رژیم غذایی چرب منجر به بروز دردهای مزمن می شود به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  رژیم غذایی چرب منجر به بروز دردهای مزمن می شود  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از مدیکال نیوز، محققان به طور مداوم در حال کشف داده‌های جدید در مورد چگونگی تأثیر رژیم غذایی بر بدن […]

رژیم غذایی چرب منجر به بروز دردهای مزمن می شود

به گزارش کانال خبری ایران در کانال مجله سلامت  رژیم غذایی چرب منجر به بروز دردهای مزمن می شود  به گزارش خبرنگار هاریکا به نقل از مدیکال نیوز، محققان به طور مداوم در حال کشف داده‌های جدید در مورد چگونگی تأثیر رژیم غذایی بر بدن هستند. یکی از زمینه‌های مورد علاقه این است که چگونه رژیم‌های غذایی پرچرب به درد و پاسخ‌های التهابی منجر می‌شوند.
نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی پرچرب می‌توانند پاسخ‌های درد را به محرک‌های غیردردناک القا کنند، اثر مشابهی که ممکن است در افراد چاق یا دیابت نوع ۲ دیده شود.
این یافته‌ها احتیاط را در مورد رژیم‌های غذایی پرچرب و اینکه چگونه ممکن است منجر به درد مزمن شوند، افزایش می‌دهد.
رژیم غذایی افراد برای عملکرد بهینه بدن به حداقل مقداری چربی نیاز دارد.
لیپیدها به بدن اجازه می‌دهند انرژی را ذخیره کند و به محافظت و ساختار سلولی کمک کند. با این حال، چربی بیش از حد می‌تواند منجر به مشکلات بالقوه شود. به عنوان مثال، مصرف بیش از حد چربی اشباع شده می‌تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.
محققان مطالعه حاضر به رابطه بین رژیم‌های غذایی پرچرب و پاسخ درد بدن علاقه مند بودند.
آنها خاطرنشان کردند که تحقیقات قبلی نشان داده است که رژیم‌های غذایی پرچرب می‌تواند حساسیت درد را افزایش دهد. اما آنها می‌خواستند ببینند که آیا رژیم‌های غذایی پرچرب می‌توانند واکنش درد را به محرک‌های غیردردناک القا کنند یا خیر.
محققان این مطالعه را با استفاده از گروه‌هایی از موش‌ها انجام دادند که با رژیم‌های مختلف تغذیه می‌شدند. آنها به برخی از موش‌ها رژیم غذایی استاندارد دادند، در حالی که برخی دیگر رژیم غذایی پرچرب را طی ۸ هفته دریافت کردند. در این بازه زمانی، موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند، مبتلا به چاقی یا هیپرگلیسمی نشدند.
موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب دریافت کردند، پاسخ مکانیکی آلودینیا بسیار بالاتری داشتند. آلودینیا شامل تجربه درد در پاسخ به محرک‌های غیر دردناک است.
«مایکل برتون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تکزاس، در این باره توضیح می‌دهد: «این مطالعه نشان می‌دهد که شما برای تحریک درد نیازی نیست چاق باشید. نباید حتماً دیابت داشته باشید. اصلاً نیازی به آسیب شناسی یا جراحت ندارید.»
او ادامه داد: «خوردن یک رژیم غذایی پرچرب برای مدت کوتاه کافی است که منجر به بروز دردهای مزمن شود.» امیدوارم براتون خبر   رژیم غذایی چرب منجر به بروز دردهای مزمن می شود براتون مفید بوده باشه

 
2022-12-01 04:21:04