سبک های مختلف آرایش ناخن زیبایی ظاهری همانند پازلی است که عناصر زیادی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند، تا به کمال برسد. برای داشتن ظاهر زیبا علاوه بر پوشیدن لباس‌های مناسب، عناصری از جمله اندام زیبا، پوست خوب، چهره زیبا و مرتب، موی زیبا و پاکیزه و منظم بودن دست‌ها و ناخن‌ها الزامی است. […]

سبک های مختلف آرایش ناخن

زیبایی ظاهری همانند پازلی است که عناصر زیادی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند، تا به کمال برسد. برای داشتن ظاهر زیبا علاوه بر پوشیدن لباس‌های مناسب، عناصری از جمله اندام زیبا، پوست خوب، چهره زیبا و مرتب، موی زیبا و پاکیزه و منظم بودن دست‌ها و ناخن‌ها الزامی است. همه این مورارد در کنار یکدیگر، زیبایی یکپارچه را به ارمغان خواهد آورد.

ما در این مطلب قصد داریم به زیبایی دست‌ها و به خصوص ناخن‌ها بپردازیم. اگر شما نیز به زیبایی دست‌ها و ناخن‌های خود علاقه‌مند هستید، تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

آرایش ناخن در گذشته

از ایام قدیم، مادر بزرگان ما برای تزیین مو و ناخن‌های خود از حنا استفاده می‌کردند. با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ابزار و لوازم آرایشی هایی از قبیل لاک ناخن، این روش کم کم منسوخ شد. البته هنوز هم مادربزرگان ما در نواحی مختلف ایران از حنا و خواص آن به طور کامل چشم پوشی نکرده‌اند.

انواع روش‌های آرایش ناخن

تزیین و آرایه ناخن روش‌های متفاوتی دارد که شما می‌توانید طبق سلیقه خود و با بررسی روش‌های انجام، دانستن مزایا و معایب و با آگاهی به اینکه کدام روش برای شما و موقعیت شغلی مناسب‌تر است، یکی از این روش‌ها را انتخاب نمایید.

لاک زدن ناخن:

لاک زدن یکی از رایج‌ترین ر.ش‌های آرایش ناخن محسوب می‌شود.تأثیر لاک ناخن در زیبایی دست‌ها و به طور کلی زیبایی فردی بر کسی پوشیده نیست. پوشش دادن طیف وسیعی از رنگ، استفاده از این ماده را به یکی از چشم‌گیر‌ترین عناصر زیبایی فردی تبدیل کرده است.

این تنوع بالا، کار را برای ست کردن ناخن با آرایش و لباس تسهیل کرده است. شما می‌توانید با هر رنگ لباس، رنگ لاک و آرایش خود را هماهنگ کرده و زیبایی را مهمان دیدگان خود و اطرافیان نمایید.

لاک ناخن انواع مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به لاک ناخن شاینی، لاک ناخن شنی، لاک ناخن متالیک، لاک ناخن مغناطیسی، مات و لاک نئونی را برشمرد.

حتما بخوانید: معرفی انواع رنگ لاک برای انواع رنگ پوست.

مانیکور

عمل حذف گوشت‌های پوسته شده از کنار ناخن‌ها، صاف کردن شیار‌های روی ناخن با استفاده از سوهان، لایه برداری پوست دست و صاف کردن نوک ناخن‌ها را مانیکور می‌نامند. این عمل نتیجه بسیار درخشانی در زیبایی دست و ناخن‌ها دارد.

مانیکور به تنهایی و بدون لاک هم می‌تواند زیبایی خاص خود را داشته باشد، برخی افراد دوست دارند که بعد از مانیکور لاکی بر روی ناخن خود زده و زیبایی آن را دو چندان کنند.

پدیکور:

در پدیکور نیز تمام اقداماتی که انجام می‌شود، مشابه مانیکور بوده با این تفاوت که در پدیکور این اعمال بر روی پوست و ناخن پا انجام می‌شود. واضح است که عمل لایه‌برداری و اسکراب برای پوست پا باید با شدت و دقت بیشتری انجام شود. زیرا پوست پا در مقایسه با پوست دست، ممکن است خشک‌تر باشد.

برخی افراد ممکن است از ظاهر ناخن خود راضی نباشند. دلیل این امر را می‌توان داشتن ناخن‌های کوتاه، رشد کم ناخن، شکستگی مکرر و انحراف ناخن‌ها دانست. به دور روش می‌توان ناخنی غیر از ناخن خود فرد، روی ناخن قرار داد. قرار دادن ناخن مصنوعی و کاشت ناخن به صورت دائمی

ناخن مصنوعی:

در این روش ناخن مصنوعی که از جنس پلاستیک است، به کمک چسب مخصوص ناخن، بر روی ناخن قرار گرفته و بعد از خشک شدن چسب، امکان زدن لاک و یا چسباندن اکسوری وجود دارد.

اغلب افرادی که کاشت ناخن را به شیوه‌ای دیگر نمی‌پسندند و یا افرادی که به لحاظ موقعیت شغلی خود، نمی‌توانند از روش کاشت دائمی استفاده کنند، طرفدار این نوع کاشت هستند. لازم به ذکر است که این روش کم هزینه و ارزان است و نمی‌توان انتظار داشت تا مدت طولانی روی ناخن‌ها باقی بماند.

کاشت ناخن:

این روش که امروزه بین خانم‌ها بسیار مرسوم است، نسبت به روش استفاده از ناخن مصنوعی، ماندگارتر بوده و هزینه بیشتری نیز می‌طلبد.

در این روش ابتدا اطراف ناخن را تمیز کرده، روی آن را سوهان می‌کشند تا برآمدگی‌های آن صاف شود. سپس روکشی از جنس فایبر گلس بر روی ناخن کشیده می‌شود. بعد از خشک شدن مواد و چسبیدن، با استفاده از ابزرا‌هایی که در روش مانیکور نیز استفاده می‌شود، روکش را تراش داده تا به شکل ناخن مورد نظر فرد برسند.

در نظر داشته باشید که در این روش امکان بروز حساسیت‌ و قارچ‌های پوستی نیز وجود دارد. از این رو علاوه بر رعایت بهداشت دست‌ها و ناخن‌ها، توصیه می‌شود که بعد از چندین بار کاشت پشت سر هم، زمانی را به ناخن‌های خود مهلت دهید تا خود را بازسازی و ترمیم کنند.

ژلیش ناخن:

شاید اخیراً که برای انجام آرایش و یا پیرایش به آرایشگاه رفته باشید، با دیدن شلوغی قسمتی از آرایشگاه که میز ناخن کار در آنجا قرار دارد، متعجب شده باشید.

به دلیل امکان ایجاد تنوع زیاد و قیمت مناسب بودن خدمات زیبایی ناخن، امروزه خانم‌های زیادی به این لاین آرایشی روی آورده‌اند. به طوری که برای گرفتن نوبت، باید چندین روز یا حتی چند هفته در صف رزرو بمانید تا بتوانید ناخن‌های خود را به دست ناخن کار بسپارید.

لاک ژلیش ژلی رقیق و مایع است که در ظروفی همانند لاک‌های معمولی تولید و به بازار عرضه می‌شود. لاک ژلیش به تدریج خشک می‌شود و نیازی نیست که مانندلاک معمولی به هنگام استفاده عجله به خرج تا رد فرچه روی لاک نماند.

ژلیش یا همان لاک ژلیش به دلیل طبیعی‌تر جلوه دادن ناخن نیز مورد استقبال خیل عظیمی از خانم‌ها قرار گرفته است.

مزایای ژلیش

  • خشک شدن سریع
  • ترک عادت برای کسانی که عادت به جویدن ناخن ها دارند
  • عدم ساییدگی و لب پر شدن در هنگام انجام کارهای روزانه
  • آسودگی بابت پاک نشدن به خصوص در سفرهای طولانی مدت
  • پوشانندگی خوب به ویژه در کسانی که با مواد شیمیایی ماننند الکل، استون و … سر و کار دارند

لمینت ناخن:

لمینت ناخن نیز از دیگر روش‌هایی است که برای آرایش ناخن می‌توان به آن اشاره کرد. این روش از روش کاشت بسیار بهتر است چون این روش با کاور کردن و پوشاندن ناخن، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید ناخن‌های خود را در طولانی مدت، بلند نگه دارید.

موادی که در این روش کار می‌شود، از شکستن ناخن طبیعی جلوگیری کرده و زیبایی را به دستان شما هدیه می‌دهد. این روش برای کسانی که ناخن های کوتاهی دارند، بسیار مناسب است. همچنین در کسانی که به دلیل جنس بد و ضعیف بودن ناخن، شکنندگی و ترک در ناخن‌هایشان مشاهده می‌شود، این روش جوابگو خواهد بود.

به علاوه برای استحکام بخشیدن به ناخن‌ها مخصوصاً بعد از ریموو کاشت در حالتی که ناخن ها نازک و شکننده شده اند، ناخن‌ها را لمینت می‌کنند. کسانی که دوست دارند تنها پوششش نازکی روی ناخن خود داشته باشند و از ضخامت کاشت پودر راضی نیستند، نیز می‌توانند برای زیبا‌تر کردن ناخن‌های خود، لمینت انجام دهند.

مزایای لمینت

  • سبک بودن پوشش،
  • سالم ماندن صدف ناخن،
  • آسیب کمتر به ناخن طبیعی،
  • عدم ایجاد حساسیت به دلیل نداشتن ذرات ریز لیکوئید،
  • صرفه جویی در وقت به دلیل عدم نیاز به سوهان کشی طولانی.

برای خرید انواع لوازم و وسایل ناخن و کاشت ناخن کافیست در گوگل عبارت “وسایل کاشت ناخن نیروان” را جستجو کنید و وارد سایت نیروان شوید.