شکست انگلیس و اروپایی‌ها در پرتاپ ماهواره به فضا به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  شکست انگلیس و اروپایی‌ها در پرتاپ ماهواره به فضا  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های انگلیس اعلام کردند عملیاتِ پرتاب ماهواره از شهر «نیوکی» در جنوب‌غربی انگلیس شکست خورده؛ این نخستین تلاش کشورهای اروپای غربی […]

شکست انگلیس و اروپایی‌ها در پرتاپ ماهواره به فضا

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  شکست انگلیس و اروپایی‌ها در پرتاپ ماهواره به فضا  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های انگلیس اعلام کردند عملیاتِ پرتاب ماهواره از شهر «نیوکی» در جنوب‌غربی انگلیس شکست خورده؛ این نخستین تلاش کشورهای اروپای غربی برای پرتاب ماهواره بود.
موشک ماهواره‌بر از روی بالِ هواپیمای تغییریافته بوینگِ ۷۴۹، پرتاب شد، اما به گفته مقامات و شرکت مسئول «به علت مشکلاتی فنی»، ماهواره‌ها وارد مدار نشدند.

شامگاه دوشنبه صدها نفر برای تماشای این رویداد جمع شده بودند و هواپیمای بوینگ پس از یک ساعت پرواز، موشک حاملِ ۹ ماهواره کوچک را در ارتفاع ۱۰ هزار متری و بر فراز اقیانوس اطلس رها کرد.
بنا بر گزارش‌ها، این ماهواره‌ها کاربردهای دوگانه نظامی و غیرنظامی داشتند که به درستی در مدار قرار نگرفتند. امیدوارم براتون خبر   شکست انگلیس و اروپایی‌ها در پرتاپ ماهواره به فضا براتون مفید بوده باشه

 
2023-01-24 07:04:57