نیو ساث ولز استرالیا جایگاه جغرافیایی ایالت نیو ساث ولز استرالیا ایالت نیو ساث ولز در جنوب شرق استرالیا قرار دارد. مساحت نیوساوت ولز بیش از ۸۰۰٬۰۰۰ کیلومترمربع است. این ایالت از جنوب به ایالت ویکتوریا، از شمال به کوئینزلند، از غرب به استرالیای جنوبی و از شرق به اقیانوس آرام منتهی می‌شود. این ایالت را ازنظر […]

نیو ساث ولز استرالیا

جایگاه جغرافیایی ایالت نیو ساث ولز استرالیا

ایالت نیو ساث ولز در جنوب شرق استرالیا قرار دارد. مساحت نیوساوت ولز بیش از ۸۰۰٬۰۰۰ کیلومترمربع است. این ایالت از جنوب به ایالت ویکتوریا، از شمال به کوئینزلند، از غرب به استرالیای جنوبی و از شرق به اقیانوس آرام منتهی می‌شوداین ایالت را ازنظر جغرافیایی می‌توانیم به چهار ناحیه تقسیم کنیم.

۱خط ساحلی

نوار باریک ساحلی به طول ۱۴۶۰ کیلومتر است که از بخش رودخانه‌های شمالی نیمه گرمسیری در نزدیکی کوئینزلند از بین ساحل نیمه شمالی، Hunter، IIIawarra،Sydney و Shoalhaven به‌سوی ساحل جنوبی با آب‌وهوای خنک‌تر وسعت دارد.

۲کوهستان

رشته‌کوه‌های ایالت نیو ساث ولز حاوی کوه‌های برفی، Tableland شمالی، مرکزی و جنوبی، Highland جنوبی و شیب‌های جنوب و غرب است. باآنکه این کوه‌ها شیب بسیاری ندارند ولی در خیلی از نواحی بلندی آن‌ها به بیش از ۱۰۰۰ متر می‌رسد. آن‌ها از کهن‌ترین رشته‌کوه‌های زمین هستند.

۳دشت‌های مرکزی

دشت‌های مرکزی از شرق تا غرب به طول ۵۰۰ کیلومتر وسعت دارند. این نواحی به خاطر ذخایر آب کافی، خاک بارور و غنی، به‌عنوان قطب کشاورزی منطقه نیو ساث ولز شمرده می‌شوند.

۴دشت‌های غربی

دشت‌های خشک غربی بیش از دوسوم ایالت نیو ساث ولز را احاطه کرده‌اند. آن‌ها در سنجش با نواحی ساحلی جمعیت پراکنده‌تری دارند. این نواحی ازنظر کشاورزی بارور هستند ولی تحت تأثیر بارش کم و سیستم‌های رودخانه‌ای ناکافی می‌باشند.

آب‌وهوا در نیو ساث ولز

نیو ساث ولز دارای آب‌وهوای خشک تا نیمه‌خشک است. میانگین بارندگی در این ایالت نزدیک به ۱۵۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر در سال است. در بیشتر نواحی نیوساوت ولز شاهد بارندگی هستیم اما میزان آن در تمام ایالت گوناگون است. تابستان نیو ساث ولز خیلی گرم و شب‌های زمستانی آن خیلی سرد است. در اطراف غربی این ایالت، آب‌وهوایی گرم و نیمه‌خشک مستقر است. سه شهر بزرگ نیو ساث ولز؛ یعنی سیدنی، نیوکاسل و ولونگونگ نیز از آب‌وهوای سرد و معتدل بهره‌مند هستند.

 

زندگی در تاسمانیای استرالیا

 

شهر هوبارت پایتخت ایالت تاسمانی استرالیا

پایتخت و مرکز ایالت تاسمانی شهر چشم‌گیر هوبارت می‌باشد. کم‌وبیش نیمی از جمعت ایالت تاسمانی در این شهر زندگی می‌کنند که جمعیت 230 هزارنفری دارد که پس از شهر داروین در قلمرو شمالی کوچک‌ترین پایتخت در بین دیگر مراکز ایالت‌های استرالیا شمرده می‌شود. هوبارت در جنوب شرقی تاسمانی و در دهانه رود درونت مقررشده است و آن را به جنوبی‌ترین شهرهای پایتخت استرالیا تبدیل کرده است. هوبارت در بین مراکز ایالت‌ها بعد از سیدنی قدیم‌ترین پایتخت می‌باشد. درگذشته این شهر تبدیل به مرکز شکار نهنگ شده بود. اوایل قرن بیستم ناظر رونق اقتصادی معدن، کشاورزی و بقیه‌ی صنایع اولیه بود. برخلاف افزایش مهاجرت از آسیا و بقیه‌ی نواحی غیر انگلیسی‌زبان، جمعیت هوبارت بیشتر ازنظر نژادی انگلیس-سلتیک باقی‌مانده و بیشترین درصد ساکنان استرالیایی متولدشده را در بین شهرهای پایتخت استرالیا دارد. امروز، هوبارت قطب مالی و اداری تاسمانی است که به‌عنوان بندر اصلی برای عملیات قطب جنوب استرالیا و فرانسه عمل می‌کند و به‌عنوان یک مقصد توریستی عمل می‌کند، با بیش از 1.192 میلیون بازدید کننده در سال های 2011-12.

 

اقتصاد ایالت تاسمانی استرالیا

شرایط اقتصادو زندگی در ایالت تاسمانیا استرالیا به چه صورتی است؟ طبق معمول، صنایع اصلی تاسمانی استخراج معادن (از جمله مس، روی، قلع و آهن)، کشاورزی، جنگلداری و گردشگری بوده است. تاسمانی در شبکه برق استرالیا قرار دارد. دولت همچنین دارای تعداد بسیاری از بخش های صادرات مواد غذایی، این صادرات حاوی غذاهای دریایی (مانند ماهی اطلس، صدف آبالون وخرچنگ) در طول 15 سال تا 2010، موسسه تحقیقات کشاورزی تاسمانی محصولات جدید کشاورزی مثل شراب، زعفران، پیرتروم و گیلاس را پرورش داده است. شرایط اقتصادی مطلوب در جای جای استرالیا، ارزان بودن بلیط هواپیما و دو کشتی جدید Spirit of Tasmania ، همگی در حال رشد صنعت گردشگری هستند. تقریباً 1.7٪ از جمعیت تاسمانی در استخدام دولت محلی هستند. دیگر کارفرمایان عمده عبارتند از Nyrstar  NORSKE Skog، گرانج منابع، ریو تینتو. 34 درصد در تاسمانی احتیاج به پرداخت‌های رفاهی دارند. این مقدار تا حدودی به تعداد زیادی از ساکنان مسن و بازنشستگان در تاسمانی است که حقوق بازنشستگی سنی می‌گیرند. با توجه به محیط طبیعی و هوای پاک، تاسمانی یک انتخاب معمول بازنشستگی برای استرالیایی‌ها است. حمل و نقل هوایی اصلی در تاسمانی، حاوی خطوط جت استار و ویرجین استرالیا هستند. تاسمانی و به طور خاص، هوبارت به‌عنوان رابط اصلی استرالیا با قطب جنوب است.

زندگی در ویکتوریا استرالیا

درباره ایالت ویکتوریا

ویکتوریا یکی از شش ایالت استرالیا است که در ضلع جنوب شرقی این سرزمین پهناور مقررشده است. پایتخت و شهر بزرگ این ایالت، ملبورن است. شهر ملبورن در سال ۱۸۳۵ بنیان گداری شد و مستعمره مستقل ایالت ویکتوریا نیز در سال ۱۸۵۱ توسط بریتانیا اعلام شد. ایالت ویکتوریا ازنظر پهناوری (حدود ۲۲۸٬۰۰۰ کیلومترمربع) رتبه ششم ازنظر جمعیت (بعد از ایالت نیوساوت ولز) رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. زندگی در ایالت ویکتوریا واقعا جذاب است.

در این ایالت ۲۰ شهر وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: جیلانگ (Geelong)، بالارات (Ballarat)، بندیگو (Bendigo)، لاتروب (La Trobe) و بنالا (Benalla).

 

آب‌وهوای ایالت ویکتوریا

ایالت ویکتوریا، به‌طورکلی آب‌وهوایی ملایم و معتدل دارد و در قیاس با بقیه‌ی ایالت‌های استرالیا نظیر کوئینزلند و نیو ساث ولز، هوای خنک‌تری دارد. آب‌وهوای این ایالت به ویژه در شهر ملبورن، ناپایدار است. قابل ذکر است که شما می‌توانید در طول یک روز هر ۴ فصل سال را در ملبورن مشاهده کنید. میانگین دمای فصلی در تابستان ۲۵ درجه سانتی‌گراد و در زمستان ۱۴ درجه سانتی‌گراد است.

ساکنان ایالت ویکتوریا

ایالت ویکتوریا جمعیتی بالغ‌بر ۶٬۶۴۹٬۰۰۰ نفر دارد. این ایالت مهاجرانی از ۲۰۰ کشور گوناگون را در خود جای داده است. بیش از ۷۰ درصد مردم ویکتوریا در شهر ملبورن که مرکز این ایالت است، زندگی می‌کنندیک‌چهارم جمعیت این ایالت خارج از استرالیا به دنیا آمده‌اند. به گفته ای تقریباً ۴۳.۶ درصد از ساکنین ویکتوریا یا والدین آن‌ها در آن‌سوی مرزها به دنیا آمده‌اند. در ویکتوریا بیش از ۱۸۰ زبان و گویش وجود دارد. به‌عبارتی‌دیگر، بیش از ۲۰ درصد از مردم ویکتوریا و تقریباً ۳۰ درصد از مردم ملبورن در خانه‌های خود به زبانی غیر از زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم ایالت ویکتوریای استرالیا را از مناظر گوناگون؛ شرایط آب و هوایی، اقتصاد، بهداشت و درمان، آموزش، حمل و نقل و مراکز دیدنی تجسس کنیم. اگر شما عزیزان همچنان در مورد اقامت استرالیا، زندگی، تحصیل یا سرمایه‌گذاری در استرالیا سؤالی دارید می‌توانید با مشاورین کانگروز در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره کافی است وارد سایت شده و فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به استرالیا ما را تکمیل کنید. کارشناسان بعد از مشاهده اطلاعات ثبت‌شده در فرم، در اسرع وقت با شما در ارتباط خواهند بود.