قیمت دوچرخه ویوا ویوا از بهترین و پرطرفدارترین برندهای دوچرخه در کشور است و اگر به دنبال خرید آن باشید متوجه می‌شوید که قیمت دوچرخه ویوا در رنج‌های مختلفی دسته بندی شده است. به ظور کلی عوامل مختلفی در قیمت دوچرخه تاثیر می‌گذارند. که برای نمونه می‌توان به طراحی، کیفیت مواد اولیه ، سبک دوچرخه […]

قیمت دوچرخه ویوا

ویوا از بهترین و پرطرفدارترین برندهای دوچرخه در کشور است و اگر به دنبال خرید آن باشید متوجه می‌شوید که قیمت دوچرخه ویوا در رنج‌های مختلفی دسته بندی شده است. به ظور کلی عوامل مختلفی در قیمت دوچرخه تاثیر می‌گذارند. که برای نمونه می‌توان به طراحی، کیفیت مواد اولیه ، سبک دوچرخه و… اشاره کرد. با دانستن و بررسی این عوامل می‌توان یک دوچرخه با بهترین قیمت و کیفیت را انتخاب کرد که ارزش خرید بالایی دارد. در ادامه تمام این معیار ها در کنار معرفی کامل برند وبوا و محصولاتش را برای شما آورده‌ایم.

معیارهای مهم در تعیین قیمت دوچرخه ویوا

برای آشنایی هر چه بیشتر با پارامترهای دخیل در قیمت گذاری دوچرخه باید یک اطلاعات نسبتا کافی در زمنیه قطعات و سایز موارد بکار گرفته شده در یک محصول داشته باشید وبه همین جهت در ادامه کمی بیشتر در این مورد صحبت می‌کنیم.

چه متریال در ساخت استفاده شده است؟

جنس بدنه تاثیر بسیار بالایی در قیمت گذاری دوچرخه دارد و بالا یا پایین بودن کیفیت و قیمت دوچرخه را مشخص می‌کند. در ساخت فریم از فلزات مختلفی از جمله استیل، آلومینیوم، کربن و غیره استفاده می‌شود که هر یک وزن، قیمت و مقاومت متفاوتی دارند. در سبک‌های مختلف، جنس‌های متفاوتی در ساخت به کار می‌رود. در دوچرخه‌های کوهستان و جاده‌ای، به دلیل اهمیت سرعت آن‌ها، تمرکز طراحان روی استفاده از تجهیزات حرفه‌ای است. اما در طراحی مدل‌های شهری به راحتی رکاب زن توجه بسیار ویژه‌ای می‌شود. استیل، سنگین‌ترین و ارزان قیمت ترین فلزی است که در ساخت فریم دوچرخه به کار می‌رود. اما کربن را میتوان سبک‌ترین و گران قیمت ترین فلز برای ساخت بدنه دانست. همچنین از فلز آلومینیوم نیز برای ساخت فریم استفاده می‌شود که قیمت بالاتری در مقایسه با فریم استیل دارد. تفاوت جنس بدنه نه تنها بر قیمت دوچرخه‌ها بلکه بر میزان استحکام، سرعت و سختی آنها نیز تأثیر می‌گذارد.

سیستم سرعت چه مشخصاتی دارد؟

دوچرخه‌های ویوا در دو نوع دنده‌ای و بدون دنده تولید می‌شود. قیمت دوچرخه‌های دنده‌ای بالاتر از مدل‌های ساده است. به عنوان یک اصل کلی، هر چه میزان ناهمواری مسیری که قصد صعود از آن را دارید بیشتر باشد به تعداد دنده‌های بیشتری نیاز دارید. بنابراین قیمت دوچرخه مدنظرتان بالاتر می‌رود. اگر به دنبال راندمان سواری بالاتر و سرعت بالاتر هستید، باید مدلی را انتخاب کنید که تعداد دندانه‌ها در قسمت طبق قامه آن بیشتر باشد و در این صورت قیمت دوچرخه ویوا مدنظر شما بالاتر می‌رود.

ترمزبندی از چه برند و چه نوعی است؟

سیستم‌های ترمز با توجه به کارآیی و تکنولوژی‌هایی که در ساخت آن استفاده می‌شود، دسته بندی شده‌اند. در ادامه به بررسی آن‌ها میپردازیم.

  1. ترمزهای دیسکی: از بهترین ترمزها هستند به توپی چرخ متصل می‌شوند. این ترمزها عملکرد سریع و بی نقصی دارند و قدرت توقف آن‌ها بالاتر است. ترمزهای دیسکی در دو مدل هیدرولیکی (روغنی) و مکانیکی (سیمی) تولید می‌شوند. ترمزهای هیدرولیک گران قیمت ترین ترمزهایی هستند که در دوچرخه‌ها استفاده می‌شوند. قدرت این ترمزها بسیار زیاد است و ورزشکار به روی شدت ترمز کنترل کمی دارد. زیرا به محض اعمال کوچک‌ترین فشار روی کتی ترمز، لنت‌ها درگیر شده و دوچرخه متوقف خواهد شد. از این ترمزها در مدل‌های کوهستان حرفه‌ای استفاده می‌شود.
  2. ترمزهای لقمه‌ای: ارزان‌تر از ترمزهای دیسکی هستند و تاثیر زیادی بر قیمت دوچرخه دارند. قدرت و ایمنی این ترمزها در مقایسه با ترمزهای دیسکی کمتر است. به همین دلیل در مدل‌های کوهستانی استفاده نمی‌شوند.

تعلیق دوچرخه مورد نظر چیست

کمک فنرها به دلیل پیشرفته بودن، جزو قطعات رده بالا قرار دارند که اکثراً در دوچرخه‌های کوهستان استفاده می‌شوند و ساخت و مونتاژ آن‌ها قیمت دوچرخه را بالا می‌برد. مدل‌های تخصصی معمولاً دارای یک کمک فنر در قسمت جلو هستند. همچنین ممکن است دو کمک فنر در قسمت عقب و جلو داشته باشند. بنابراین تعداد کمک فنرها هم بر قیمت نهایی تأثیر می‌گذارد. البته مدل‌های شهری هم ممکن است به کمک فنر مجهز باشند. اما پیچیدگی این کمک فنرها کمتر بوده و در نتیجه قیمت دوچرخه را پایین بیاورند.

از طرفی سیستم تعلیق به معنای وزن و هزینه بیشتر است. قیمت دوچرخه‌های بدون سیستم تعلیق ارزان‌تر است و انعطاف پذیری کمتری دارند. هر چه تعداد کمک‌های سیستم تعلیق بیشتر باشد، سرعت کمتر خواهد بود. به همین دلیل در مدل‌های سرعتی از کمک‌های کمتری استفاده می‌شود.

محبوب و پرطرفدار مثل دوچرخه ویوا

برند محبوب دوچرخه ویوا ((VIVA در سال 1992 در چین تأسیس شد. این برند با استفاده از بهترین متریال و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها محصولاتی عالی را به مشتریان خود عرضه کرده است و باعث شده تا به عنوان یکی از پر فروش ترین دوچرخه در ایران تبدیل شود. قیمت دوچرخه ویوا مناسب در کنار کیفیت بالا توانسته نام این برند را در میان علاقه مندان ماندگار کند. دوچرخه‌ ویوا بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا ساخته شده و کاملاً قابل اعتماد هستند. محصولات برند ویوا در حال حاضر به 45 کشور جهان از جمله ایران صادر می‌شود.

معرفی سبک‌های مختلف دوچرخه ویوا

ویوا در تمام رده‌های سنی شروع به طراحی و تولید دوچرخه کرد است که باعث شده تا در هر سنی طرفدار داشته باشد. دوچرخه کودک ویوا در مدل‌های دخترانه و پسرانه تولید می‌شود و تنوع بسیار بالایی دارد. همچنین دوچرخه‌های بزرگسال این برند نیز بسیار مورد توجه هستند. محدوده قیمت دوچرخه ویوا به سبک طراحی و سواری آن بستگی دارد.

مدل‌ها و قیمت دوچرخه ویوا سبک کوهستان (بزرگسال)

اکثر کسانی که قصد خرید از این برند دارند به سراغ دوچرخه کوهستان ویوا می‌روند. این برند مدل‌های متنوع و زیادی را در این سبک در اختیار خریداران قرار دارده است که هر یک به تجهیزات خاصی مجهز هستند. دوچرخه‌های کوهستان ویوا به دوشاخ کمک فنر دار مجهز بوده و برخی از آن‌ها دارای قابلیت قفل شو هستند. این ویژگی یک سواری مطلوب و سریع را در مسیرهای ناهموار کوهستانی برای رکاب زن به وجود می‌آورد هر چه میزان این قابلیت‌ها بالاتر برود، قیمت دوچرخه نیز بیشتر می‌شوند.

اکثر دوچرخه‌های ویوا سبک کوهستان از فریم آلومینیومی ساخته شده‌اند. این برند از قطعات فنی با کیفیت و درجه یک برند شیمانو در تولیدات خود استفاده می‌کند. دوچرخه‌های سبک کوهستان این برند در سایزهای مختلف 26، 27.5 و 29 طراحی و تولید شده‌اند. اگر قصد سواری در مسیرهای ناهموار کوهستانی را دارید خرید دوچرخه کوهستان ویوا را به شما توصیه می‌کنیم زیرا علاوه بر کیفیت مطلوب، قیمت دوچرخه‌های این برند نیز بالاست.

بهترین مدل‌های دوچرخه ویوا سبک کودک

طراحی و تولید دوچرخه ویوا کودک از مواردی است که باید نهایت دقت را در انجام آن به کار برد زیرا در این مورد ایمنی حرف اول را می‌زند. بنابراین نوع طراحی و کیفیت قطعاتی که در ساخت مدل‌های کودک به کار می‌رود امری قابل توجه است. و نسبت به قطعات استفاده شده قیمت دوچرخه کودک تعیین می‌شود. تنوع و سایزبندی نیز برای خریداران بسیار حائز اهمیت است. تولیدات این برند در سبک کودک در سایزهای 12، 16، 20 و 24 تولید و با بازار عرضه می‌شود. وزن کم، ایمنی بالا، استحکام بدنه، طراحی منحصر به فرد و زیبا و استفاده از قطعات مطمئن در مرحله ساخت، از مهم‌ترین ویژگی‌های دوچرخه کودک برند ویوا هستند.

خرید دوچرخه ویوا با بهترین قمیت

آریا چرخ یکی به نشانی https://arya-charkh.ir/ از نمایندگی‌های برتر محصولات برند ویوا در ایران است. همچنین معتبرترین فروشگاه اینترنتی برای خرید دوچرخه ویوا است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به ارائه مشاوره فنی هنگام خرید و ارائه خدمات پس از فروش اشاره کرد. همچنین قیمت دوچرخه‌های موجود در این فروشگاه بسیار مناسب هستند و هدف این مجموعه ارائه محصولاتی با بالاترین سطح استانداردهای جهانی به هموطنان عزیز است.  با خرید اینترنتی از این مجموعه می‌توانید از خدماتی همچون تخفیفات، خدمات پس از فروش و ارسال فوری و رایگان درب منزل، بهره مند شوید. لازم به ذکر است که کلیه دوچرخه‌های این مجموعه به همراه ضمانت اصل بودن کالا و کارت گارانتی به مشتریان عرضه می‌شوند.