رئیس کمیسیون مشترک: نظر وزارت ارتباطات درباره کلیات طرح صیانت مثبت است به گزارش از هاریکا خبر رئیس کمیسیون مشترک: نظر وزارت ارتباطات درباره کلیات طرح صیانت مثبت است. رئیس کمیسیون مشترک ترجمه های اخیر منتسب به وزیر ارتباطات در مخالفت با طرح دفاعی، کم لطفی تلقی شد. به گفته وی، تاکنون ۵ جلسه ۴ […]

رئیس کمیسیون مشترک: نظر وزارت ارتباطات درباره کلیات طرح صیانت مثبت است

به گزارش از هاریکا خبر رئیس کمیسیون مشترک: نظر وزارت ارتباطات درباره کلیات طرح صیانت مثبت است.

رئیس کمیسیون مشترک ترجمه های اخیر منتسب به وزیر ارتباطات در مخالفت با طرح دفاعی، کم لطفی تلقی شد. به گفته وی، تاکنون 5 جلسه 4 ساعته با حضور نمایندگان وزارت مخابرات و ارتباطات جمعی برگزار شده است و اکثریت در مورد برنامه کلی صحبت مثبت کردند.

رئیس کمیسیون مشترک: نظر وزارت ارتباطات درباره کلیات طرح صیانت مثبت است

جلسه تبیین طرح صیانت با عنوان جدید «طرح نظام تنظیم فضای مجازی» ظهر امروز با حضور هیئت رئیسه کمیسیون مشترک بررسی این طرح برگزار شد.

در این جلسه رضا تقی پور، رئیس کمیسیون مشترک در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد وزارت ارتباطات به طرح حفاظتی، گفت: با توجه به این موضوع که وزارت ارتباطات چه رویکردی را در پیش گرفته است.

اظهارات روز گذشته وزارت ارتباطات در خصوص اظهارات اخیر وزیر ارتباطات نشان داد که برخی از سخنان رسانه ای منتسب به وزیر ارتباطات به درستی مطرح نشده است و اگر گفته شود این وزارتخانه بی انصافی است. وزارت ارتباطات و وزیر ارتباطات “طرح برعکس است.”

وی گفت: یکی از دلایل تاخیر در بررسی این طرح اعمال نظرات وزارت ارتباطات بوده است. درست است که درباره جزئیات طرح بحث می کنند و من حتی در مورد 6 ماده این طرح بحث جدی دارم و انشالله با بررسی جزئیات این مسائل را حل خواهیم کرد.

گفتنی است وزیر ارتباطات در حاشیه افتتاحیه شبکه سراسری رادیو و تلویزیون در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح دفاعی مبنی بر اینکه همچنان مشکلات جدی در این طرح وجود دارد، از نمایندگان خواست تا این طرح را مد نظر قرار دهند. دغدغه های مردم و شرکت ها را در نظر بگیرید.

متقاضیان بازگشت طرح صیانت به صحن علنی خواستار اصلاح جزئیات هستند

متقاضیان بازگشت طرح صیانت به صحن علنی خواستار اصلاح جزئیات هستند

پس از نظر مثبت وزارت ارتباطات درباره کلیات طرح صیانت، متقاضیان بازگشت طرح صیانت به صحن علنی خواستار اصلاح جزئیات هستند.

تقی پور در پاسخ به این سوال که تکلیف پلتفرم‌های خارجی پس از اجرای این طرح چه خواهد شد، اظهار داشت: «دوستانی که ادعا می‌کنند ما در این طرح می‌خواهیم

“بیایید بستر های خارجی را ببندیم و بگویم که در آن نظرات این موضوع را ذکر می کنند.

رئیس کمیته ترکیبی خاطر نشان کرد که این طرح تبعیض بین سیستم عامل های داخلی و خارجی را حذف می کند، افزود:

“یکی از مهمترین چیزهایی که انجام می شود این است که ما می خواهیم تبعیض بین سیستم عامل های داخلی و خارجی را از بین ببریم. در حال حاضر مقامات دسترسی به سیستم عامل های خارجی ندارند و می توانند هر گونه نقض کنند. اما سیستم عامل های داخلی باید مسئول باشند. “در این طرح، هر پلت فرم باید با تنظیم کننده مطابقت داشته باشد، و کار خوب این قانون این است که از بین بردن کلفت و هرج و مرج است.

به گفته وی، نسخه های قبلی دارای نکات مهم بودند، اما در نسخه جدید آنها سعی کردند موضوع قانون چندین عنوان را محدود کنند و به همین علت، نام طرح تغییر کرده است: “در نسخه جدید، ما تمرکز کردیم مسئله مقررات. ”

تقی پور علاوه بر این اعلام کرد که قبل از تصویب طرح کلی برای حفاظت، هیچ عضو کمیسیون گزارش نشده است که به عنوان یک حریف صحبت کند، افزود: “او آن را نام برد، زیرا در متن طرح، هیچ کس نمی گوید و تنها چند نفر در حاشیه صحبت می کنند ”

یکی از اعضای کمیسیون مشترک، که تاکید کرد که هیچ مشکلی با دسترسی عمومی به سیستم عامل های خارجی وجود دارد، گفت: “ما فکر می کنیم اقدامات لازم برای جلوگیری از ایجاد مشکلات خارجی برای کسب و کار خانگی در صورتی که آنها بخواهند این کار را انجام دهند.”

او همچنین به مجموعه ای از امضاء اعضای پارلمان برای توجه به طرح حفاظت از دادگاه باز مجمع اشاره کرد و گفت: «نمایندگان مجلس در این طرح باقی مانده اند و کسانی که می خواهند این طرح را به دادگاه بازگردانند تقاضای اصلاحات در جزئیات.»

علی جزدیها، نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق، تلویحا به اقدامات جلال رشیدی اشاره کرد:

«23 عضو کمیسیون مشترک هستند که توسط نمایندگان انتخاب شدند. حضور کلیه نمایندگان آزاد است. همکار محترمی که در جلسه گذشته حضور داشت در کمیسیون نبود و به ایشان اجازه دادیم در جلسه شرکت کند، صحبت کند، خودش ضبط کند و پخش کند.»

شبکه ملی اطلاعات گنبد آهنین برای فضای مجازی است

شبکه ملی اطلاعات گنبد آهنین برای فضای مجازی است

تگی پور در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: شبکه ملی اطلاعات را باید شبکه مظلوم اطلاعات ملی نامید.

وی شبکه ملی اطلاعات گنبد آهنین برای فضای مجازی است همچنین بهترین مکان برای کسب و کار خواند و افزود:

در شبکه ملی اطلاعات هیچ محدودیت باندی نداریم و برای پهنای باند کشورهای خارجی پول نمی دهیم، بنابراین بهترین فضا برای تجارت است. «در این شبکه وابستگی به بیرون، رقیب و حریف کاهش می‌یابد تا استقلال داشته باشیم و کلید کسب‌وکار در دست رقیب نباشد تا کسب‌وکارها آسیب‌پذیر نباشند.

رئیس کمیسیون مشترک بر این باور است که شبکه ملی اطلاعات از تمام مزایای اینترنت و همچنین یک مزیت مهم به نام استقلال برخوردار است: «اگر فردی محتوا تولید کند در افزایش ترافیک کاربران موثر است و باید درصدی به او پرداخت شود.