کاوشگر ناسا به دنبال بررسی تحرکات مشکوک در ماه به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  کاوشگر ناسا به دنبال بررسی تحرکات مشکوک در ماه  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از نیواطلس، فضاپیمای مدارگرد ناسا که برای شناسایی ماه تلاش می‌کند، در تاریخ ۴ مارس سال ۲۰۲۲ یک دهانه دوقلو را بر سطح […]

کاوشگر ناسا به دنبال بررسی تحرکات مشکوک در ماه

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  کاوشگر ناسا به دنبال بررسی تحرکات مشکوک در ماه  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از نیواطلس، فضاپیمای مدارگرد ناسا که برای شناسایی ماه تلاش می‌کند، در تاریخ ۴ مارس سال ۲۰۲۲ یک دهانه دوقلو را بر سطح ماه شناسایی کرده که احتمالاً حاصل برخورد تقویت کننده یک موشک با سطح ماه است.
ناسا هنوز به طور دقیق نمی‌داند در این بخش از ماه چه اتفاقی افتاده و این مساله هنوز به صورت یک راز باقی مانده است. اولین بار در ماه ژانویه، اخترشناسان آماتور شواهدی پیدا کردند که نشان می‌داد یک تقویت کننده موشکی که مورد استفاده قرار نگرفته بود در مسیر برخورد با ماه بوده است.
در ابتدا تصور می‌شد که این شیء، موشک مرحله دوم اسپیس ایکس فالکون ۹ است که برای پرتاب کاوشگر رصدخانه بررسی آب و هوای فضا موسوم به DSCOVR در سال ۲۰۱۵ استفاده شده بود، اما داده‌ها و محاسبات اضافی بعداً مشخص کردند که محتمل‌ترین نامزد؛ فضاپیمای لانگ مارچ ۳ سی چین است که در جریان مأموریت فضاپیمای ۵-T۱ چنگ در کره ماه در سال ۲۰۱۴ مورد استفاده قرار گرفته بود.
از آنجایی که پیش‌بینی می‌شد برخورد موشک چینی در تاریکی و در سمت دور از دسترس ماه اتفاق بیفتد، این رویداد از روی زمین قابل مشاهده نبود، بنابراین بررسی موضوع متوقف شد. با این حال، فضاپیمای مدارگرد ناسا در موقعیتی بود که پس از آن از محل سقوط عکس گرفته و شواهدی را برای تأیید وقوع برخورد در نزدیکی دهانه هرتزسپرونگ در منطقه Mare Orientale ارسال کرد.
نتیجه شگفت‌انگیز، کشف دو دهانه برخوردی در محل به جای یک دهانه بود. تا به حال، برخوردهای موشکی بر روی ماه، مانند آنچه که فضاپیماهای مأموریت آپولو S-IVB به جا گذاشته‌اند، دهانه‌های منفرد با طرح کلی نامنظم بوده‌اند و مشخص نیست چرا این بار یک دهانه دوقلو شکل گرفته است.
این دهانه‌های منفرد به این دلیل ایجاد می‌شوند که بیشتر جرم موشک در انتها در موتور متمرکز است و بقیه موشک از مخازن خالی سوخت تشکیل شده است. قطر دهانه‌های جدید برای دهانه شرقی ۱۸ متر (۵۹ فوت) و برای دهانه غربی ۱۶ متر (۵۲ فوت) است. امیدوارم براتون خبر   کاوشگر ناسا به دنبال بررسی تحرکات مشکوک در ماه براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-27 17:11:15