عمل جراحی رفع تنگی مجرای ادرار با فن آوری روز دنیا در شاهرود به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش اخبار هاریکا، برای نخستین بار در استان سمنان صبح چهارشنبه عمل جراحی رفع تنگی مجرای ادرار با فن آوری روز دنیا در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) دانشگاه آزاد شاهرود انجام شد. […]

عمل جراحی رفع تنگی مجرای ادرار با فن آوری روز دنیا در شاهرود

به گزارش هاریکا خبر , در بخش خبری سلامت ,به گزارش اخبار هاریکا، برای نخستین بار در استان سمنان صبح چهارشنبه عمل جراحی رفع تنگی مجرای ادرار با فن آوری روز دنیا در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) دانشگاه آزاد شاهرود انجام شد.
سید وحیدالله صدر بلوریان سرتیم این جراحی به اخبار هاریکا، گفت: برای اولین بار در استان سمنان با آخرین فن آوری های روز دنیا یعنی استنت گذاری از نسل جدید، توانستیم عمل تنگی مجرای ادرار را با موفقیت پشت سر بگذرانیم.
وی تنگی مجرا را یکی از معضلات اورولوژی دانست و افزود: اعمال جراحی که در این رابطه انجام می‌شود خیلی طولانی مدت، خطرناک و پر عارضه است و عملی که امروز انجام گرفت با تکنیک استنت بود که برای اولین بار در استان سمنان انجام شد.
این متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار در توضیح عمل جراحی اظهار داشت: کاری که انجام می‌شود دقیقاً مانند استنت‌های قلبی است که وسیله‌ای است که برای باز نگه داشتن عروق کرونری است و در این تکنیک جدید هم همان محلی که مجرای ادرار دارای تنگی است را با استنتی که نسل جدیدی از این نوع وسیله‌های پزشکی و مورد تأیید سازمان‌های دارویی اروپا و آمریکا است، باز می‌کنیم.
صدربلوریان این عمل را بدون عارضه و با زمان بسیار کوتاه‌تر از روش‌های قبلی دانست و بیان کرد: در روش‌های گذشته مریض ساعت‌ها بیهوش می‌شد و زیر عمل می‌رفت و از عوارض آن ممکن بود به بی‌اختیاری ادرار و از همه مهمتر ناتوانی جنسی منجر شود که در عمل ذکر شده این گونه عوارض مشاهده نمی‌گردد و این تکنیک جز فن آوری های بسیار جدید دنیا است.
وی در ادامه توضیحات خود درباره کیفیت این عمل جراحی افزود: بستگی به تنگی مجرای ادراری استنت با سایزهای مختلف برای بیمار نصب می‌شود.
عضو هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اظهار امیدواری کرد که این نوع عمل در تمام ایران همگانی شود و گفت: با روش ذکر شده بیمارانی از این دست با درمانی مطمئن و سالم روبرو می‌شوند و در عملی که امروز انجام شد یک بیمار جوان که قبلاً سه بار برای تنگی مجرا بیهوش شده بود و و متأسفانه دوباره دچار این بیماری شده بود، تحت عمل قرار گرفت.
بلوریان تاکید کرد: ذات بیماری تنگی مجرا این است که هر چند وقت عود می‌کند و با این تکنیک که روشی غیر تهاجمی محسوب می‌گردد عوارض یاد شده مشاهده نمی‌شود. اگر با روش‌های قبلی مجبور بودیم مجرا را باز کنیم نیاز به جراحی طولانی با عوارض بعد از عمل داشت. امیدوارم خبر  عمل جراحی رفع تنگی مجرای ادرار با فن آوری روز دنیا در شاهرود براتون مفید بوده باشه