راهنمای خرید یو پی اس (UPS) تازه وارد‌های دنیای سیستم‌های منبع تغذیه امکان دارد کلمه یو پی اس (UPS) را نشنیده باشند، این مقاله را راهنمای خرید یو پی اس در نظر بگیرید تا با مفاهیم اولیه سیستم های یو پی اس (UPS) آشنا شوید و اینکه کدام نوع به درد سیستم‌های شما میخورد.   […]

راهنمای خرید یو پی اس (UPS)

تازه وارد‌های دنیای سیستم‌های منبع تغذیه امکان دارد کلمه یو پی اس (UPS) را نشنیده باشند، این مقاله را راهنمای خرید یو پی اس در نظر بگیرید تا با مفاهیم اولیه سیستم های یو پی اس (UPS) آشنا شوید و اینکه کدام نوع به درد سیستم‌های شما میخورد.

 

سیستم یو پی اس (UPS) چیست؟

یو پی اس، در ابتدایی ترین حالت، یک سیستم برق پشتیبان باتری است که می‌تواند به اندازه کافی برق یک سیستم را تامین کند تا تجهیزات به درستی در صورت قطع شدن برق به فعالیت خود ادامه دهند. این به جلوگیری از دست رفتن داده ها کمک می‌کند و استرس ناشی از خاموش شدن تجهیزات الکترونیکی شما را به حداقل می‌رساند.

 

UPSهمچنین یک محافظ برق است که از دستگاه‌های متصل در برابر مشکلات برق، مانند نوسانات یا ولتاژهای غیرعادی محافظت می‌کند، که می‌تواند باعث، کاهش آسیب، افزایش طول عمر، یا تأثیر بر عملکرد تجهیزات و دستگاه های الکترونیکی شود.

 

چرا به سیستم یو پی اس نیاز دارم؟

در صورت خاموشی، UPS فوراً به برق باتری سوئیچ می‌کند تا یک منبع تغذیه مداوم برای طول عمر باتری فراهم کند. عمر باتری می‌تواند بسته به سیستم متفاوت باشد و بستگی به میزان برق مصرفی شما دارد. پشتیبان‌گیری باتری به شما زمان می‌دهد تا تجهیزات حساس، سرورها یا حتی کنسول‌های بازی ویدیویی را بدون از دست دادن داده یا اطلاعات خاموش کنید. سیستم های مختلف یو پی اس نیز سطوح خاصی از حفاظت را برای سایر مشکلات برق که به وجود می‌آیند ارائه می‌کنند.

یکی از بهترین وبسایت‌های خرید و مشاوره سیستم یو پی اس (UPS)، وبسایت زیپا می‌باشد.

 

چه نوع سیستم‌های یو پی اس وجود دارد؟

سیستم های یو پی اس بر اساس نوع حفاظت برقی که نیاز دارید دارای سه دسته بندی مختلف هستند. سه دسته  Standby، Line-Interactive  و Double-Conversion می‌باشند.

 

مشکلات برق من چیست؟

بسیاری از مردم تنها از یک نوع مشکل برق آگاه هستند: خاموشی. این مورد زمانی است که برق قطع می‌شود و برای چند ثانیه تا چند روز خاموش می‌ماند. اما، دلیل های بسیاری برای مشکلات برق وجود دارد.

 

مشکلات رایج برق چیست؟

در زیر تعاریفی از مشکلات رایج برق آورده شده است. اگر می‌خواهید درباره مشکلات برق بیشتر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید:

 

پیشگیری از مشکلات رایج برق

در حال حاضر، اجازه دهید مشکلات احتمالی که ممکن است تجربه کنید را تعریف کنیم:

 

افزایش ناگهانی ولتاژ برق : یک جهش کوتاه اما شدید در الکتریسیته که معمولاً در اثر رعد و برق ایجاد می‌شود. نوسانات برق می‌تواند به قطعات الکترونیکی آسیب برساند و آنها را از بین ببرد،”جهش شدید برق” یا افزایش ولتاژ و جریان به بردهای مدار و قطعات آسیب می‌رساند.

خاموشی – قطعی برق: این مورد از چند ثانیه تا چند روز ادامه دارد. این موارد معمولاً در اثر آب و هوای شدید، کمبود برق شهری، تصادفات و خرابی شبکه برق ایجاد می‌شوند.

ولتاژ: افت عمدی یا غیر عمدی ولتاژ برای مدت زمان طولانی. در شرایط اضطراری، شرکت های برق ممکن است ولتاژ برق شما را کاهش دهند تا منابع تحت فشار را کاهش دهند و از خاموشی کامل جلوگیری کنند.

افت ولتاژ: افت ولتاژ نیز نوعی کم ولتاژی است، اما بر خلاف افت ولتاژ، ناگهانی و مختصر است.

ولتاژ بیش از حد: زمانی رخ می‌دهد که ولتاژ ورودی بالاتر از حد معمول باشد و بیشتر از یک نوسان دوام داشته باشد اما به اندازه کافی بالا نباشد که به عنوان یک نوسان طبقه بندی شود.

نویز فرکانس: که به عنوان نویز خط نیز شناخته می‌شود، نویز فرکانس می‌تواند با تزریق ناهنجاری‌ها به سیستم، عملکرد مدار را مختل یا کاهش دهد.

تغییر فرکانس: زمانی که منابع تغذیه پایدار هستند مشکلی وجود ندارد، اما زمانی که از ژنراتورها استفاده می‌کنید و فرکانس برق بیش از حد مطلوب نوسان می‌کند، می‌تواند مشکلی برای سیستم به وجود بیاورد.

 

تمامی مشکلاتی که در بالا به آنها اشاره شد، با خرید یک یو پی اس (UPS) قابل حل می‌باشد، همکاران ما در فروشگاه اینترنتی zipa آماده خدمت‌رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند.

 

یو پی اس (UPS) من باید چقدر قدرت داشته باشد؟

برای اینکه سیستم شما به درستی کار کند، یو پی اس شما باید به اندازه کافی قدرتمند باشد تا از تمام تجهیزات متصل به آن پشتیبانی کند. شما باید ظرفیت UPS مورد نظر خود را پیدا کنید. ظرفیت میزان توانی است که یک سیستم UPS می‌تواند ارائه دهد (بر حسب وات اندازه گیری می شود). هرچه ظرفیت بالاتر باشد، تجهیزات الکترونیکی و دستگاه‌های بیشتری می‌تواند پشتیبانی کند. برای یافتن ظرفیت UPS، باید بار را محاسبه کنید. بار ترکیبی از توان مصرفی هر دستگاه است.

 

برای شناسایی بار، فهرستی از تجهیزات، شامل کل وات مورد نیاز هر قطعه از تجهیزات برای کارکرد صحیح تهیه کنید. تمام دستگاه‌هایی را که UPS باید پشتیبانی کند را شامل می‌شود. اگر یک قطعه از تجهیزات منبع تغذیه اضافی دارد، فقط وات منبع تغذیه آن را حساب کنید.

هنگامی که بار خود را محاسبه کردید، تعداد سیم‌های برقی را که می‌خواهید به UPS وصل کنید بشمارید. سیستم یو پی اس شما باید پریزهای کافی برای پوشش تعداد سیم‌های برق داشته باشد.

بعد از قطع شدن برق، به چقدر برق نیاز دارید؟

شما قبلاً دسته UPS خود و قدرت آن را تعیین کرده‌اید. اکنون، باید به این فکر کنید که در صورت بروز مشکل برق، دوست دارید با باتری چه کاری انجام دهید. آیا می‌خواهید روی خاموش کردن ایمن همه دستگاه‌های متصل خود تمرکز کنید؟ آیا می‌خواهید دستگاه تلویزیون خود را در هنگام مشکل برق روشن نگه دارید؟ آیا می‌خواهید بخشی از بازی ویدیویی را که در آن هستید به پایان برسانید یا فقط آن را ذخیره کنید؟

 

اکنون باید زمان اجرا را تعیین کنید. Runtime تعداد دقیقه‌هایی است که یک سیستم UPS می‌تواند دستگاه‌های متصل را با برق در هنگام خاموشی پشتیبانی کند. حداقل زمان اجرا زمانی است که برای کامل کردن خاموش کردن تجهیزات مناسب نیاز دارید.

 

هنگام خرید برای زمان اجرا، به مدت زمانی که باتری‌های UPS می‌توانند تجهیزات را از طریق قطع برق، زمانی که برق شهری در دسترس نیست، پشتیبانی می‌کنند، نگاه ‌کنید. به خاطر داشته باشید که تعداد وات‌های پشتیبانی شده بر زمان اجرا تأثیر می‌گذارد: هرچه بار وات متصل کمتر باشد، باتری‌ها بیشتر دوام می‌آورند. هرچه بار وات بیشتر باشد، زمان اجرا کوتاهتر خواهد بود.

 

از کجا خرید کنم؟

فروشگاه اینترنتی زیپا (zipa.shop) بزرگترین عرضه کننده دستگاه های یو پی اس در کرج می‌باشد، شما می‌توانید با کارشناسان حرفه‌ای این فروشگاه تماس گرفته و سیستم مورد نیاز خود را بعد از مشاوره خریداری کنید.