نکات مهمی که باید درباره مقایسه تخته بنایی روسی و ایرانی بدانید! کار بنایی یکی از مشاغل مهم و پررنگ در صنعت ساختمان‌سازی است. البته برای انجام دادن این شغل نیاز به وجود مصالح و ابزار باکیفیت و محکم بوده تا جان کارگران و بنا به خطر نیفتد. تخته بنایی یکی از ابزارهای کار بنایی […]

نکات مهمی که باید درباره مقایسه تخته بنایی روسی و ایرانی بدانید!

کار بنایی یکی از مشاغل مهم و پررنگ در صنعت ساختمان‌سازی است. البته برای انجام دادن این شغل نیاز به وجود مصالح و ابزار باکیفیت و محکم بوده تا جان کارگران و بنا به خطر نیفتد. تخته بنایی یکی از ابزارهای کار بنایی است که به بنا کمک می‌کند تا بتواند در ارتفاعات به‌راحتی بایستد و به کار خود ادامه دهد.

بااینکه در ایران نیز این تخته‌ها به اشکال مختلف تولید می‌شود، اما امروزه تخته‌های بنایی از کشورهای روسیه و چین واردشده و مورداستفاده قرار می‌گیرد. تخته بنایی روسی و ایرانی دارای ویژگی‌های خاصی هستند که اهل‌فن با توجه به فاکتورهایی چون کارایی و بودجه مالی اقدام به خرید و استفاده از این تخته‌ها می‌کنند.

همان‌طور که بیان شد ایمنی در کار شرط اول بوده بنابراین بهتر است از تخته بنایی بسیار محکم و با کیفیتی استفاده شود. تخته بنایی ازنظر ضخامت، ابعاد و جنس انواع مختلفی دارد. چندین ورق از چوب درختان مختلف مانند بلوط و صنوبر که از تراکم بالا و بافت منسجمی برخوردار هستند یک تخته بنایی را تشکیل می‌دهند.

معرفی تخته بنایی

تخته‌های بنایی عموماً از چندین ورق روی‌هم به شکل 3، 5، 7 لایه و بیشتر ساخته می‌شوند. این ورق‌ها به‌وسیله چسب‌های محکمی به یکدیگر در زاویه‌های متفاوتی چسبانده شده و با دستگاه‌های سنگین پرس شکل به یکدیگر متصل می‌شوند. تخته‌های بنایی به نام تخته ‌‌های زیرپایی نیز معروف هستند.

این تخته‌ها در بازار ایران با جنس ایرانی و روسی موجود است. تخته بنایی به‌منظور حفاظت جان کارگران و بناها در صنعت ساخت‌وساز تولید می‌شود. البته علاوه بر بنایی در شغل گچ‌بری و رسم نقش و نگار بر دیوار و سقف نیز  استفاده می‌شود.

تخته‌ بنایی یا زیرپایی ایرانی و روسی هرکدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آن را از دیگری منحصر‌به‌فرد و مجزا می‌کند. در هنگام خرید حواستان باشد تخته‌ها باید کاملاً خشک بوده و عاری از هرگونه آلودگی باشند. کوچک‌ترین ترک‌خوردگی و بریدگی ممکن است خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد.

به طور کلی تخته بنایی برای ساخت قفسه‌های کتاب، قفسه تجهیزات پخت و پز، قفسه نگهداری گلدان، طراحی دکوراسیون خانه یا محیط، طراحی و ساخت مبلمان، ساخت میز کار در کارگاه‌ها و ساخت روکش تزیینات مناسب و مفید بوده است.

درصورت خرید هرکدام از انواع تخته‌های بنایی به‌جهت بالا بردن طول عمر آن بهتر است محیط نگهداری، تهویه و جریان هوا مورد بررسی قرار داده تا از پوسیدگی یا خشک شدن و در نتیجه ازبین‌رفتن آن جلوگیری شود.

مقایسه تخته بنایی روسی و ایرانی

کلیت تخته بنایی روسی و ایرانی یک‌چیز است و هر دو به‌منظور قرار گرفتن در زیر پا برای سهولت در کار بنایی تولید شده‌اند. اما هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. تخته بنایی ایرانی با طولی حدود 4 متر و ضخامت 5 سانتی‌متر ساخته می‌شود. عرض این تخته‌ها متغیر بوده و در عرض‌های 20، 22، 25 و 30 در بازار عرضه و به فروش می‌رسد.

تخته زیرپایی ایرانی ازنظر کیفیت، مقاومت و عمر مفید در رده برتر قرارگرفته و موردتوجه است. این تخته در برابر سرما، گرما و ضربه مقاوم بوده و همچنین قیمت بسیار مناسب آن موجب شده نظر طرفداران زیادی را در این زمینه به خود مشغول کرده است. تخته بنایی ایرانی بسیار صاف و یکدست و به‌دوراز خمیدگی است. مقاومت آن در برابر رطوبت باعث می‌‌شود در محیط مرطوب خمیده نشده و جان کارگران به خطر نیوفتد.

سازندگان تخته‌های زیرپایی این محصولات را از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین چوب‌ها تولید می‌کنند. تخته بنایی روسی در نوع خود از کیفیت بهتری نسبت به تخته بنایی ایرانی برخوردار است. درعین‌حال درصد شکنندگی و ترک خوردگی آن نسبت به جنس ایرانی بیشتر است. این تخته با ابعاد متنوعی تولید می‌شوند. عرض این تخته‌ها بین 20 الی 30 سانتی‌متر و طول آن‌ها در متراژهای 3، 4 و 6 سانتی‌متر تولید می‌شود. ضخامت تخته‌های زیرپایی روسی هم‌اندازه تخته‌های ایرانی یعنی 5 سانتی‌متر است.

مقاومت در برابر گرما، سرما و ضربه تخته‌های روسی در بین افرادی که در این زمینه دستی برآتش دارند، مطرح است. این تخته برای کارهایی مانند ساخت‌وساز و تعمیر و گچ کاری و رنگ‌آمیزی بسیار مناسب خواهد بود. وزن کم و سبک بودن تخته روسی حمل‌ونقل را برای کارگران آسان‌تر می‌کند. این تخته دارای سطحی صاف و یکدست بوده و از لغزش و سرخوردگی کارگران نیز جلوگیری می‌کند. در نهایت بعد از بررسی کامل ویژگی‌های تخته‌های بنایی ایرانی و روسی می‌توان بیان داشت که کیفیت تخته بنایی روسی نسبت به مدل مشابه ایرانی بهتر بوده و کارایی بیشتری دارد.

خرید تخته بنایی از مرکز معتبر

برای خرید تخته بنایی روسی و ایرانی می‌توانید به سایت fgwood مراجعه کرده و از خدمات مشاوران آگاه این مجموعه کمک بگیرید. امروزه به دلیل تورم و بی‌ثباتی قیمت‌ها خرید همه اجناس باید با آگاهی باشد تا جنس نامرغوبی خریداری نشود.آواچوب ارائه دهنده انواع فرآورده های چوبی مانند فروش چوب روسی ،تخته بنایی،ترمووود، لمبه،تایل چوبی و … میباشد.

مجموعه معتبر و شناخته‌شده آواچوب بهترین‌ها را به شما عرضه می‌کند. خرید کالاهای وارداتی نیز باوجود تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز باید با آگاهی کامل انجام شود. این مجموعه محصولات وارداتی را با بهترین شرایط و مناسب‌ترین قیمت به فروش می‌رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه با شماره 021-34639 تماس حاصل فرمایید.