طراحی مواد مهندسی شده زیستی با فعالیت ضد میکروبی به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  طراحی مواد مهندسی شده زیستی با فعالیت ضد میکروبی  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از وزارت علوم، احسان نظرزاده، عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه دامغان در این خصوص گفت: قارچ‌ها و باکتری‌ها، انسان را به عفونت‌ها […]

طراحی مواد مهندسی شده زیستی با فعالیت ضد میکروبی

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  طراحی مواد مهندسی شده زیستی با فعالیت ضد میکروبی  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از وزارت علوم، احسان نظرزاده، عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه دامغان در این خصوص گفت: قارچ‌ها و باکتری‌ها، انسان را به عفونت‌ها و بیماری‌های بی‌شماری مبتلا می‌کنند. معمولاً اکثر عوامل ضدمیکروبی که برای مبارزه با میکروب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، میکروارگانیسم‌های کومنسال‎ و بیماری‌زا را بدون تبعیض مورد هدف قرار می‌دهند. امروزه برای تشخیص و مبارزه با گونه‌های میکروفلورا بیماری‌زا، مواد مهندسی شده جدید ضدمیکروبی ساخته شده‌اند که به طور انتخابی باکتری‌ها و قارچ‌های خاص را هدف قرار می‌دهند.
وی گفت: این مقاله به بررسی و طراحی مواد ضدمیکروبی‌ می‌پردازد که به طور انتخابی با جامعه خاصی از میکروب‌ها از جمله سویه‌های باکتری گرم مثبت و گرم منفی و همچنین قارچ‌ها مبارزه می‌کنند. پیشرفت‌های اخیر در استراتژی تعدیل ایمنی ضد میکروبی درمان عفونت‌های میکروارگانیسمی را با ویژگی بالا امکان‌پذیر می‌کند.
این مقاله خواننده مشتاق را قادر می‌سازد تا رویکردها و ترکیبات جدیدی برای کاربردهای ضد باکتری و ضد قارچ انتخابی، طراحی کند.
گفتنی است، این مقاله در مجله Military Medical Research با ضریب تاثیر ۳۴/۹۱ منتشر شده است.
برای دسترسی به متن مقاله به لینک زیر مراجعه کنید https://link.springer.com/article/۱۰.۱۱۸۶/s۴۰۷۷۹-۰۲۳-۰۰۴۴۳-۱ امیدوارم براتون خبر   طراحی مواد مهندسی شده زیستی با فعالیت ضد میکروبی براتون مفید بوده باشه

 
2023-03-14 11:56:22