سمپاشی تضمینی برای انواع حشرات و موجودات آزاردهنده ورود حشرات به خانه و محیط زندگی ما معمولا آزاردهنده است و هیچ کسی از وجود آن ها در خاانه ی خود احساس خوبی پیدا نمی کند. بنابراین باید به فکر راه هایی برای دورکردن آن ها از زندگی خود باشیم. یکی از راه های نابود […]

 

سمپاشی تضمینی برای انواع حشرات و موجودات آزاردهنده

ورود حشرات به خانه و محیط زندگی ما معمولا آزاردهنده است و هیچ کسی از وجود آن ها در خاانه ی خود احساس خوبی پیدا نمی کند. بنابراین باید به فکر راه هایی برای دورکردن آن ها از زندگی خود باشیم. یکی از راه های نابود کردن آن ها، سمپاشی است. سمپاشی حشرات به چندین روش انجام می شود. سمپاشی نیاز به یک تیم متخصص دارد و باید با اقدامات محافظتی درست، انجام گیرد.

سمپاشی یکی از راه ‌های از بین بردن حشرات

سمپاشی، یکی از راه ‌های از بین بردن حشرات به حساب می‌‌ آید. امروزه روش‌ های نوینی مثل استفاده از دستگاه‌ های دفع کننده حشرات موذی یا استفاده از قرص های حشره کش و… به وجود آمده که شما در تمامی این موارد می ‌توانید خودتان اقدام به آفت کشی کنید.

اما در مواردی که آفات و حشرات غیر قابل کنترل باشند، شما باید از سمپاشی تضمینی استفاده کنید تا به طور کلی این موجودات موذی را از بین ببرید. سم موجود در مواد سمپاشی، روی سلامت انسان تاثیر مستقیم دارد و از این رو توصیه می‌ شود که حتما برای سمپاشی از افراد متخصص و کارشناسان کمک بگیرید. فرد متخصص با توجه به نوع حشره و آفت، سم مخصوص را استفاده می کند.

بهترین و مناسب ترین زمان برای سمپاشی، اوایل بهار است که زمان تولید مثل حشرات می باشد، همچنین اوایل پاییز که هنگام ذخیره سازی غذای حشرات، است، نیز زمانی مناسبی برای سمپاشی به حساب می آید.

برای از بین بردن چه حشراتی  می توان از سمپاشی استفاده کرد؟

هر چقدر که به فصول گرم سال نزدیک می شویم، حضور حشرات موذی در خانه ها را بیشتر احساس می کنیم. وجود حشرات موذی مثل سوسک، ساس، پشه، هزارپا و … علاوه بر مزاحمت، موجب آلودگی و انتقال بیماری نیز می‌ شود. خوشبختانه، امروزه برای از بین بردن انواع حشرات، سم های مختلفی به وجود آمده اند که در صورت لزوم می توان از آن ها استفاده کرد.

سوسک و ساس از جمله حشراتی هستند که بیشتر در حمام، دستشویی یا حتی آشپزخانه که محیط گرم و مرطوب است، دیده می ‌شوند. این آفات، می توانند باعث انتقال بیماری، آلودگی و همچنین ترس شوند. بنابراین بعد از دیدن سوسک و ساس بهتر است نسبت به از بین بردن‌ آن‌ ها اقدام کنید. بهترین روش برای از بین بردن این حشرات موذی که به سرعت هم تولید مثل می ‌کنند، سمپاشی است. در ادامه نکاتی درباره نحوه سمپاشی سوسک و ساس ارائه خواهیم کرد.

نکاتی که قبل از سمپاشی سوسک و ساس باید بدانید

قبل از سمپاشی حتما درزها و هرگونه سوراخی که موجب فرار حشره می شود را بپوشانید و سپس اقدام کنید.

ساس از کک بزرگتر است. درز تشک، بالش یا حتی اجناس چوبی، جای خوبی برای زندگی او است. ساس ها در روز، فعالیتی ندارند بلکه در شب، انسان را نیش می زنند.

ساس قادر است که چند برابر بدن خود، خون بخورد. در هنگام شب بعد از تغذیه و خوردن خون انسان، میزبانش را ترک می‌ کند و مجددا مخفی می‌ شود.

عمر یک ساس بین ۲ تا ۴ سال است و می ‌تواند مدت زمان زیادی بدون تغذیه و خون خوری زنده بماند. از همین رو مقاومت زیادی دارد و به تعداد زیاد تکثیر می‌ شود. در شرکت سمپاشی کاسپین، سمپاشی برای ساس با محلول سمی ویژه ای انجام می ‌شود تا این حشره مقاوم را کاملا ریشه کن کند.

در دنیای حشرات، انواع زیادی سوسک وجود دارد که برای هر کدام به نسبت مقاومتی که از خود نشان می‌ دهند، محلول سمپاشی تهیه شده است.

از انواع سوسک ها می توان به: سوسک کابینتی یا سوسک ریز آلمانی، سوسک فاضلابی یا سوسک آمریکایی اشاره کرد. بنابر نظر کارشناسان، سوسک های ریز آشپزخانه، مقاومت بالاتری دارند و قبل از هرگونه اقدام به سمپاشی باید از میزان قدرت سم، اطلاع کافی داشته باشید.

برای سمپاشی این دو نوع سوسک، بهتر است در اوایل اردیبهشت که زمان تخم گذاری است، اقدام کنید تا بتوانید به موقع تمامی سوسک ‌ها را ریشه کن کرده و جلوی تکثیر آن ها را بگیرید.

از یک متخصص سمپاشی کمک بگیرید.

سمپاشی نیاز به علم کافی دارد. شخصی که در زمینه و رشته حشره شناسی و دفع حشرات مختلف، مسیر و آزمون‌ های دشواری را گذرانده و اکنون نیز مورد تایید وزرات بهداشت می  ‌باشد؛ مطمئنا روش هایی را می شناسد که برای از بین بردن حشرات موذی تضمینی است.

همچنین متخصصان سمپاشی، دائما در حال بروز رسانی و یادگیری استاندارد‌ها و پیشرفت ‌های جهانی در زمینه آفت کشی هستند و با توجه به مسئولیتی که در مقابل سلامتی انسان ‌ها دارند، همیشه از بهترین و کم خطرترین روش ها استفاده می‌ کنند.

نکات مراقبتی هنگام سمپاشی

وقتی قصد سمپاشی محل کار یا منزل خود را دارید، حتما از پوشش کامل بدن، اطمینان حاصل کنید.

حتی چشم ها باید توسط عینک های مخصوص پوشیده شوند.

از ماسک‌ های ویژه غافل نشوید تا هنگام سمپاشی دچار مشکلات تنفسی نشوید.

دستکش لاستیکی و چکمه های بلند برای مراقبت از دست‌ها و پاها ضروری هستند.

در هنگام هرگونه برخورد اعضای بدن با سم، سریع محل را با آب فراوان و صابون شستشو دهید.

روز‌های بارانی، مناسب سمپاشی نیست.

بعد از سمپاشی نوشیدن مقدار زیادی آب توصیه می‌ شود. آب کافی باعث شستشوی سموم از مجرای تنفسی شما شده و با افزایش ادرار تموم سموم از بدن شما خارج می شود.

درب و پنجره ها را هنگام سمپاشی ببندید و اگر آکواریوم دارید نیز روی آن را بپوشانید.

تمام افراد خانواده بهتر است به مدت ۶ تا ۸ ساعت از محیط سمی دور باشند. سپس درب و پنجره ها را باز کرده و بعد از ۱ الی ۲ ساعت وارد خانه شوند.

بعد از سمپاشی منزل، باید تمام وسایل خانه مثل ظروف و مواد غذایی کاملا شسته شوند.

کار سمپاشی کاملا تخصصی است. شما نمی ‌توانید به علت کاهش هزینه، خودتان نسبت به دفع حشرات اقدام کنید. چون در مقابل باید هزینه گزافی را برای سلامتی خود بپردازید.

همچنین استفاده از سم مخصوص هر حشره بسیار با اهمیت است. امکان دارد شما از سمی استفاده کنید که بر روی حشره کاملا بی تاثیر باشد.

پس بهترین روش، انتخاب یک تیم متخصص سمپاشی تحت نظر وزرات بهداشت و استاندارد جهانی است.

سخن پایانی

آشنایی با اصول سمپاشی، بسیار مهم و حائز اهمیت است. این اصول باید توسط یک متخصص سمپاشی با اشراف کامل به حشرات و نحوه دفع آن‌ ها انجام شود. توجه کنید که حشرات موذی، حامل میکروب و ویروس هستند. در صورت مشاهده باید فورا با یک متخصص سمپاشی تماس بگیرید تا نسبت به دفع آن ‌ها اقدام کند.

برای اینکه خیالتان بابت همه ی کارها آسوده باشد، می توانید تمام امور مربوطه را به شرکت سمپاشی کاسپین بسپرید. سمپاشی کاسپین با استفاده از سموم سازگار با محیط زیست، بدون بو و مطمئن، قادر است تا برای انواع سمپاشی همچون سمپاشی موش، سمپاشی ساس، سمپاشی منزل، سمپاشی هتل و …. در اولین فرصت ممکن برای اعزام نیرو اقدام و مشکلات شما را برطرف کند.