مدار یک سیارک خطرناک که به سمت زمین می آید تغییر می کند به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  مدار یک سیارک خطرناک که به سمت زمین می آید تغییر می کند  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از ورج، مأموریت فضاپیمای جدید که طی ۴ سال آینده به فضا پرتاب می شود، […]

مدار یک سیارک خطرناک که به سمت زمین می آید تغییر می کند

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  مدار یک سیارک خطرناک که به سمت زمین می آید تغییر می کند  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از ورج، مأموریت فضاپیمای جدید که طی ۴ سال آینده به فضا پرتاب می شود، از سوی معاون اداره ملی فضایی چین اعلام شد.
البته این کشور هنور سیارک هدف خود را مشخص نکرده است. ماموریت اعلام شده بخشی از یک برنامه دفاع سیاره ای بزرگتر است که هدف آن بررسی و نظارت بر سیارک های نزدیک زمین به خصوص مواردی است که تهدیدی برای زمین به حساب می آیند. برنامه مذکور شامل سیستم های جدید هشدار نیز است. طی این برنامه سیارکی که برای زمین تهدید تلقی می شود، به تدریج شناسایی می شود . در نتیجه فضاپیمایی برای تغییر مدار آن به فضا فرستاده می شود. البته این طرح هنوز در مراحل اولیه است و کل پروژه به طور رسمی تایید نشده است.
به نوشته نشریه گلوبال تایمز، این برنامه هنوز تحت بررسی برای تایید است.
به نظر می رسد ایده چنین اقدامی از مدتی قبل در جریان است. درماه ژانویه مقامات چینی تحقیقی منتشر کردند که در آن به برنامه ریزی برای یک پژوهش سیستم دفاع سیاره ای اشاره شده بود. اکتبر ۲۰۲۱ میلادی نیز این کشور یک کنفرانس دفاع سیاره ای برگزار کرد.
این درحالی است که ناسا نیز ماموریت تغییر مسیر سیارک مخصوص خود را دارد که از ماه نوامبر ۲۰۲۱ میلادی آغاز شده است. امیدوارم براتون خبر   مدار یک سیارک خطرناک که به سمت زمین می آید تغییر می کند براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-26 15:27:37