مراکزتحقیقاتی دانشگاه علوم توانبخشی موظف به طراحی کلان پروژه شدند به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  مراکزتحقیقاتی دانشگاه علوم توانبخشی موظف به طراحی کلان پروژه شدند  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طراحی کلان پروژه های تحقیقاتی در […]

مراکزتحقیقاتی دانشگاه علوم توانبخشی موظف به طراحی کلان پروژه شدند

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  مراکزتحقیقاتی دانشگاه علوم توانبخشی موظف به طراحی کلان پروژه شدند  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی طراحی کلان پروژه های تحقیقاتی در حوزه سلامت اجتماعی توسط همه مراکز تحقیقاتی را به تصویب رساند.
این تصمیم در پی واگذاری مرجعیت علمی حوزه سلامت اجتماعی از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و اختصاص اعتبارات به این منظور، گرفته شد.
دکتر حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: با حمایت سرپرست دانشگاه و معاون تحقیقات وزارت بهداشت، مرجعیت علمی حوزه سلامت اجتماعی به دانشگاه علوم توانبخشی واگذار شد و در اجلاس معاونان تحقیقات دانشگاه های علوم پزشکی بر مشارکت دیگر دانشگاه ها در اجرای کلان پروژه مرتبط تاکید شد.
وی افزود: با تلاش اساتید حوزه رفاه و سلامت اجتماعی دانشگاه، نقشه راه برای این حوزه تهیه و دو کلان پروژه طراحی شد که در دستورکار مراکز تحقیقاتی و گروه های آموزشی دانشگاه قرار گرفت.
خانکه اظهار داشت: همه مراکز تحقیقاتی در راستای همین برنامه، تا خردادماه ۱۴۰۲ فرصت دارند که کلان پروژه هایی براساس «مرجعیت سلامت اجتماعی» و «برنامه استراتژیک دانشگاه» تعریف کنند، تا با حمایت مالی (تا سقف یک میلیارد تومان) و مشارکت همه گروه ها و مراکز، نسبت به اجرای آن ها اقدام شود.
وی از تشکیل کارگروه ارتقای سلامت اجتماعی در معاونت تحقیقات و فناوری خبر داد که متشکل از روسای مراکز تحقیقاتی و نمایندگان معاونت های مختلف دانشگاه است. محققانی که برای طرح های پژوهشی گرنت می گیرند، بشرط آنکه در سامانه پژوهان ثبت شود، مشکلی برای اجرا نخواهند داشت.
معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تصریح کرد: مراکز تحقیقاتی براساس برنامه ها و سیاستگذاری سال آینده، می توانند ۳۰ درصدی از تحقیقات خود را بر مبنای ماموریتها و حیطه کاری و غالب تحقیقات را بر کلان پروژه های مدیریتی خود قرار بدهند.
خانکه به موضوع جذب نیروی هیات علمی برای مراکز تحقیقاتی پرداخت و گفت: براساس دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، جذب نیروی هیات علمی برای مراکز تحقیقاتی، به عنوان هیات علمی پژوهشی و با تائید معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت امکانپذیر است. لذا، مراکز تحقیقاتی درخواست جدیدی برای جذب نیروی هیات علمی ارائه بدهند تا برای معاونت تحقیقات وزارت بهداشت ارسال شود.
وی در مورد پایان نامه های دانشجویان نیز اظهار داشت: پایان نامه ها باید به سمت و سویی بروند که سه شاخص «تاثیرگذاری در سطح منطقه، استان و کشور» را دارا باشد. با هماهنگی معاونت آموزشی، مقرر شده است که پایان نامه ها بعد از تصویب تحصیلات تکمیلی، به پژوهش معرفی بشود.
در ادامه، دکتر سیدعلی حسینی سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بر طراحی کلان پروژه ها توسط روسای مراکز و مدیران گروه ها تاکید کرد و گفت: در ادامه واگذاری مرجعیت علمی حوزه سلامت اجتماعی به دانشگاه ما، دو کلان پروژه طراحی شد که برای سال آینده اجرا می شود و شروع اجرای کلان پروژه های دیگر خواهد بود.
وی همچنین بر ارائه به موقع پایان نامه های دانشجویان بویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی تاکید کرد و افزود: باید فرایند طراحی و ارائه پایان نامه ها در بازه زمانی مشخص و چگونگی ارائه و دفاع آن، برای دانشجویان مشخص شود و این فرایند به صورت دستورالعمل به آنان اعلام شده باشد. امیدوارم براتون خبر   مراکزتحقیقاتی دانشگاه علوم توانبخشی موظف به طراحی کلان پروژه شدند براتون مفید بوده باشه

 
2023-03-04 15:56:15