دو سؤالی که قبل از انتخاب سالن عقد باید از خودتان بپرسید وقتی صحبت از عروسی ایرانی می‌شود قبل از هر چیز سالن عقد با سفره‌ای پر از نمادهای شادی و خوش بختی به یادمان می‌آید. سالن عقد در ازدواج ایرانی از زیباترین قسمت‌های جشن ازدواج است. سالنی با تزئینات زیبا و پر از عشق […]

دو سؤالی که قبل از انتخاب سالن عقد باید از خودتان بپرسید

وقتی صحبت از عروسی ایرانی می‌شود قبل از هر چیز سالن عقد با سفره‌ای پر از نمادهای شادی و خوش بختی به یادمان می‌آید. سالن عقد در ازدواج ایرانی از زیباترین قسمت‌های جشن ازدواج است. سالنی با تزئینات زیبا و پر از عشق که نوید شروع یک زندگی شاد را می‌دهد.

سالن عقد چه اهمیتی در ازدواج ما دارد ؟

جشن ازدواج برای ما ایرانی‌ها با دیگر جشن‌ها تفاوت ویژه‌ای دارد. ما این اتفاق را نه به طور معمولی بلکه به طور باشکوهی جشن می‌گیریم و برای آن ارزش قائلیم. ازدواج در ایران که با مراسم عقد آغاز می‌شود تلفیقی از عناصر سنت‌های قدیمی و دینی است. رسم ازدواج ایران در هر منطقه‌ای متفاوت است اما همه آن‌ها در بعضی سنت‌ها مشترک هستند. یکی از این سنت‌ها که به دوره هزاره دوم و زرتشتیان برمی‌گردد، وجود سفره عقد در سالن عقد است.

عقد ایرانی در مکانی به اسم سالن عقد برگزار می‌شود. عقد مرحله قبل از عروسی است که با جزئیات زیبای زیادی همراه است. برای ایرانیان جشن عقد یک جشن مهم و متمایز است که در مکانی بزرگ جشن گرفته می‌شود. عقد می‌تواند با جشن بزرگ یا تنها با خانواده به‌طور خصوصی در سالن عقد برگزار شود. زوج‌ها این شادی را با دوستان خود شریک می‌شوند و پذیرایی مفصلی از آن‌ها در سالن عقد می‌کنند. عروس و داماد مهمان‌های خود را در سالن عقد ملاقات می‌کنند و به آن‌ها خوش‌آمد میگویند و درنهایت از آن‌ها پذیرایی می‌کنند.

سالن عقد نقش مهمی در برگزاری مراسم عقد دارد. همان‌طور که سفره عقد و اقلام روی سفره عقد در روز ازدواج برای عروس و داماد مهم است، سالن عقد هم اهمیت دارد. خیلی از زوج‌ها در انتخاب سالن عقد موردنظر خود دچار سردرگمی می‌شوند، به همین دلیل ما در بیاتو عروسی به زوج‌های جوان کمک می‌کنیم که از هر جای ایران سالن عقد شهر خود را پیدا کنند و با مقایسه و بررسی نظرات کاربران دست به بهترین انتخاب بزنند.

چرا سالن عقد انتخاب مهمی است ؟

به سختی می‌توان اهمیت انتخاب یک سالن عقد را نادیده گرفت. تا زمانی که رزرو سالن عقد خود را انجام دهید. تصویر عروسی شما مثل یک بوم نقاشی خالی خواهد بود. گزینه‌های زیادی برای ازدواج و مراسم عقد وجود دارد که باید به آن فکر کنید و تصمیم بگیرید؛ بنابراین تا زمانی که سالن عقد خود را انتخاب نکنید نمی‌توانید تصمیم‌های اساسی برای ازدواج خود بگیرید.

انتخاب سالن عقد با تالار عروسی که برای مراسم عقد خود انتخاب می‌کنید، سبک عروسی شما را مشخص می‌کند و به شما تصویر واضحی از میزان بودجه موردنیاز می‌دهد. انتخاب سالن عقد انتخاب‌های بعدی شما مانند اجاره لباس عروس یا دکور و گل آرایی را آسان‌تر می‌کند.

انتخاب سالن عقد و سفره عقد شاید انتخاب دشواری به نظر برسد اما با مشخص کردن سبک عروسی و پاسخ به دو سؤال مهم قبل از انتخاب سالن عقد بخش مهمی از ازدواج رؤیایی خود را فراهم کرده‌اید. ازدواجی که همیشه در ذهن شما و دوستان شما باقی مِهم‌اند.

ما در وب سایت بیاتو عروسی فهرستی از بهترین سالن عقدهای سراسر کشور را جمع‌آوری کردیم تا با بررسی مزایا و معایب هرکدام به شما در انتخابی بهتر و هوشمندانه‌تر کمک کنیم. برای کمک به راحت‌تر شدن جست و جوی شما ابتدا دو سؤال مهمی که قبل از انتخاب سالن عقد باید از خودتان بپرسید را در ادامه آورده‌ایم.

شما در سایت بیاتو عروسی به لیست بهترین باغ تالارهای عروسی تهران برای برگزاری مراسم عقد در فضای باز دسترسی دارید.

دو سؤال مهم قبل از انتخاب سالن عقد

قبل از انتخاب سالن عقد ابتدا به سؤال مهم زیر فکر کنید. پاسخ به این سؤال‌ها باعث می‌شود گزینه‌ها را محدود کنید. با محدود شدن گزینه‌ها، بهترین گزینه مناسب خود را انتخاب می‌کنید.

  قرار است چند مهمان داشته باشید؟ 

قبل از اینکه فهرستی بلند بالا از سالن عقد تهیه کنید، فهرستی دقیق از تعداد مهمان‌ها بنویسید. تعداد مهمان‌ها را بنویسید و مطابق آن سالن عقد را انتخاب کنید. به‌طور مثال اگر قصد دارید 200 مهمان داشته باشید، سالن‌هایی را بررسی کنید که برای پذیرایی از 200 نفر مناسب هستند. به این صورت گزینه‌های خود را محدود می‌کنید.

برای مراسم عقد خلوت‌تر و با مهمان‌های کمتر گزینه‌های بیشتری برای انتخاب وجود دارد. اگر عقدی صمیمانه در نظر دارید، به جای دغدغه تعداد مهمان‌ها به فضای سالن عقد فکر کنید. به امکانات سالن عقد، فضاهای اختصاصی آتلیه عکاسی و فیلم برداری و محیطی برای جشن گرفتن با خانواده‌تان همه این‌ها گزینه‌های ویژه‌ای است که یک سالن عقد می‌تواند به شما ارائه دهد.

بودجه شما چقدر است؟

صحبت کردن درباره بودجه رزرو سالن عقد می‌تواند کمی دلسرد کننده باشد اما مهم‌ترین بخش در انتخاب سالن عقد است. دانستن بودجه مورد نیاز کلیدی‌ترین بخش رزرو سالن عقد است. مشخص شدن این مسئله به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های مناسب خود را سریع‌تر پیدا و بررسی کنید. اگر بودجه کمتری برای مراسم عقد خود در نظر دارید اولویت‌های خود را مشخص کنید. اگر دوست دارید سالن عقد ساده اما با سفره عقدی شیک داشته باشید، اولویت خود را در انتخاب سفره عقد بگذارید. با این کار درمجموع می‌توانید تخمین بزنید که چه مقدار هزینه نیاز دارید.

واژه نامه سفره عقد و سالن عقد

عسل: بعد از جاری شدن خطبه عقد عروس و داماد از عسل سفره می‌خورند. عسل نمادی از شیرینی زندگی مشترک است.

آینه: آینه به‌ عنوان نمادی از نور و روشنایی بر روی سفره عقد قرار می‌گیرد. در زمان‌های قدیم‌تر و ازدواج‌های سنتی‌تر عروس و داماد برای اولین بار چهره هم را در آینه سفره عقد می‌دیدند. در ازدواج‌های امروزی‌تر نیز عروس و داماد طی مراسم عقد به آینه نگاه می‌کنند.

شمعدان: شمع و شمعدان که در کنار آینه قرار می‌گیرند نشانه‌ای از انرژی و شفافیت در زندگی مشترک است.

قرآن: کتاب مقدس قرآن نمادی از خیر و برکت از طرف خداوند است که بر روی سفره قرار می‌گیرد و در طول مراسم عروس و داماد برای توکل به خداوند آن را قرائت می‌کنند.

کله قند: هنگام اجرای مراسم عقد، زنان متجاهل دو کله قند را بر روی توری سفید بالای سر عروس و داماد می‌سابند. این کار نمادی از ورود شیرینی و شادی به زندگی انجام می‌شود.

تور سفید: تور سفید پارچه‌ای سفید رنگ است که بر سر عروس و داماد نگه داشته می‌شود. این تور برای قند سابیدن استفاده می‌شود.

خنچه: خنچه ظرفی پر از هفت گیاه و انواع ادویه است که برای رفع چشم بد استفاده می‌شود. این ظرف مجموعه‌ای از ادویه‌های خشخاش، برنج وحشی، گلپر، نمک، سیاه‌دانه، چای سیاه و کندر است.

سکه: وجود ظرف پر از سکه بر روی سفره عقد نماد ثروت و رفاه در زندگی است.

شاخه نبات: شاخه نبات برای یک زندگی تازه و شیرین برای تازه‌عروسان است.

شیرینی: توت، کلوچه برنجی، نان برنجی، کلوچه بادام، شیرینی نخودچی و کلوچه بادام از شیرینی‌های مرسوم روی سفره عقد است که بعد از مراسم بین مهمان‌ها تقسیم می‌شود.

بادام یا گندم: ظرف‌هایی با پر از بادام، گندم و گردو بر روی سفره قرار می‌گیرد که نمادی از باروری است.

کلام آخر

برپایی مراسم عقد برای ما ایرانی‌ها از مراسم عروسی نیز مهم‌تر است. مراسم عقد در ایران جنبه‌ای تاریخی و مذهبی دارد، به همین دلیل زوج‌ها علاقه دارند تا بهترین سالن عقد و سفره عقد را در انتخاب کنند. مجموعه بیاتو عروسی با بیش از 12 سال تجربه در زمینه خدمات عروسی به زوج‌ها جوان سراسر کشور کمک می‌کند تا بررسی سالن عقد و کلیه خدمات مورد نیاز مراسم ازدواج بهترین گزینه‌های موجود را بررسی کنند تا انتخابی عالی و به صرفه داشته باشند. اگر قصد برنامه ریزی عروسی خود را دارید به ما در وب‌سایت بیاتو عروسی سر بزنید.