کسب جایزه بین المللی کرایوبیولوژی توسط محقق پژوهشگاه رویان به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  کسب جایزه بین المللی کرایوبیولوژی توسط محقق پژوهشگاه رویان  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از پژوهشگاه رویان، جایزه بین المللی پژوهشگر جوان با عنوان« Award Investigator Young Gao Dayong »به دکتر روح الله فتحی عضو هیئت علمی […]

کسب جایزه بین المللی کرایوبیولوژی توسط محقق پژوهشگاه رویان

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  کسب جایزه بین المللی کرایوبیولوژی توسط محقق پژوهشگاه رویان  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از پژوهشگاه رویان، جایزه بین المللی پژوهشگر جوان با عنوان« Award Investigator Young Gao Dayong »به دکتر روح الله فتحی عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان اختصاص یافت.
این جایزه به صورت سالانه توسط انجمن جهانی کرایوبیولوژی به پژوهشگران زیر ۴۵ سال فعال در حوزه زیست انجماد و یا کرایوبیولوژی تعلق می گیرد که در کشور خودشان در توسعه این علم مؤثر هستند.
جایزه بین المللی انجمن کرایوبیولوژی در سال ۲۰۱۹ میلادی بنیان نهاده شده است که چهارمین دوره آن در سال ۲۰۲۲ میالدی در پایتخت کشور ایرلند جنوبی در ماه جولای برگزار خواهد شد. این جایزه در سال ۲۰۱۹ به پژوهشگری از کشور برزیل، در سال ۲۰۲۰ به پژوهشگری از پاکستان و در سال ۲۰۲۱ میلادی به یک پرتغالی اعطا شد.
کرایوبیولوژی، علم چگونگی نگهداری مواد زیستی و سلولهای زنده در درجه حرارت پایین است. حفظ طولانی مدت سلولهای بنیادی، سلولهای جنسی(اسپرم و تخمک)، جنین چند سلولی و یا بافتهای تخمدان و بیضه از جمله موارد استفاده این علم در درمان ناباروری محسوب می شود.
بانک سلولهای بنیادی خون بندناف نیز یکی دیگر از مصادیق استفاده از درجه حرارت پایین در نگهداری طولانی مدت این سلولهای بسیار با ارزش است. پژوهشگاه رویان هم اکنون از آخرین روشهای انجمادی در ذخیره سازی نمونه های زیستی بهره می برد و بسیاری از این روشها را خود در محیط آزمایشگاه ایجاد کرده و یا توسعه داده است. دکتر روح الله فتحی، دانشیار گروه جنین شناسی پژوهشگاه رویان بوده که در دو حوزه انجماد تخمک و مهندسی بافت تخمدان فعالیت می کند.
دکتر روح الله فتحی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی گفت: از اینکه امسال این جایزه بار دیگر به جهان اسلام و منطقه خاورمیانه اختصاص یافته بسیار خوشحال هستم. امیدوارم براتون خبر   کسب جایزه بین المللی کرایوبیولوژی توسط محقق پژوهشگاه رویان براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-28 13:05:14