شناسایی نوسان هسته مرکزی زمین برای اولین بار به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  شناسایی نوسان هسته مرکزی زمین برای اولین بار  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، این یافته با مدل‌های پذیرفته‌شده قبلی که بر اساس آن تصور می‌شد هسته زمین به طور پیوسته با سرعتی سریع‌تر از سطح […]

شناسایی نوسان هسته مرکزی زمین برای اولین بار

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  شناسایی نوسان هسته مرکزی زمین برای اولین بار  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، این یافته با مدل‌های پذیرفته‌شده قبلی که بر اساس آن تصور می‌شد هسته زمین به طور پیوسته با سرعتی سریع‌تر از سطح این سیاره می‌چرخد در تضاد است.
این کشف جدید همچنین ممکن است به توضیح تغییرات اندک مقدار طول روز کمک کند که در چندین دهه گذشته ثابت شده به طور مداوم در نوسان است.
جان ای. ویدال، یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: «با استفاده از این یافته‌ها می‌توانیم تغییرات سطح زمین را در مقایسه با هسته داخلی آن دریابیم. با این حال، آخرین مشاهدات ما نشان می‌دهد که هسته داخلی زمین از سال ۷۱-۱۹۶۹ کمی کندتر می‌چرخد و سپس از سال ۷۴-۱۹۷۱ به سمت دیگری حرکت کرده است. همچنین متوجه شدیم که طول روز همانطور که پیش‌بینی می‌شد افزایش و سپس کاهش یافت.
محققان از داده‌های آرایه لرزه‌ای با دیافراگم بزرگ موسوم به LASA، مستقر در یکی از تأسیسات نیروی هوایی ایالات متحده در مونتانا استفاده کردند تا نشان دهند هسته داخلی زمین کندتر از آنچه قبلاً پیش‌بینی شده بود و تقریباً به میزان ۰.۱ درجه در سال می‌چرخد. امیدوارم براتون خبر   شناسایی نوسان هسته مرکزی زمین برای اولین بار براتون مفید بوده باشه

 
2022-06-13 09:10:47