سند امنیت غذایی هفته آینده در شورای انقلاب فرهنگی بررسی می شود به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  سند امنیت غذایی هفته آینده در شورای انقلاب فرهنگی بررسی می شود  به گزارش خبرنگار هاریکا، دکتر رجبعلی برزویی دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۱۷۱ شورای ستاد راهبری […]

سند امنیت غذایی هفته آینده در شورای انقلاب فرهنگی بررسی می شود

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  سند امنیت غذایی هفته آینده در شورای انقلاب فرهنگی بررسی می شود  به گزارش خبرنگار هاریکا، دکتر رجبعلی برزویی دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۱۷۱ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با ارائه گزارشی از جلسه مذکور گفت: صد و هفتاد و یکمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با موضوع بررسی سند ملی، دانش‌بنیان و فرهنگی امنیت غذایی برگزار شد. این سند از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و در سال ۹۸ مقام معظم رهبری توصیه و پیشنهاد دادند تا شورای عالی انقلاب فرهنگی به کمک دولت وارد بحث تدوین سند امنیت غذایی شود.
وی ادامه داد: از سال ۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمک سایر دستگاه ها به ویژه وزارت جهاد کشاورزی این سند را تدوین کرد، در سال ۱۴۰۰ نسخه اولیه آن آماده و درسال ۱۴۰۱ رسما از دولت این سند به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داده شد و در دو جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور این سند به تصویب نهایی رسید.
دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این سند یکی از اسناد بسیار پیشرو و دانش بنیان است و تمام ابعاد اقتصادی، سلامت و تولید را پیش بینی کرده و می تواند کشور را در مسیر بهتری دراین حوزه قرار دهد، در حال حاضر بحث غذا از مهمترین مسائل کشور است.
وی ادامه داد: بعد ازاینکه این سند در شورا مصوب شد و به صحن علنی ارجاع داده شد، در آنجا پیشنهاد شد شورایی به نام امنیت غذایی وزارت بهداشت وجود دارد که آنها نیز می توانند متولی این موضوع باشند، این موضوع در جلسه قبلی شورای عالی امنیت غذایی وزارت بهداشت مطرح شد اما رئیس جمهوری پیشنهاد داد با توجه به اینکه این سند ابعاد فراملی و فرا دستگاهی و فرا قوه ای دارد باید این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود.
برزویی افزود: بنابراین در جلسه اخیر ستاد نقشه با نظرات و اصلاحاتی که اعضا داشتند، این سند از منظر دانش بنیان و فرهنگی به طور کامل تصویب و مقرر شد اگر وزارت بهداشت و سایر دستگاه ها نظراتی داشتند، در بخش شاخص ها و سلامت به این سند اضافه شود. همچنین قرار شد یک کمیته متشکل از دستگاه های دیگر تشکیل شده و این بخش را نیز کنترل کند، تا بتواتیم این سند را هفته آینده در صحن علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهیم.
دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: سند از منظر فرهنگی و دانش بنیان تهیه و کلیات آن نهایی شده و بعد از بررسی بخش جزیی هم که در هفته آینده انجام می شود، برای صحن علنی ارائه خواهد شد.
وی افزود: یک سند بسیار پیشرو و هدفمند برای اولین بار در این حوزه در کشور خواهیم داشت. امیدوارم براتون خبر   سند امنیت غذایی هفته آینده در شورای انقلاب فرهنگی بررسی می شود براتون مفید بوده باشه

 
2023-04-26 13:14:11