روش درمانی فناورانه برای مقابله با حملات قلبی ژنتیک به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  روش درمانی فناورانه برای مقابله با حملات قلبی ژنتیک  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از نیواطلس، این روش درمانی که siRNA نام دارد مانع از تولید نوعی پروتئین نامطلوب در بدن می‌شود که سلامت قلب را به […]

روش درمانی فناورانه برای مقابله با حملات قلبی ژنتیک

به گزارش کانال خبری ایران در اخبار فناوری  روش درمانی فناورانه برای مقابله با حملات قلبی ژنتیک  به گزارش خبرگزاری هاریکا به نقل از نیواطلس، این روش درمانی که siRNA نام دارد مانع از تولید نوعی پروتئین نامطلوب در بدن می‌شود که سلامت قلب را به طور جدی تهدید می‌کند.
لیپوپروتئین (a) یا Lp(a)، یک پروتئین انتقال دهنده کلسترول است که در کبد ساخته می‌شود و هنگامی که در سطوح بالا در گردش باشد به تجمع پلاک در شریان‌ها کمک می‌کند. این امر خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی، حملات قلبی و سکته را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. سطح Lp(a) در بدن عمدتاً به صورت ژنتیکی تعیین می‌شود، بنابراین بهبود رژیم غذایی و ورزش این خطر را کاهش نمی‌دهد.
در مطالعه جدید، دانشمندان اولین درمانی را گزارش کرده‌اند که می‌تواند سطح Lp(a) را تقریباً به طور کامل کاهش دهد. یک مولکول RNA مداخله گر کوچک (siRNA)، ژن عامل تولید Lp(a) را نابودمی کند. تزریق این مولکول در قالب دارو به گروهی داوطلب و بررسی وضعیت آنها طی ماه‌های آینده نشان داد سطح Lp(a) آنها کاهش شدیدی داشته است. بلافاصله پس از تزریق، سطح Lp(a) برای بیمارانی که ۱۰۰ میلی گرم دارو دریافت کرده بودند ۸۶ درصد، برای افرادی که ۳۰۰ میلی گرم دریافت می‌کردند ۹۶ درصد و برای گروه دریافت کننده ۶۰۰ میلی گرم دارو ۹۸ درصد کاهش یافت.
تزریق دوز بالای دارو سطح کلسترول بد LDL را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد و تیم تحقیقاتی می‌گوید هیچ عارضه جانبی نامطلوبی ثبت نشده است. با پیگیری‌ها و آزمایش‌های بیشتر، امید است این روش درمانی بتواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی در بیماران مستعد کمک کند. امیدوارم براتون خبر   روش درمانی فناورانه برای مقابله با حملات قلبی ژنتیک براتون مفید بوده باشه

 
2022-04-05 15:25:07