییم در جشنواره‌ای به غلامحسین ساعدی بپردازیم. مدیران و مسئولان باید به وظیفه خود عمل کنند از این رو معاونت هنری باید کارگروهی تشکیل دهند تا آثار هنری مختلف مورد بررسی قرار گیرند.
توکلی افزود: وقتی دختر زنده‌یاد هاریکاجویی می‌گوید قاتل در میان ماست یعنی ما به ۱۰۰ سال قبل برگشتیم و هنرمندان و مدیران فرهنگی به این اتفاق فکر نکردند. دوگانه‌گویی، تفرقه و تهمت‌زدن را تمام کنیم.
در ادامه محمد گلریز به اجرای قطعه‌ای موسیقایی «فلسطین» پرداخت.
این گزارش تکمیل می‌شود… امیدوارم براتون خبر   آغاز گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین براتون مفید بوده باشه

 
2023-10-21 16:55:55