داشته‌های ۴ هزار ساله تبریز را احیا می‌کنیم به گزارش کانال خبری ایران از اخبار آذربایجان شرقی ،شهردار تبریز در آیین اعطای سند ثبت ملی موزه شهر تبریز گفت: اعتبار ویژه ای برای میراث فرهنگی شهر در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده و تلاش می کنیم داشته‌های ۴ هزار ساله تبریز را احیا کنیم. اقتصاد […]

داشته‌های ۴ هزار ساله تبریز را احیا می‌کنیم

به گزارش کانال خبری ایران از اخبار آذربایجان شرقی ،شهردار تبریز در آیین اعطای سند ثبت ملی موزه شهر تبریز گفت:

اعتبار ویژه ای برای میراث فرهنگی شهر در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده و تلاش می کنیم داشته‌های ۴ هزار ساله تبریز را احیا کنیم.

اقتصاد شهری و موضوعاتی که در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی مهم است، در برنامه کاری شهرداری قرار گرفته تا ریل‌گذاری این کار فراهم شود.

تلاش داریم که داشته های تبریز ۴ هزار ساله را احیا، مرمت و بازسازی کرده و در معرض دید عموم قرار دهیم تا همگان داشته های تبریز را بشناسند.

تعامل میراث فرهنگی و شهرداری تبریز، موجب احیاء و عرضه داشته‌های تاریخی و فرهنگی تبریز در این دوره از مدیریت شهری شده است که در ادامه نیز تلاش داریم در کنار توسعه فضاهای گردشگری و تاریخی، موزه‌ای در حد نام و اعتبار تاریخی تبریز احداث و به جذب سفر و گردشگر کمک کنیم.

سال ۱۴۰۰ از سوی شورای شهر تبریز، سال حفظ هویت و میراث فرهنگی و تاریخی تبریز، نام گرفته است و در بودجه امسال نیز اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

تلاش داریم تبریز را به جمع شهرهای گردشگر پذیر کشور و جایگاه شهرهایی که در دنیا، شهر هدف گردشگری هستند اضافه کنیم که قطعا هم در معرفی تبریز و هم در رونق اقتصادی شهر مؤثر خواهد بود.

خوشبختانه موفق شدیم مجوز ثبت ملی موزه شهر را دریافت کنیم.

تا زمانی که موزه‌ای ثبت رسمی نشده و مجوز فعالیت نداشته باشد، مقصد گردشگری معرفی نمی شود و بر همین اساس تلاش داریم در کنار افزایش موزه‌های شهر، نسبت به ثبت ملی همه آنها نیز اقدام کنیم.

بعد از تهران، تبریز بیشترین موزه فعال را دارد و تلاش داریم مقاصد گردگشگری تبریز از جمله موزه ها را به گردشگران معرفی کنیم.