پوفیلمو سایت تخصصی معرفی و بررسی فیلم و سریال شاید در گذشته برای خواندن جزییات یک فیلم و سبک کار یک کارگردان می‌بایست به کتاب‌های سینمایی و مجلات و نشریات وابسته به فیلم و سریال مراجعه می‌کردیم. در این میان ما نقدهای متفاوتی از هر اثر داریم برای مثال نقد یک فیلم از منظر فلسفی، […]

پوفیلمو سایت تخصصی معرفی و بررسی فیلم و سریال

شاید در گذشته برای خواندن جزییات یک فیلم و سبک کار یک کارگردان می‌بایست به کتاب‌های سینمایی و مجلات و نشریات وابسته به فیلم و سریال مراجعه می‌کردیم. در این میان ما نقدهای متفاوتی از هر اثر داریم برای مثال نقد یک فیلم از منظر فلسفی، یا نقد جامعه شناختی و حتی بررسی یک اثر با جزییات و مختصات سینمایی. اما امروز روز با تولید محتواهای گوناگون و انتشار اخبار و اطلاعات در فضای مجازی و فعالیت سایت‌های مختلف انجام این کار با مراجعه به یک سایت و دنبال کردن اخبار رسمی بسیار آسانتر و با هزینه کمتری صورت می‌گیرد.

در این میان سایت پوفیلمو با شروع فعالیت خود در زمینه فیلم و سریال چه معرفی یک فیلم یا نقد آن، چه اراِئه توضیحات و جزئیات سینمایی دریچه‌ای است به روی مخاطبین و علاقمندان به سینما و جریانات فیلم. پوفیلمو فعالیت خود را از آبان ماه 1400 آغاز کرده است و همچنان مشغول به فعالیت است.

در این نوشته به بررسی آنچه پوفیلمو تاکنون انجام داده خواهیم پرداخت. امید که با این نام بیشتر آشنا شوید و همچنین مطالب بتوانند مورد گزینش شما برای بررسی و دسترسی به اطلاعات قرار گیرند.

البته ناگفته نماند وقتی درباره فیلم یا سریال حرف می‌زنیم، از مجموع فیلم‌های ندیده و جهان‌ها و کادرهای نشناخته نیز در کنار تمام آنچه که تاکنون دیده‌ایم و شناخته‌ایم حرف می‌زنیم و هر فیلم یا هر اثری که محصول صدا و تصویر است دریچه تازه‌ای به سوی ما است با طیف‌های متفاوت. پس هرچه درباره یک فیلم یا کلا سینما بگوییم کم گفته‌ایم و هر نکته می‌تواند دقیقه‌ای تازه و متفاوت باشد.

ما در این سایت از منظر خاصی به بررسی آثار سینمایی نمی‌پردازیم تنها شرح جزییات آن اثر و عوامل آن، معرفی و توضیح جزئیات برجسته هر اثر است. ما خوشحال می‌شویم مخاطبی که ما را دنبال می‌کند مصمم بر پیشنهاد باشد تا ما نیز بتوانیم مطالب تازه‌تر را متناسب با سلیقه مخاطب در سایت لحاظ کنیم.

معرفی و بررسی فیلم‌های اکشن

شاید مهم‌ترین نکته‌ای که درباره اکشن می‌توان گفت که کمتر به آن توجه شده این است که اکشن در دنیای هنر ژانر نیست؛ بلکه بیشتر شگرد کارگردانی است و نتیجه کار فیلمبردار و تدوین‌گر. شما در حالیکه یک فیلم اکشن می‌بینید مسحور حرکات و ضربات بازیگر و جلوه‌های ویژه بصری فیلم هستید اما وقتی پای یک فیلم رازآلود یا جنایی نشسته‌اید “ذهن” شما در حال کنکاش و بررسی موقعیت‌ها و شخصیت‌ها است و این یعنی ژانر. پس اکشن در کنار ژانر اصلی فیلم شناخته می‌شود چون درام یا می‌توان در قالب یک جمله گفت که اکشن بیشتر در فضای فیلم حضور دارد.

خلاصه‌ای از متن “بازی تاج و تخت”

سریال اکشن بازی تاج و تخت در سال 2011 شروع به پخش اولین فصل خود کرد. بازی تاج و تخت برگرفته از کتا‌ب‌های ترانه‌ی یخ و آتش نوشته‌ی جی آر آر مارتین است. این سریال اسطوره‌ای توانسته امتیاز 9/2 از 10 را از Imdb دریافت کند. این سریال در 8 فصل و 73 قسمت پخش شد.

سال‌ها پس از یک شورش بزرگ و جاه طلبی‌های یک پادشاه دیوانه، رابرت از خانه باراتیون (مارک آدی) بر تخت آهنین می‌نشیند. در سرزمین افسانه ای وستروس، نه خانواده نجیب برای قطره قدرت می‌جنگند.

معرفی و بررسی انیمیشن یا فیلم انیمیشن در سایت پوفیلمو

خلاصه‌ای از متن فیلم انیمیشن‌های محبوب چند دهه، شگفت‌انگیزان:

چهار شگفت انگیز، با بازی باب و هلن پار، که بازی قهرمانانه را بخاطر خانواده رها کرده‌اند؛ اما باب احساس می‌کند که با فشارهای دولت و احساسات خودش، دیگر باید برگردد. قبیله پار باید توانایی‌های خود را برای مبارزه با یک تهدید جدید بسنجد.

 

معرفی و بررسی فیلم‌ها و سریال‌های ترسناک

خلاصه‌ای از متن سریال هانیبال:

هانیبال یک سریال ترسناک ، هیجان‌انگیز و روان‌شناختی آمریکایی است که توسط برایان فولر برای NBC  ساخته شده است. این سریال ترسناک بر اساس مجموعه‌ای از رمان‌های توماس هریس ساخته شده که بر روابط بین ویل گراهام، مجرم اف ‌بی‌ آی و دکتر هانیبال لکتر؛ روان‌پزشک قانونی تمرکز دارد.

 

معرفی و بررسی فیلم‌های عاشقانه

خلاصه‌ای از متن فیلم در دنیای تو ساعت چند است:

حالا چندی است که گلی برگشته. رشت، پنیر فرانسوی، خاطرات کودکی در مدرسه، گلی، گیله گل، خانواده ابتهاج و عشق چه‌لساله فرهاد. فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ محصول سال 1394 است که به قلم صفی یزدانیان نوشته شده است. صفی یزدانیان پس از سال‌ها نوشتن در حوزه نقد این فرصت را برای خود مناسب دید تا مدیوم را فراخ‌تر کند و سینما را از دید خود به همه بنمایاند. علاوه بر این فیلم، فیلم ناگهان درخت نیز از دیگر آثار اوست. در دنیای تو ساعت چند است با صدای کریستف رضایی و حال و هوای خوش رشت و یک عشق یکطرفه دیوانه وار خوش به دل می‌نشیند و می‌توان گفت یکی از دلنشین‌ترین درام‌های ایرانی است که تا به حال ساخته شده است.

معرفی و بررسی فیلم‌های علمی و تخیلی در سایت پوفیلمو

خلاصه‌ای از متن فیلم The fountain :

فیلم The Fountain با داشتن سه داستان مجزا روندی در هم تنیده دارد. خطوط بین آنچه واقعی است و آنچه واقعی نیست محو می‌شود .ایزی بیمار است و در حال مرگ. در واقع، او آماده مرگ است. او پذیرفته است که پایان نزدیک است.

تام با این موضوع مبارزه می‌کند. او در فکر از دست دادن همسرش غرق شده است. به جای اینکه با او وقت گرانبهایی را که برایشان باقی مانده است بگذراند؛ در آزمایشگاه می‌ماند و سعی می‌کند درمانی پیدا کند.

 

معرفی و بررسی فیلم و سریال کمدی

خلاصه‌ای از متن فیلم Friends:

سریال کمدی موقعیت Friends در دهه 1990 به بینندگان تصویری از دوستی “واقعی” داد. در نیویورک، ریچل (جنیفر آنیستون)، فیبی (لیزا کودرو)، جوی (مت لبلانک)، چندلر (متیو پری)، راس (دیوید شویمر) و مونیکا (کورتنی کاکس آرکت) یک گروه شش نفره از دوستان هستند که از طریق موقعیت‌های زندگی روزمره مشترک به پیش می‌روند. این شخصیت‌ها از راه‌های مختلفی مانند دبیرستان، کالج، یا صرفاً تلاش برای یافتن هم اتاقی وارد زندگی یکدیگر شده‌اند.

معرفی و بررسی فیلم‌های رازآلود در سایت پوفیلمو

خلاصه‌ای از متن فیلم کلاغ‌ها:

هیچکاک در فیلم کلاغ‌ها (1963)، از وحشت روانی در گوتیک برای کشف موضوع نقش زنان در جامعه استفاده می‌کند. در طول فیلم، چند گونه مختلف از پرندگان، مدت کوتاهی پس از ورود زنی از سانفرانسیسکو به شهر کوچکی به نام خلیج بودگا حمله می‌کنند. نام این زن ملانی دانیلز (تیپی هدرن) است و با کنوانسیون‌های معمول زنان در دهه شصت مطابقت ندارد.

 

همچنین در ادامه روند، به مطالعه فیلم کوتاه و مستند نیز خواهیم پرداخت.

بزرگترین کمکی که یک سایت‌ سینمایی می‌کند گذشته از بررسی مشخصات فیلم و جزئیات و شناساندن اصطلاحات سینمایی، دسته‌بندی‌ای است که انجام می‌دهد. شما در یک دسته بندی از پیش تنظیم شده با معرفی بهترین‌ها مواجه می‌شوید و این فرصت خوبی است برای انتخاب یک فیلم در وقت تنهایی یا زمان‌هایی که قصد دارید با خانواده فیلم ببینید یا حتی در سفر برای فراغت چند ساعته هستید.

 حالا فقط با یک کلیک خیال خودتون رو راحت کنید پوفیلمو در خدمت شماست.