طرح «تأمین مالی تولید دانش بنیان ها» این هفته نهایی می شود به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  طرح «تأمین مالی تولید دانش بنیان ها» این هفته نهایی می شود  به گزارش خبرگزاری هاریکا، جعفر قادری در یک گفت و گوی رادیویی با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان در تأمین مالی […]

طرح «تأمین مالی تولید دانش بنیان ها» این هفته نهایی می شود

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  طرح «تأمین مالی تولید دانش بنیان ها» این هفته نهایی می شود  به گزارش خبرگزاری هاریکا، جعفر قادری در یک گفت و گوی رادیویی با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان در تأمین مالی دانش بنیان‌ها اظهار کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان با فراهم کردن ظرفیت‌هایی، این امکان را فراهم می‌کند که صندوق نوآوری و شکوفایی بتواند از منابع سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی استفاده کند.
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: طرح «تأمین مالی تولید و زیرساخت‌های دانش بنیان ها» در این هفته نهایی می‌شود و جزئیات آن به صحن برده خواهد شد.
وی ادامه داد: ما در این طرح، صندوق‌های تضمین را پیش‌بینی کرده‌ایم تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند برای دریافت تسهیلات بانکی از این تضامین استفاده کنند، ضمن اینکه به وثیقه‌ها نیز تنوع دادیم؛ علاوه بر زمین و ساختمان، برند و آورده‌های معنوی و موجودی انبارها، اعم از مواد اولیه و کالاهای ساخته شده را نیز به عنوان وثیقه در نظر گرفته‌ایم.
قادری با اشاره به تشکیل کارگروه صدور مجوز تضمین شرکت‌ها اضافه کرد: ما در زیرمجموعه شورای تأمین مالی یک کارگروه دیگری را نیز به منظور اعتبارسنجی اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل دادیم تا به اتکای این اعتبارسنجی حتی در مواقعی که وثیقه ندارند هم بتوانند تسهیلات دهند.
این نماینده مجلس گفت: ما در طرح مذکور، بحث استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی و همچنین سپرده گذاری ارزی برای داخلی‌ها و خارجی‌ها را به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات ریالی پیش بینی کرده‌ایم. امیدوارم براتون خبر   طرح «تأمین مالی تولید دانش بنیان ها» این هفته نهایی می شود براتون مفید بوده باشه

 
2022-12-14 00:06:49