معرفی ۱۰ طرح تحقیقاتی مشترک از ۱۰ کلان منطقه آمایشی علوم پزشکی به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  معرفی ۱۰ طرح تحقیقاتی مشترک از ۱۰ کلان منطقه آمایشی علوم پزشکی  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار […]

معرفی ۱۰ طرح تحقیقاتی مشترک از ۱۰ کلان منطقه آمایشی علوم پزشکی

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  معرفی ۱۰ طرح تحقیقاتی مشترک از ۱۰ کلان منطقه آمایشی علوم پزشکی  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: این هفته فرصتی است تا مجموعه تلاش‌های یکسال گذشته پژوهش و فناوری سلامت کشور به منصه ظهور برسد.
وی افزود: در همین راستا از کلان مناطق می خواهیم با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی زیرمجموعه خود به صورت مشترک یک طرح تحقیقاتی را اعلام کنند. در نهایت در هفته پژوهش ۱۰ طرح تحقیقاتی را معرفی و اعلام خواهیم کرد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با بیان اینکه باید نگاهی مثبت به هفته پژوهش ایجاد شود، گفت: امسال بر مقوله تحقیقات دانشجویی تاکید بسیار شده است. برای مثال در شورای راهبردی موسسه نیماد یک فراخوان برای تحقیقات دانشجویی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: همچنین در جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی در سال جاری برای اولین بار کمیته‌ای جداگانه فقط برای طرح های تحقیقاتی دانشجویی دیده شده است همینطور در ارزیابی سال آینده مراکز تحقیقاتی هر چه همکاری بیشتری با دانشجویان داشته باشند امتیازات بالاتری کسب خواهند کرد.
پناهی تمامی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی را به داشتن برنامه و طرح‌های عملیاتی توصیه کرد و گفت: حتما اقدامات و فعالیت‌های اثرگذار خود را در مراکز رشد، پارک علم و فناوری سلامت، مراکز نوآوری و هسته‌های فناور پیشرو را در رسانه‌ها اعلام کنید.
وی بر توسعه طرح های مشترک میان کلان مناطق و دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و اظهار داشت: باید نشست‌های کلان مناطق فعال باشد تا زمینه‌ای مهیا شود از نزدیک با دانشگاه‌های کلان مناطق ارتباط برقرار شود. باید ۱۰ طرح مشترک میان دانشگاه‌های علوم پزشکی از سوی ۱۰ کلان منطقه اعلام شود و از منابع طرح‌های یک درصد تامین شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به لزوم همکاری‌های داخلی و بین‌المللی خاطرنشان کرد: اگر در داخل کشور نتوانیم همکاری کنیم چطور بتوانیم در سطح بین‌المللی فعال باشیم. میزان مقالاتی که از محل همکاری‌های بین‌المللی تهیه می‌شود در ایران ۳۲ درصد است در برخی از کشورهای منطقه این عدد بالغ بر ۷۰ درصد است که نشان می‌دهد به این حوزه باید توجه ویژه‌ای شود.
وی افزود: در سامانه علم‌سنجی همکاری‌های بین‌المللی تک تک اعضای هیات علمی قابل رصد است توصیه می‌شود حتما طرح‌های مشترک ملی و بین‌المللی را در اولویت قرار دهید و حتی میان کلان مناطق از ظرفیت، توانمندی‌، امکانات و تجهیزات یکدیگر استفاده کنید.
پناهی با اشاره به شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» یادآور شد: محاسبه روش‌های کاهش هزینه برای هر بیمار از طریق فناوری، میزان اشتغال ایجاد شده از طریق تولید و تجاری‌سازی محصولات فناورانه و طرح های تحقیقاتی که منجر به حل مسئله شده و میزان فروش محصول و سود آن برای کشور همه می‌تواند در زمره دستاوردهای عمل به شعار سال در نظر گرفته شود.
وی به میزان وام‌های ارائه شده به شرکت‌های دانش بنیان و فناوران اشاره کرد و اظهار داشت: این آمار می‌تواند ملاک خوبی باشد که چه تعداد شرکت مجوز دریافت کرده است و چه میزان وام گرفته و تجاری سازی شده است و حال چه میزان در بازار موفق به فروش شده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ادامه به سخنرانی مقام معظم رهبری در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در نشست با شورای عالی انقلاب فرهنگی شفافیت و وقت گذاشتن مسئولان برای مردم عنوان شده است که باید آویزه گوش همه باشد.
وی در ادامه از فعالیت‌ها و اقدامات کلان مناطق ده گانه آمایشی تقدیر و تشکر به عمل آورد و پس از آن دبیرهای هر کلان منطقه به ارائه گزارشی از ظرفیت‌ها و توان تحقیقاتی و فناوری دانشگاه‌های کلان منطقه متبوع خود پرداختند. امیدوارم براتون خبر   معرفی ۱۰ طرح تحقیقاتی مشترک از ۱۰ کلان منطقه آمایشی علوم پزشکی براتون مفید بوده باشه

 
2022-12-14 00:05:50